Äidit, joiden lapsilla on äitipuoli
Kertokaapa, että miten se on niin vaikeaa kunnioittaa ihmistä, joka hoivaa, ruokkii ja vaatettaa teidän lapsenne esimerkiksi joka toinen viikko?
Onko ero ollut liian kova paikka?
Oletteko mahdollisesti kateellisia siitä, että teidän lapsillanne on yksi turvallinen aikuinen lisää elämässään?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:50"]
Äitipuoli pakenee aina niinä päivinä pois kodistaan kun lapsi tulee sinne. Lapsi kertonut ettei ole juuri koskaan paikalla. Lapsella on kuitenkin kivaa isän kanssa.
Olen ehdottanut äitipuolelle että mentäisiin kahdestaan vaikka kahville koska haluaisin tutustua sen verran että tietäisin minkälainen ihminen asuu kodissa jossa lapsikin on. Ei suostunut.
En tuomitse tai kummastele äitipuolen valintaa koska exän tuntien äitipuoli joutuisi hoitamaan lapsen kun lapsi on paikalla. Mielestäni ei ole oikein että äitipuoli "joutuu" lähtemään pois ettei joudu lapsenhoitajaksi.
[/quote]
minä olen tällainen äitipuoli. Koska
- lapset eivät tule minua katsomaan, vaan isäänsä
- minulla on omiakin menoja, mieluummin teen ne silloin kun lapset ovat paikalla kuin silloin, kun voin viettää miehen kanssa ihanan illan
- se, jonka lapset ovat, se hoitakoon lapsensa pääsääntöisesti
- minä olen elänyt jo yhden pikkulapsiajan, toista en halua
en myöskään suostuisi sinua tapaamaan. Sillä ei ole merkitystä millainen minä olen.
[/quote]
Ei merkitystä millainen äitipuoli on vaikka olisi uusi sirpalaamanen tai teemuikosen puoliso?
[/quote]
vaikka olisin kuka etkä minusta pitäisi, niin et sitä näkisi ulkonön perusteella. Jos vaikka intuitiosi tapaamisessa sinua varottaisi, niin exäsi olisi minut valinnut, etkä voisi tehdä asialle mitään.
[/quote]
Voisin jättää lähettämättä lapsen isälleen. Ei mikään ongelma.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:09"]
Äitipuoli pakenee aina niinä päivinä pois kodistaan kun lapsi tulee sinne. Lapsi kertonut ettei ole juuri koskaan paikalla. Lapsella on kuitenkin kivaa isän kanssa.
Olen ehdottanut äitipuolelle että mentäisiin kahdestaan vaikka kahville koska haluaisin tutustua sen verran että tietäisin minkälainen ihminen asuu kodissa jossa lapsikin on. Ei suostunut.
En tuomitse tai kummastele äitipuolen valintaa koska exän tuntien äitipuoli joutuisi hoitamaan lapsen kun lapsi on paikalla. Mielestäni ei ole oikein että äitipuoli "joutuu" lähtemään pois ettei joudu lapsenhoitajaksi.
[/quote]
- minulla on omiakin menoja, mieluummin teen ne silloin kun lapset ovat paikalla kuin silloin, kun voin viettää miehen kanssa ihanan illan
en myöskään suostuisi sinua tapaamaan. Sillä ei ole merkitystä millainen minä olen.
[/quote]
Ei merkitystä millainen äitipuoli on vaikka olisi uusi sirpalaamanen tai teemuikosen puoliso?
[/quote]
Kuinka todennäköistä tuo sinusta on? Vaaditko saada tutustua exän uuten puolisoon sen varjolla ettei hän ole pedofiili tai lapsentappaja? Entä jos ex vaatisi samaa sinun uudelta puolisoltasi?
[/quote]
4vielä.
Niin siis onhan eksäni ja puolisoni nähneet useasti. Lapsen synttäreillä ovat molemmat (äitipuoli ei tule vaikka on aina kutsuttu), he ovat myös käyneet pelaamassa sulkapalloa yhdessä kerran sitä voisi varmaan verrata tuohon että kävisin äitipuolen kanssa kahvilla?
Puolisollani on myös lapsi joka asuu osittain meillä ja osittain äidillään. Olen tutustunut lapsen äitiin. Olen siis itsekin äitipuoli. Lapsen äiti järjestää sukulaissynttärit ja menemme sinne.
Jos ihmiset eroavat ja heillä on lapsia on ensisijaisesti lasten edun mukaista että kaikki hänen elämässään olevat "bonus" aikuiset tutustuvat. Ei tietenkään tarvitse mitään parhaita ystävyksiä kaikkien keskenään olla mutta niin että toimeen tullaan. Tämä ei onnistuisi jos jollakulla olisi ero ollut riitaisa tai heti hypätty uuteen suhteeseen ja joku osapuoli olisi katkera tai jotain vastaavaa.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:18"]Minun lapseni äitipuoli on ihana ihminen ja tullaan hyvin juttuun :) Monesti vietetään yhdessä aikaa, käydään shoppailemassa, syömässä ja harrastamassa. Joskus on lapset mukana, joskus ei. Kummankaan puolella ei ole mitään katkeruutta tai mustasukkaisuutta.
Kasvatusasioissa on yleensä samat linjat. Pari kertaa on ollut erimielisyyksiä jostain asioista mutta niistä puhutaan ja toisen mielipidettä kunnioitetaan. Erilaisia ihmisiähän me ollaan, ei kaikessa voi voittaa. Pääasia että aikuisilla on hyvät välit ja etusijalla on aina LAPSET.
[/quote] Juuri näin on meilläkin! Vaikka pari kertaa on tullu harrastettua exän kanssa seksiä tämän ollessa jo uudessa suhteessa.
Eipä ole vaikeeta. Toivon, että tämä nainen huolehtisi hyvin lapsestani. Tiedän että täydellinen äiti tämä ei ole lapselleni, mutta saan sielunrauhaa, kun tiedän, että voin olla rauhassa pois lapseni elämästä.
Jonain päivänä tämä nainen ehkä adoptoi lapseni.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:46"]Ei minulla ole mitään sanottavaa lasteni äitipuolesta, ei hyvää eikä pahaa. Exä saa elää kuten haluaa. Ja äitipuoli saa elää kuten haluaa. Ja sama koskee minua itseäni. Ei tässä kunnioiteta tai jätetä kunnioittamatta ketään.
[/quote]
Sama. En todellakaan tiedä, mitä siellä isällä tapahtuu eikä se minulle kuulu saatika minua kiinnosta - niin kauan, kun lapseni on onnellinen hyvinvoiva ja -hoidettu. Mitä hän aina onkin, muulla ei ole merkitystä.
Sen kerran, mitä ohimennen "äitipuolen" tapasin, jäi hyvä fiilis tästä naisesta enkä koe tarpeelliseksi miettiä heidän eloaan sen enempää.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
vaikka olisin kuka etkä minusta pitäisi, niin et sitä näkisi ulkonön perusteella. Jos vaikka intuitiosi tapaamisessa sinua varottaisi, niin exäsi olisi minut valinnut, etkä voisi tehdä asialle mitään.
[/quote]
Voisin jättää lähettämättä lapsen isälleen. Ei mikään ongelma.
[/quote]
et muuten voi. Jos sinulla on sopimus tapaamisista,,niin sitä pitää noudattaa. Ihan lakisääteisesti.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:39"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:36"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:03"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:00"] [quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:50"] Äitipuoli pakenee aina niinä päivinä pois kodistaan kun lapsi tulee sinne. Lapsi kertonut ettei ole juuri koskaan paikalla. Lapsella on kuitenkin kivaa isän kanssa. Olen ehdottanut äitipuolelle että mentäisiin kahdestaan vaikka kahville koska haluaisin tutustua sen verran että tietäisin minkälainen ihminen asuu kodissa jossa lapsikin on. Ei suostunut. En tuomitse tai kummastele äitipuolen valintaa koska exän tuntien äitipuoli joutuisi hoitamaan lapsen kun lapsi on paikalla. Mielestäni ei ole oikein että äitipuoli "joutuu" lähtemään pois ettei joudu lapsenhoitajaksi. [/quote] minä olen tällainen äitipuoli. Koska - lapset eivät tule minua katsomaan, vaan isäänsä - minulla on omiakin menoja, mieluummin teen ne silloin kun lapset ovat paikalla kuin silloin, kun voin viettää miehen kanssa ihanan illan - se, jonka lapset ovat, se hoitakoon lapsensa pääsääntöisesti - minä olen elänyt jo yhden pikkulapsiajan, toista en halua en myöskään suostuisi sinua tapaamaan. Sillä ei ole merkitystä millainen minä olen. [/quote] Ei merkitystä millainen äitipuoli on vaikka olisi uusi sirpalaamanen tai teemuikosen puoliso? [/quote] vaikka olisin kuka etkä minusta pitäisi, niin et sitä näkisi ulkonön perusteella. Jos vaikka intuitiosi tapaamisessa sinua varottaisi, niin exäsi olisi minut valinnut, etkä voisi tehdä asialle mitään. [/quote] Ai juma sä vaikutat psykopaatilta. Nauran aina ääneen näille "en suostuisi tapaamaan sinua" peruskoulun "kuningattaret" heräävät henkiin siirtyessään äitipuolen rooliin. Lapsellista. [/quote] voit sjatella minusta ihan mitä haluat. Et silti voi pakottaa minua tapaamaan sinua. Yksinäsi saat nauraa. [/quote] Sä luulet käyttäväsi jotain valtaa tolla pelleilylläsi mutta tosiasiassa ihmiset pitää sua vaan ihan pimeänä kun kiukuttelet ettet halua edes nähdä ihmistä joka on ollut ja on hyvin keskeinen uuden puolisosi elämässä. Miten sä voit olla niiden lasten seurassa kun ne on sun miehen ja sen exän rakkauden tuotoksia ja kuvat heistä? N20, ei äiti tai äitipuoli.
[/quote]
Ainoa joka kuvittelee käyttävänsä valtaa on ex joka luulee voivansa vaatia tolkuttomia, ja jos e hänen pillinsä mukaan hypitä alkaa ex kiristää lapsilla. Todella kypsää käytöstä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]