Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yläkoulun opettajan työn paras puoli: lyhyet työpäivät ja kesä

Vierailija
02.10.2015 |

Kun toimin yläkoulun kielenopettajana niin kyllähän yksi työn eduista on lyhyet päivät. Opetustunteja on minulla 21 vkt. Kun siitä laskee keskiarvon, niin 4 tuntia per päivä. Totta kai korjattavaa on, mutta ei mitenkään ylivoimaisia määriä. Nautin tällä haavaa työstäni suunnattomasti ja pidän siitä, että saan jakaa tietouttani oppilaille. Tekisin kyllä enemmänkin opetustunteja, mutta leikkausten ja muiden säästöjen takia enempää tunteja ei ole edes tarjolla vaikka haluisi. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. On mukavaa kun pääsee kotiin kello 12 neljän opetustunnin jälkeen ja lähtee vaikka lenkille ja salille. Aikaa riittää moneen asiaan. Kaunis syksy on vielä antanut mahdollisuuksia nauttia auringosta.

Vierailija
2/10 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en ymmärrä mitä ihmeen tuhtaamista siellä koululla sitten aina menee kun vasta klo 16 muka pääsee lähtemään. Toki jos on jossain työryhmissä, mutta koulussamme sellaisia ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen aloittanut viikonlopun tänään kello 11.45 kun oppitunnit päättyivät. Maanantaikin alkaa syyslukukaudella vasta kello 10. Kyllä tässä ehtii yhtä sun toista.

Vierailija
4/10 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä pn tämään koululla vielä neljä tuntia sen jälkeen kun tunnit oli loppuneet.

Vierailija
5/10 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 16:53"]

Mä kyllä pn tämään koululla vielä neljä tuntia sen jälkeen kun tunnit oli loppuneet.

[/quote]

Millä asteella opetat ja mitä?

Vierailija
6/10 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä voi loppua tunnit noin aikaisin? Tottakai jonakin päivänä voi loppua, mutta ei koko viikolla. Minulla ainakin on hyppytunteja, YS-aikoja ja iltapäivätunteja, joiden takia kotona on lyhyinä päivinä kolmen maissa ja pitkinä päivinä viiden maissa. Yritän kyllä tehdä suurimman osan töistä töissä, kotona käytän lähinnä wilmaa, ja joskus koeruuhkina tarkistan kokeita.

Vierailija
7/10 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta parhaat puolet ovat vapaus, luovuus, yhteiskunnallinen merkitys ja mahdollisuus toimia nuorten kanssa. Kesäkeskeytys ja mahdollisuus ajankäytän suunnitteluun ovat lähinnä mukavia bonuksia. Opetan lukiossa, ja kyllä minulla sellaiset 35-45 tuntia kuluu viikossa opetusvelvollisuuden mukaisiin töihin. Kirjoitusten aikaan menee välillä yötöiksi asti.

Vierailija
8/10 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 16:57"]

Miten teillä voi loppua tunnit noin aikaisin?

[/quote]Peräkkäin kirjoitettuja provoviestejä. Joku koettaa saada aikaan vihaa opettajia kohtaan.

Vierailija
9/10 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 16:57"]

Miten teillä voi loppua tunnit noin aikaisin? Tottakai jonakin päivänä voi loppua, mutta ei koko viikolla. Minulla ainakin on hyppytunteja, YS-aikoja ja iltapäivätunteja, joiden takia kotona on lyhyinä päivinä kolmen maissa ja pitkinä päivinä viiden maissa. Yritän kyllä tehdä suurimman osan töistä töissä, kotona käytän lähinnä wilmaa, ja joskus koeruuhkina tarkistan kokeita.

[/quote]

Ma 10-14, Ti 8-12, Ke 9-14, To 10-14, Pe 8-12. Ei satu olemaan hyppytunteja. 21 vkt.

Ap

Vierailija
10/10 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs niissä ys-ajoissa tehdään? Meillä on vain opekokous neljän viikon välein.

T. Opettaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä