Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvoja tarvitaan: vuoan koko?

Vierailija
02.10.2015 |

Jos teen valkosipuliperunoita 15 hengelle ja perunasipulia on 3 kg , minkä kokoisen vuuan tarvitsen? Voiko uunipeltipannua käyttää vai onko syvempi vuoka parempi?  Meillä ei ole kiertoilmauunia, jos vuuat eivät mahdu vierekkäin, onnistuuko jotenkin paikkoja vaihtelemalla kypsennys tavallisessa uunissa?

Taitaa epäonnistua koko juttu, mutta olen nyt pakon edessä tässä kokkaushommassa. Ehkäpä takaporttina hankin Lidlistä valmiita valkosipuliperunavuokia.

Myötätuntoa ja neuvoja kiitollisuudella odotellen

T:Eräs harvoin hellaa lähestynyt mies

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kolme isohkoa vuokaa.

Vierailija
2/4 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi litran foliovuoat? Voisit paistaa useammassa erässä, jos eivät mahdu kerralla uuniin.
Eikä tule tiskiä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin sulata ne pakasteet hyvissä ajoin, säästää paljon valmistusaikaa. Itse hankkisin korkeareunaisen uunipellin, jotta isokin määrä perunaa kypsyy tasaisesti, myös keskeltä. Tee ensin yksi satsi, kääri pelti/vuoka folioon, kypsennä toinen satsi ja pidä sitten molemmat kypsät ruuat uunissa foliolla peitettynä noin sadassa asteessa kunnes vieraat ovat tulleet. Tavallinen uuni ei kypsennä päälekkäin kahdella eri tasolla olevia ruokia, mut pitää ne kyllä lämpimänä. Valkosipulitperunat saakin monen mielestä olla hyvin kypsyneet.

Itse esikypsennän tietyt isot ruokamäärät ensin mikrossa (kuten kasvisgratiiniin tulevat kasvispakasteet ja peruna-sipulisilpun), koska se nopeuttaa niin paljon sitä itse ruuanlaittoa ja kuitenkin ruokien rakenne säilyy hyvänä.

Hyvin sulla menee. :)

Vierailija
4/4 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollo keittiömies kiittää ohjeista! Voiko matalareunaiseen uunipeltiin tehdä korotettuja reunoja mistään?