Olen väsynyt ja vihainen äiti. Millä saada takaisin oma vanha iloinen itsensä?
Lukemattomia valvottuja öitä takana, lapset valvottaa öisin. Päivisin en ole saanut nukkua vuosiin, koska ensin vanhempi lapsista lopetti niin pienenä päiväunet ja samalla piti hoitaa myös vauvaa, joka nukkui vartin pätkissä. Sitten palasin töihin ja lapset meni päiväkotiin, eikä edelleenkään saa koskaan nukkua. Mies on, mutta hän liihottelee omissa menoissaan päivät, lapset kiinnostaa sen vartin verran illalla kunnes häipyy salille. Olen todella todella väsynyt kantamaan kaiken vastuun lapsista yksin. Ja pettynyt parisuhteeseen. Pettynyt mieheen, joka halusi perheen mutta taisi haluta sitä vain jonkun statuksen vuoksi. Meillä on rahasta tiukkaa, niin ei tässä mitään lapsenvahtejakaan palkata. Isovanhemmat sen verran huonokuntoisia jo, että ei heistä ole hoitajiksi. Olen koko ajan vihainen. Väsynyt ja vihainen. Harmittaa itseäni niin paljon, että olen vihainen. En haluaisi olla. Ennen olin iloinen, kiva, rento, ystävällinen, energinen, hauska. Miten saan sen takaisin. Nyt olen enää joku kamala irvikuva itsestäni. Miestä ei kiinnosta, tai hän ei halua ymmärtää. Koska silloin hänen pitäisi tehdä enemmän, eikä suostu. Joo, eroakin mietin, mutta en tiedä miten se parantaisi asiota, sitten olisi rahasta vielä tiukempaa ja edelleen joutuisin kantamaan kaiken vastuun yksin ja yksin heräämään joka yö kun jompi kumpi lapsista heräilee ja valvottaa.
Oisko neuvoja?
Kommentit (46)
Sanot miehelle että haluat eron, jos hän ei, niin alkaa hoitaa niitä lapsiaan jotka on itse halunnut ja siittänyt. Jos eroatte, haluat viikko-viikko systeemin joka nykyään on tapana, eli hän joutuu yksin hoitamaan lapsiaan joka toinen viikko, ja sinä saat levätä.
Älä anna sille mitään mahdollisuutta enää paeta. Jos ei kerran edes perheen elättämäinen ole hänen tekosyynsä olla pois. Miten se sun taloudellista tilannetta enää pahentasi jos eroaisitte? Saisit korotukset lapsilisiin, elarit mieheltä tai kelalta, ja omaan asuntoon paremman asumistuen koska olisi ne kaksi elätettävää.
Ja sitten, mene lääkäriin, vaadi että sulta otetaan kaikki tarpeelliset verikokeet, myös ferritiini, b12, folaatti, d ja kilpirauhasarvot. Jos ferritiini on tai dee on alle sata, se selittää väsymystä jo pitkälti.
No mikset muutu? Sen kun vain alat nauraa.
Eroa. Kun lapset ovat isällään, nuku. Ja lääkäriin, niin pääset sairauslomalle hoitamaan uupumustasi.
Jos isää ei tähänkään saakka ole omat lapset kiinnostaneet, niin miksi ottaisi niitä luokseen eron jälkeen. Turha täällä huudella, että otat ap viikkoviikkomallin. Ei sellaista oteta tai miestä sellaiseen pakoteta, se onnistuu vain jos molemmat sitä nimenomaan haluaa.
Sano miehelle että sinulla on krooninen univelka, ja hänen pitäisi ottaa enemmän vastuuta. Tai haet eroa ja hän saa hoitaa vuoroviikot.
Laita vaikka viestinä tuo ilmoitus, etkä kuuntele mitään selityksiä.
Omaa latautumisaikaa järjestettävä keinolla millä hyvänsä. Kyllä sitä kadottaa identiteettinsä vauva-lapsi-mies- rumbaa kun pyörittää monta vuotta.
Aikaa myös miehen kanssa kahden, muuten suhde kuolee ennen pitkää.
Vierailija kirjoitti:
Omaa latautumisaikaa järjestettävä keinolla millä hyvänsä. Kyllä sitä kadottaa identiteettinsä vauva-lapsi-mies- rumbaa kun pyörittää monta vuotta.
Olen niin pettynyt mieheeni ja vihainen hänelle, että ei mistään yhteisestä treffiajasta tule mitään. Ja niin väsynyt, että ei enää kiinnosta. Paljon pitäisi muuttua ennen kuin kiinnostaisi. Meidän suhde on jo kuollut. Ap
Olisiko mahdollisuus sairaslomaan tässä vaiheessa? Lapset jatkaisivat edelleen päivähoidossa. Saisit levättyä kunnolla, ehkäpä löytäisit jotain uusia keinoja tilanteeseesi. Jos sairasloma olisi tarpeeksi pitkä, kasvaisivat lapsetkin vähään sillä välin ja nukkuisivat öisin ehkä vähän paremmin. Ymmärrän kyllä tuon taloudellisen tilanteen.
"Pettynyt mieheen, joka halusi perheen mutta taisi haluta sitä vain jonkun statuksen vuoksi." joo vauvathan on miesten uusi statussymbooli. 😂
Mä olen sellanen tirskuileva vähän hiprakassa koko ajan, ilman alkoholia ja huumeita.
Vierailija kirjoitti:
"Pettynyt mieheen, joka halusi perheen mutta taisi haluta sitä vain jonkun statuksen vuoksi." joo vauvathan on miesten uusi statussymbooli. 😂
Perhe on. Osoittaa että mies ei ole luuseri kun sai perheen.
Eroa. Ennemmin totaaliyh, kuin mies kivirekenä mukana. Mitä sinä paskalla miehellä teet?
Vierailija kirjoitti:
Jos isää ei tähänkään saakka ole omat lapset kiinnostaneet, niin miksi ottaisi niitä luokseen eron jälkeen. Turha täällä huudella, että otat ap viikkoviikkomallin. Ei sellaista oteta tai miestä sellaiseen pakoteta, se onnistuu vain jos molemmat sitä nimenomaan haluaa.
Kyllä se mies vaan pitää siihen pakottaa. Kyllä hänellä on 50% vastuu niistä lapsista, ei äidin ole mikään pakko ottaa 100% vastuuta erossa, kuka siihen voisi pakottaa?
Kyllä nainen voi lähteä kotoa ihan samalla tavalla kuin mieskin, ja jättää lapset sinne kotiin, ei sitä sukuelimillä tehdä, vaan jaloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin pettynyt mieheeni ja vihainen hänelle, että ei mistään yhteisestä treffiajasta tule mitään. Ja niin väsynyt, että ei enää kiinnosta. Paljon pitäisi muuttua ennen kuin kiinnostaisi. Meidän suhde on jo kuollut. Ap
Jos suhde on kuollut, niin eihän siinä ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin ero. Sitten vaan sumplitte lasten hoitamisen ja vapaa-ajalla lepäät ja etsit itsellesi miehen jota rakastat ja joka rakastaa sinua.
Ja teit kuitenkin useamman muksun?
Näytä Ap kirjoituksesi miehellesi,tai kirjoita paremminkin samat asiat kirjeessä, jonka annat hänelle luettavaksi. Pyydä häntä vastaamaan kirjoittamalla. Uskon, että hän ymmärtää tilanteesi ja tunteesi paremmin, kun saa lukea ajatuksesi rauhassa. Anna hänelle jonkin verran aikaa vastata takaisin. Miehet tarvitsevat usein enemmän aikaa tunteidensa jäsentelyyn ajatuksiksi.
Siitä on hyvä lähteä liikkeelle, että varmistaa puolisonsa tietävän sinun oikeat tunteesi ja sinä hänen. Toivon teidän perheellenne hyvää, tsemppiä❣️
Tässä taas hyvä esimerkki siitä että jos miehetkin tekisivät lapsiperheissä oman osansa niin perheet voisivat paremmin eikä tulisi niin paljon eroja. Niin moni mies ei ole aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos suhde on kuollut, niin eihän siinä ole mitään muuta vaihtoehtoa kuin ero. Sitten vaan sumplitte lasten hoitamisen ja vapaa-ajalla lepäät ja etsit itsellesi miehen jota rakastat ja joka rakastaa sinua.
Tai sitten et etsi uutta miestä, vaan nautit vapaudestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sua ei kiinnosta, et halua, et usko muutokseen yms niin eihän sulle jää kuin kaksi vaihtoehtoa, hyväksy tilanne tai eroa.
Taloutesi ei pahemmin heikkene ja lopulta voit edes silloin tällöin levätäkin, sillä kaipa se mies edes joskus tapaisi lapsiaan.
Mies mäkeen.