Mitä jos en löydäkään ketään uuteen parisuhteeseen?
Olen hiljattain eronnut ja tällainen inhottava ajatus nostaa päätään vähän väliä. Minua ei ole luotu sinkkuelämään. Olen yhden miehen nainen enkä voisi kuvitellakaan harrastavani irtosuhteita tai seksiä vain seksin takia. Tarvitsen läheisyyttä, luottamusta ja että kotona on joku jonka kanssa jakaa päivän tapahtumat ja suunnitella tulevaisuutta yms.
Olen ihan viehättävän näköinen alle 30-vuotias lapseton nainen mutta olen aika ujo enkä uskalla lähestyä miehiä. Baareihin en halua mennä seuraa etsimään, koska tuntuu että sieltä haetaan vain sitä panokaveria seuraavaksi yöksi.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:33"]Sinulla sentään on ollut parisuhde. Itsekin kaipaisin kauheasti läheisyyttä, mutta en ole koskaan edes seurustellut (olen 27-vuotias, normaalipainonen korkeakoulutettu ja työssäkäyvä nainen).
[/quote]
Sama, tosin minä olen 34 vuotias ja matalapalkka-alalla töissä.
Älä määrittele arvoasi toisen ihmisen kautta tai etsi epätoivoisesti parisuhdetta täyttämään jotain tyhjiötä elämässäsi. Pyri siihen, että et tarvitse toista ihmistä vierellesi. Opettele tuntemaan itsesi uudestaan, opettele nauttimaan yksinolosta nyt kun sinulla on siihen mahdollisuus. Elä itseäsi varten ja tee asioita, joista itse nautit. Läheisriippuvaiselle ja/tai parisuhdekeskeiselle ihmiselle tällaiset asiat eivät tule luonnostaan, mutta niihin panostaminen kannattaa. Silloin seuraava parisuhdekin on vakaammalla pohjalla.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:46"]
Älä määrittele arvoasi toisen ihmisen kautta tai etsi epätoivoisesti parisuhdetta täyttämään jotain tyhjiötä elämässäsi. Pyri siihen, että et tarvitse toista ihmistä vierellesi. Opettele tuntemaan itsesi uudestaan, opettele nauttimaan yksinolosta nyt kun sinulla on siihen mahdollisuus. Elä itseäsi varten ja tee asioita, joista itse nautit. Läheisriippuvaiselle ja/tai parisuhdekeskeiselle ihmiselle tällaiset asiat eivät tule luonnostaan, mutta niihin panostaminen kannattaa. Silloin seuraava parisuhdekin on vakaammalla pohjalla.
[/quote]
Tää on ihan maailman tyhmin neuvo, koska ihminen kehittyy vain suhteessa muihin. Jos mä olisin tehnyt noin olisin IKISINKKU.
Kiitos todella paljon kaikille viesteistä! :) Nää sai kyllä silmät avautumaan ja aloin miettimään, MIKSI mulla pitäisi olla heti taas uusi mies. Ja että MIKSI en vaan voisi olla yksin, mitä pahaa siinä on? Luulen että päälimmäisenä vaivaa vain se, että nykyinen elämäni on niin erilaista siihen vanhaan ja tuttuun turvalliseen verrattuna. Tunnistin läheisriippuvaisen itsessäni ja myöskin pelon hypätä uuteen ja tuntemattomaan, minun kohdallani siis sinkkuelämään.
Ap
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:16"]No jos et löydä kymmenistä tuhansista miehistä yhtään joka sulle kelpais, niin miksi et muuttaisi vaikka Kiinaan. Kiinassa sentään olisi miljoonia sinkkumiehiä, eiköhän siellä olisi ainakin yksi joka sattuisi sinullekkin kelpaamaan.
[/quote]
Suomessakin on naimikäisiä miehiä 55000 enemmän, kun naisia. Ei kuulosta siis muulta kuin päänsisäiseltä ongelmalta tuo AP:n ongelma.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 10:47"]
Olen hiljattain eronnut ja tällainen inhottava ajatus nostaa päätään vähän väliä. Minua ei ole luotu sinkkuelämään. Olen yhden miehen nainen enkä voisi kuvitellakaan harrastavani irtosuhteita tai seksiä vain seksin takia. Tarvitsen läheisyyttä, luottamusta ja että kotona on joku jonka kanssa jakaa päivän tapahtumat ja suunnitella tulevaisuutta yms. Olen ihan viehättävän näköinen alle 30-vuotias lapseton nainen mutta olen aika ujo enkä uskalla lähestyä miehiä. Baareihin en halua mennä seuraa etsimään, koska tuntuu että sieltä haetaan vain sitä panokaveria seuraavaksi yöksi.
[/quote]
Monikaan ei tunnista helmeä vaikka kädessä pitäsi. Väärät asiat hallitsevat parinvalintaa näinä aikoina. Ole huoleti ja ole ujo oma itsesi, älä vain yritä väkisin muuttaa mitään. Ne miehet jotka eivät tunnista aitoa helmeä "lasihelmestä" eivät sinua ansaitse. He vain satuttaisivat sinua kuitenkin. Paras vaihtoehto on että Löydät sen helmentuntijan. toisiksi paras on että et löydä. Huonoin valinta on väärä mies sentähden että et halua olla yksin.. Täysi myötätuntoni sinulle sekä oikein iso ja lämmin rutistus!!! :)
Mies 77
[/quote]
Ja tällaisia miehiä kuten tämä Mies 77 vältä viimeiseen asti! Naisten suurin ongelma onkin, että aina lankeavat tällaisiin imeliin mielistelijöihin, joiden ainut tavoite on päästä sänkyyn yhdeksi yöksi.
[/quote]
Olettamuksesi on väärä. En ole ikinä syyllistynyt yhden yön juttuihin. Eikä kirjoittamani ollut mielistelyä vaan ihan asiaa.
Mies 77
Kyllä siellä kuppiloissa (varsinkin pienissä) kannattaa käydä tarjontaa katsomassa. Paikallisissahan miehet istuvat iltaa kavereineen eivätkä suinkaan ole mitään panoja etsimässä. Siellä on pariskuntia kuin sinkkujakin ihan samoissa porukoissa. Paikallisesta minä mieheni pokasin, kun sattuikin olemaan jonkun kaverin kaveri ja olikin sitten siinä kaveri vähän tilannetta siloittelemassa. Kaveripiirin kautta meillä muutenkin on puolisot löytyneet. Olen samanlainen kuin sinä, en todellakaan jaksa mitään irtosuhteita, siksi olen itse juurikin iskenyt ne miehet jotka koin kiinnostaviksi, ettei tarvitse kaikkiin turhakkeisiin tuhlata aikaa. Netistä/tinderistä löytyy myös positiivisia poikkeuksia jotka eivät ole vain yhtä yötä vailla.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:46"]
[/quote]
Tää on ihan maailman tyhmin neuvo, koska ihminen kehittyy vain suhteessa muihin. Jos mä olisin tehnyt noin olisin IKISINKKU.
[/quote]
Neuvo on mitä parhain, tulkitsit asian ehkä hieman väärin. Ei sinkkukaan missään pullossa elä, vaan on jatkuvassa vuorovaikutuksessa muihin. Yksinolossa voi tutustua rauhassa itseensä ja parisuhde on lähtökohtaisesti kompromisseja. Yksinolon opit kantavat loppuelämän, kun parisuhteessa opitaan lähtökohtaisesti malli toimia kyseisessä suhteessa.
On se mahdollista ettet löydä. Minä jäin yksin kun mies jätti kun olen 32-vuotias. Sen jälkeen ei ole uutta miestä löytynyt. Enää en haluakaan, olen nyt 41-vuotias. Mutta kyllä se koville otti siinä vaiheessa kun tajusin että lapsentekoikä alkaa vetää viimeisiään, mutta ei vaan ole kenen kanssa lasta tehdä.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:01"]Suomessakin on naimikäisiä miehiä 55000 enemmän, kun naisia. Ei kuulosta siis muulta kuin päänsisäiseltä ongelmalta tuo AP:n ongelma.
[/quote]
Plaa plaa ja plaa.
Sinkkuna pysyminen on hyvin helppoa naisena kun ei käy baareissa. Mua ei ole yksikään mies koskaan pyytänyt treffeille selvin päin.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:01"]Suomessakin on naimikäisiä miehiä 55000 enemmän, kun naisia. Ei kuulosta siis muulta kuin päänsisäiseltä ongelmalta tuo AP:n ongelma.
[/quote]
Plaa plaa ja plaa.
Sinkkuna pysyminen on hyvin helppoa naisena kun ei käy baareissa. Mua ei ole yksikään mies koskaan pyytänyt treffeille selvin päin.
[/quote]ja kumppanin löytyminen samalta aaltopituudelta vastaa lottopottia! Yhden illan juttuja nyt saa melkein kenestä vaan.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:46"] Älä määrittele arvoasi toisen ihmisen kautta tai etsi epätoivoisesti parisuhdetta täyttämään jotain tyhjiötä elämässäsi. Pyri siihen, että et tarvitse toista ihmistä vierellesi. Opettele tuntemaan itsesi uudestaan, opettele nauttimaan yksinolosta nyt kun sinulla on siihen mahdollisuus. Elä itseäsi varten ja tee asioita, joista itse nautit. Läheisriippuvaiselle ja/tai parisuhdekeskeiselle ihmiselle tällaiset asiat eivät tule luonnostaan, mutta niihin panostaminen kannattaa. Silloin seuraava parisuhdekin on vakaammalla pohjalla. [/quote] Tää on ihan maailman tyhmin neuvo, koska ihminen kehittyy vain suhteessa muihin. Jos mä olisin tehnyt noin olisin IKISINKKU. [/quote] Neuvo on mitä parhain, tulkitsit asian ehkä hieman väärin. Ei sinkkukaan missään pullossa elä, vaan on jatkuvassa vuorovaikutuksessa muihin. Yksinolossa voi tutustua rauhassa itseensä ja parisuhde on lähtökohtaisesti kompromisseja. Yksinolon opit kantavat loppuelämän, kun parisuhteessa opitaan lähtökohtaisesti malli toimia kyseisessä suhteessa.
[/quote]
Mä ainakin haluan olla vuorovaikutuksessa mieheen nimenomaan parisuhteessa, miten sitä yksin oppii olemaan miesten kanssa? Nostaa vain riman turhan korkealle ja päätyy olemaan yksin. Mulle tuo ois ollut surkea neuvo.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 16:54"]
Et ole vielä valmis parisuhteeseen jos mietit noin. Vaarana on että ajaudut suhteeseen vääristä syistä. Käy rauhassa läpi mitä ed.suhteessa meni pieleen jottet toista samoja virheitä. Yksin olemisen pelko syynä suhteen aloittamiseen on tosi väärin sitä toista osapuolta kohtaan.
[/quote]
Ei ole jos on toiselle siitä rehellinen ja tämä silti haluaa olla. Mulle se on ainakin ollut elämän suurin siunaus. Olen siis se, jolla oli yksinjäämisen pelko ja jolle liika miettiminen yksin sinkkuna ois ollu ihan turhaa. Mies on vähitellen rakastanut minua ehjäksi. Olen sinkkunakin ollut, mitta aina silti onneton.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:46"]
[/quote]
[/quote]
Ei yksinolosta ja omasta seurastaan nauttiminen tarkoita erakoitumista. Se ei poissulje kavereiden kanssa olemista, uusiin ihmisiin tutustumista tai treffeillä käymistä. Minusta ihmiset jotka eivät osaa olla yksin eivät koskaan pysty olemaan täysin terveessä ja tasapainoisessa parisuhteessa, koska silloin toisesta haetaan jotain sellaista joka itseltä puuttuu. Se ei ole reilua toista ihmistä kohtaan.
Et ole vielä valmis parisuhteeseen jos mietit noin. Vaarana on että ajaudut suhteeseen vääristä syistä. Käy rauhassa läpi mitä ed.suhteessa meni pieleen jottet toista samoja virheitä. Yksin olemisen pelko syynä suhteen aloittamiseen on tosi väärin sitä toista osapuolta kohtaan.
[/quote]
Tämä. Se joka tätä ei ymmärrä ei ole emotionaalisesti kypsynyt.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 19:54"]
[/quote]
Tämä. Se joka tätä ei ymmärrä ei ole emotionaalisesti kypsynyt.
[/quote]
Ei parisuhteeseen kuulukaan mennä emotionaalisesti kypsänä vaan sen aikana opitaan. Pitää vain valita hyvä ja kunnollinen puoliso, eikä vain jotain jalat alta keikauttavaa ihkuliinia.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:38"]Mikäli teillä ei olisi aina niitä taloudellisia kriteereitä miehelle, niin ei tarvitsisi näitä aloituksia tehdä. Mitenkähän saataisiin naiset kehittymään siihen suuntaan, että myös niitä köyhiä ja työttömiä miehiä haluttaisiin. Parisuhde naisen suusta on melkein kuin synomyymi jollekkin taloudelliselle hyödylle.
[/quote]
Ei kiitos. On tärkeää, että arki sujuu ja miehellä on tekemisen meininki
Mitä te nyt länkytätte jostain miesten varallisuudesta? Ei tietääkseni liity aiheeseen.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 11:33"]Sinulla sentään on ollut parisuhde. Itsekin kaipaisin kauheasti läheisyyttä, mutta en ole koskaan edes seurustellut (olen 27-vuotias, normaalipainonen korkeakoulutettu ja työssäkäyvä nainen).
[/quote]
Joo, meidän "ikisinkkujen" on vaikeampi saada parisuhde, mitä seurustelua kokeneiden.
M25