Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrättekö te kaiken ulkomailta ostajat, että tuhoatte Suomen taloutta?

Vierailija
02.10.2015 |

Ärsyttää, kun erityisesti nuorehkot naiset tilaavat ihan periaatteesta kaikki meikit ja vaatteet ulkomailta kun niin "säästää" (ja silti tilataan satasilla kuussa). Ilmiö on todella yleinen jo, vaikka kuulostaisi ihan marginaaliselta. Parempi olisi ostaa vähemmän ja se Suomesta. Wishistä ym nettikaupoista tilataan kaiken maailman turhaa tilpehööriä. Ei ihme jos kaupoilla menee huonosti ja palveluntarjoajat sulkee oviaan, kun kukaan ei kuluta Suomessa mihinkään vaan tilaa kaiken Kiinasta.

Kommentit (183)

Vierailija
61/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua maksaa veroja suomeen kun verorahat käytetään syrjäseutujen elossa pitämiseen, sos.pummien tukiin ja maataloustukiin.

Vierailija
62/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:19"]Maatalouden toivoisin kun Suomestakin tuhoutuvan. Liian kallista, kun tulee uusia suita ruokittavaksi jatkuvasti ulkomailta, niin miksi se ruoka on kuitenkin pakko kasvattaa Suomessa, vaikka se on järkyttävän suuri kuluerä.
[/quote]

Ymmärrätkö mitä tämä tarkoittaa käytännössä? Mietipä vähän laajemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, älä syyllistä nuoria, itsestään huolehtivia ja meikkaavia naisia, vaan kannattaisiko keskittyä ensinnäkin siihen että suomalaiset vie MILJOONIA verorahoina naapurimaa Viroon, siksi koska meidän alkoholivero on törkeän korkea? Suomessa ja Norjassa taitaa olla korkeimmat alkoholiverot, Ruotsi tulee perässä.

Suomi menettää tosi paljon rahaa tuossa. Ymmärrän sen hyvin että moni ostaa sen ruokansa kanssa nautittavan kuoharin tai punaviinin mieluummin Virosta 4-6 eurolla kun Suomesta 14-16 eurolla, mutta kannattaisiko valtion tehdä jotain asian suhteen kun eletään sentään jo 2010-luvulla ja suomalaiset oppineet jo aika hyvin eurooppalaisempaan ja fiksumpaan alkoholinkäyttöön.

Vierailija
64/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole varaa. Nyt kun tulee leikkaukset niin palkka pienenee entisestään.

Vierailija
65/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on tyhmää maksaa aivan samasta tuotteesta tuplahinta Suomessa. Kilpailu pakottaa pitkällä tähtäimellä kauppoja laskemaan hintoja kun rationaalinen kuluttaja äänestää hinnalla. Tyhmähän ei ole se joka pyytää vaan se joka maksaa. Sama ilmiö oli pitkään pt-kaupassa. Kuluttajat ostivat tyytyväisenä tuotteet S- ja K-mafialta. Kunnes tuli Lidl kilpailijaksi alhaisemmilla hinnoilla, kuluttajat alkoivat siirtyä Lidliin ja tadaa! Mitä seurasi? Hintojen alennusta. Mutta maksakaa te urpot vain ylihintaa samasta tuotteesta kun on kerta varaa laittaa rahaa turhaan.

Vierailija
66/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kerrottiin jossain lehdessä että Balmuir on suomalainen yritys, ja ymmärsin sen perusteella että huivit ovat laadukkaita. Tilasin sellaisen ja olen tyytyväinen. En tiedä missä huivi on valmistettu mutta oletan että rahat ja tietty määrä työpaikkoja jää Suomeen.

Nyt huomasin suomalaisia blogeja ja instagrameja selatessani että todella moni on käynyt kyseisen yrityksen showroomilla viime viikkoina ja saanut sieltä yhteistyönä näitä huiveja, ja ainakin ovat mainostaneet että ovat niitä saaneet ja että mitä kaikkea ovat voineet sieltä itselleen valita.

Minulla kävi kieltämättä ensin mielessä että monenkohan bloggaajan ILMAIShuivit tuli maksettua tuolla 200 euron summalla jonka omasta huivistani maksoin, sillä brittiläinen MyPashmina myy reilun kaupan kasmirhuiveja paljon halvemmalla ja ilman minkään sopulibloggaajien some-bisnessekaantumista. Jäi vähän ikävä tunne.

Vierailija
67/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin suuryritykset harjoittavat verosuunnittelua ja tilittää voittoja veroparatiisiyhtiöilleen, niin kauan en ala välistä rahoistani pönkittämään mitään.
Se ei vittusaatana vain mene niin, että palkansaajat pitävät infraa ja palveluja yllä, samalla kun suurpääoma laistaa kaikesta mahdollisesta.

Vierailija
68/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 13:42"]

Käyttämäni BB voide:

Suomessa 40e, vaaleimmat sävyt ei saatavilla.

Briteissä 30e (sis postit), kaikki sävyt saatavilla.

Hmmmmm, kummastakohan ostaisin kun tarvitsen sen vaaleimman sävyn...

[/quote]

No ei ihme ettei palkasta riitä elämiseen jos jotain 30-40 euron nassurasvoja tarvii ostaa. Niveaa saa lähimarketista 4€.

[/quote]

Kuka juntti haluaa tunkea jotain huokosia tukkivia parabeeneja kasvoihinsa??!

Vierailija
69/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:03"]

Mitä väärää minä teen? Hoidan asiani niinkuin markkinataloudessa asiat hoidetaan. Laajennan ostopaikkani globaaliksi ja ostan sieltä mistä halvimman hankintahinnan saan. Niinhän isot yrityksetkin tekee. Markkinat kannattaa siellä missä tarjonta vastaa kysyntään.

Pikkulapsikin tuon tietää. Miksi suomalainen yrittäjä ei ymmärrä tätä?

[/quote]
Kyllä ISOT kotimaiset yritykset laajeneekin.
Pienet eivät siihen oikein kykene eivätkä edes pysty hinnalla kilpailemaan. 
Miksi rankaisette pienyrittäjiä. 

[/quote]

Miksi pitää tukea pienyrittäjää jos sillä ei ole mitään muuta lisättävää tuotteen arvoon kuin oma kate. Ihan itsekin osaan tilata tavaraa aliexpressistä, en tarvitse siihen yrittäjää väliin. Eri asia sitten jos yrittäjä myy mulle itse kasvattamansa salaatin, sen ostan ihan mielelläni ja jos palvelu pelaa ostan ensi viikolla toisen. Mutta sillä samalla kiinaromun myynnillä ei taatusti pääse tienisteille.

Vierailija
70/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:02"]

Ymmärrätkö että me ollaan perse auki täällä? Miksi maksaisin samasta tuotteesta jopa 50% enemmän kuin ulkomailta sen tilaamalla? Minua ei kiinnosta yhdenkään yrittäjän talous omaani enempää.

[/quote]

Varsinkaan kummallekaan suomalaisen kaupanalan kahdelle jätille. Nehän ne rahat välistä vetävät. Työllistäminen ei todellakaan ole kuin välttämätön paha, jota vältellään mm. automaattikassoilla.

Vierailija
71/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko linkkejä hyville sivuille, joista sais halpaa tavaraa?

Vierailija
72/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan suomalaisen tuotteen silloin kun sellaisen löydän. Aika harvassa tarpeellisessa ostoksessa enää lukee made in Finland.  Mutta ei mulla ole mielenkiintoa maksaa monikertaista hintaa kiinassa tehdystä tuotteesta vain tukeakseni tukkua ja kauppiasta.

Omaa talouttani en halua tuhota suomen mukana.

Vierailija
73/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:13"]Saisko linkkejä hyville sivuille, joista sais halpaa tavaraa?
[/quote]

Ebay, aliexpress

Vierailija
74/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väärää minä teen? Hoidan asiani niinkuin markkinataloudessa asiat hoidetaan. Laajennan ostopaikkani globaaliksi ja ostan sieltä mistä halvimman hankintahinnan saan. Niinhän isot yrityksetkin tekee. Markkinat kannattaa siellä missä tarjonta vastaa kysyntään.

[/quote]

[/quote]

Pienet yritykset voivat kilpailla sellaisilla asioilla, joihin isot eivät välttämättä pysty, esimerkiksi henkilökohtaisella palvelulla.

Itse olen pienyrittäjä sellaisella alalla, jolla on paljon isoja toimijoita, ja minä joudun maksamaan myymistäni tavaroista tukulle jopa enemmän kuin nuo isot toimijat veloittavat asiakkailtaan. Mutta asiakkaita on riittänyt, kun kohdennan markkinoinnin oikeaan kohderyhmään ja kerron, miksi palveluni on hintansa veroinen. Tietysti suuri osa ihmisistä valitsee mieluummin halvemman vaihtoehdon, mutta pienyrittäjän ei tarvitsekaan vedota suurimpaan osaan ihmisistä.

Vierailija
75/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Minä en rankaise ketään. Minä vain ostan sieltä, missä hintalaatu-suhde parhaiten omaan lompakkooni kolahtaa. Kannattaa yrittäjän siirtyä myymään sellaista tuotetta, jota ei muualta oikein voi ostaa.

Vierailija
76/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä on minusta lähinnä se, että ei tueta kotimaisia kivijalkakauppoja, kuten ostoskeskusten liikkeitä vaan tilataan netistä aivan kaikki. Itse mieluummin ostan kotimaisista liikkeistä talvitakin ja kengät sekä pipot ja tuen sitä että ihmisillä on täällä töitä, kuin että ostaisin kaiken ulkomailta.

Vielä hullumpaa on se, ettei päivittäistavaroissakaan suosita kotimaista. Esim. liha, kala, kasvikset, suihkusaippuat, wc-paperit yms. Pieniä juttuja ja usein ihan yhtä edullisia tai halvempiakin jopa.

Ja Hesen sijasta mennään jonnekin Mäkkäriin. Se jos mikä on kyllä jotenkin ääliömäisintä mitä tiedän. Kotimaisen, kotimaisia raaka-aineita paljon käyttävän ja työllistävän (sekä yhtä paljon hyväntekeväisyyttä tekevän kuin Mäkkäri) sijaan mennään jonnekin jenkkiläiseen ruokalaan missä mättö paljon laaduttomampaa. En kyllä ymmärrä oikeasti että kuka käy jossain Mäkkärissä, ei varmaan ole paljon makuaistilla siunattu kun sellaista moskaa vetää. Hesekään nyt mitään gourmeeta ole tosiaankaan mutta huomattavasti parempilaatuista. Jotenkin tympii vaan katsella täällä omassa kaupungissa kun ihmiset menee Mäkkäriin jonkun hinnan takia joka on tyyliin 50 senttiä halvempi kuin Hese jos nyt aina sitäkään. Sentään kotimainen yritys:/

Soisin mieluummin enemmän asiakkaita kotimaisiin firmoihin ja noihin ostoskeskuksiin, kuin että paikat kohta kumisevat tyhjyyttään ja kaikki pitääkin ostaa netistä kun ei kohta ole varmaan yksikään firma enää pystyssä.

Vierailija
77/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ihan postikulujenkin vuoksi tilaaminen on liian kallista meikäläisen kukkarolle. Mitäköhän se tekee meidän kilpailukyvylle? Täältä ei voi lähettää mitään ulkomaillekaan kun hinnat ovat niin järkyt.
Eivätkä kaikki nettikaupat lähetä meille.

Vierailija
78/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:13"]Saisko linkkejä hyville sivuille, joista sais halpaa tavaraa?
[/quote]

Viini www.mydailywine.de (lähetä sähköpostilla tilaus englanniksi), vaatteista esim. Boohoo, Asos, New Look, saksasta ruokaa All you need fresh

Vierailija
79/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Kerrohan neropatti esim miten suomalainen verkkokauppias voi kilpailla jonkun Ebayn kanssa tai kiinalaisten jättien?  Jos tuotetta et saa edes ostettua valikoimaan samaan hintaan kun nämä myyvät ulos.

[/quote]

Sitten kun keksin MITEN tuo tehdään, perustan oman verkkokaupan :)

Vierailija
80/183 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:13"]

Pienet yritykset voivat kilpailla sellaisilla asioilla, joihin isot eivät välttämättä pysty, esimerkiksi henkilökohtaisella palvelulla.

Itse olen pienyrittäjä sellaisella alalla, jolla on paljon isoja toimijoita, ja minä joudun maksamaan myymistäni tavaroista tukulle jopa enemmän kuin nuo isot toimijat veloittavat asiakkailtaan. Mutta asiakkaita on riittänyt, kun kohdennan markkinoinnin oikeaan kohderyhmään ja kerron, miksi palveluni on hintansa veroinen. Tietysti suuri osa ihmisistä valitsee mieluummin halvemman vaihtoehdon, mutta pienyrittäjän ei tarvitsekaan vedota suurimpaan osaan ihmisistä.

[/quote]

Tuo on se asia, jolla saa asiakkaita ja pidettyä ne.

Esim. pieni tuoksukauppa on sellainen, josta olen tilannut jo vuosia, ei tulisi mieleenkään siirtää niitä ostoksia ulkomaille, koska kaikki toimii tuon kaupan kanssa. 

Ja kivijalkakaupoissa palvelun tulisi olla kohdillaan, esimerkkinä taas kävin porvoossa niissä pikkukaupoissa ja osassa oli ihan loistava palvelu, mutta osassa jotain niin järkyttävää ettei tulisi mieleenkään mennä uudestaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi