Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkoajatuspelko saa pakokauhun valtaan!

Vierailija
01.10.2015 |

Olen niin väsynyt pelottaviin pakkoajatuksiin.. Pelkään jatkuvasti muuttuvani pedofiiliksi ja siten kiinnostuisin lapsestani 1v väärällä tavalla. Pelkään hänen pienen liikkeensäkin aiheuttavan minussa ei-toivotun reaktion.

Vauva herää yhä parin tunnin välein, stressitaso ja väsymys ovat todella korkealla.. Voisivatko nämä itsessään saada aivot ylikierroksille? En ikinä voisi satuttaa lastani, pelkkä ajatus, että haluaisinkin yhtäkkiä saa minut kauhun valtaan. Menetän kohta elämänhaluni näiden pelkojen kanssa!

Auttakaa hädässä olevaa! Kaipaan kannustavia vastauksia ja erittäin mielelläni kokemuksia!!!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/22 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö löytyisi kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinua itseäsi käytetty hyväksi vai mistä pelko nimenomaan pedofiiliksi päätymisestä?

Vierailija
4/22 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kokemusta pakkoajatuksista, lisäksi siitä että se että pelkää esim. psykoosia ei tarkoita etteikö voisi mennä psykoosiin. No, itse pelkäsin enemmänkin skitsofreniaa eikä minulle sitä tullut mutta psykoottisia oireita enimmäkseen masennukseen liittyen on ollut muutamankin kerran niin että olen joutunut mielisairaalaan. Uskoisin että joissain tapauksissa pelko psykoosista voi myös olla oire että se voi olla tulossa, jos ei esim. hanki apua ajoissa. Jos esim. sinullakin on päivät pitkät noita hirveitä ajatuksia mistä et pääse eroon, et saa kunnolla nukuttua, olet viikkotolkulla ahdistunut niin kuka tahansa voisi saada noissa olosuhteissa psykoottisiakin oireita.

Vierailija
5/22 |
03.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös pakkoajatuksia (samankaltaisia kuin sinulla) kun lapsi oli vauva ja valvotti yöt. Tuntui aivan hirveältä. Kävin terapiassa ja kerroin pakkoajatuksista (mutta en sisällöstä tarkemmin). Se että häpeää pakkoajatuksia, pahentaa tilannetta. Mulla on fiksu puoliso ja kerroin lopulta myös hänelle. Että on ahdistavia ajatuksia, mutta en ole satuttamassa lasta. Se helpotti. Lisäksi keksin sellaisen konstin että aina kun tuli ahdistava ajatus, ajattelin että tämä on yhtä todellista kuin vaaleanpunainen elefantti lentämässä ikkunan takana ja yritin miettiä sitä elefanttia. Pahimpina päivinä se norsu lenteli siellä ikkunan takana jatkuvasti.

Koeta pärjätä. 

Ja nrolle 18: minä uskon että kyse on siitä, että pakkoajatuksiin tulee juuri sellaiset asiat joita pitää kaikkein hirveimpänä

Vierailija
6/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: Saisiko kenestäkään toisesta (äidistä) kirjeenvaihtokaveria, pääsisi vaihtamaan ajatuksia ja mahdollisesti auttamaan toista? Sähköpostia voi laittaa viivinen@luukku.com

Vierailija
7/22 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: Minulla epäillään mahdollisesti olevan kokemusta hyväksikäytöstä lapsena ja pelko on juurikin pahin mitä pidän hirveinpänä. 19, kiitos vastauksesta, se ei kuitenkaan kovin helpottava ollut kun pelkää psykoosia ja sairaaloita. Minullakin terapia 2krt viikossa sekä lääkitys ja terapiassa olen puhunut suoraan näistä ajatuksista. Terapeuttini uskookin, että ennemmin olen itse kokenut jotain kuin, että olisin tekemässä jotain.

20, milloin pakkoajatukset loppuivat ja miten? Minulla viimeksi omia aikojaan kun sain levättyä. Nyt ennemminkin ahdistun siitä, että pelko ja paniikki iskee ja menen psykoosiin... Niin ahdistavaa!

Vierailija
8/22 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ammattilainen, mutta omasta kokemuksesta voin kertoa että pakkoajatuksista pääsee eroon ajan kanssa. Itselläni ne olivat pahimmillaan juuri vauvan saaneena. Koko ajan oli muutenkin jotenkin säikky eikä osannut rentoutua. Koeta nukkua aina kun voit, ja ulkoilla. Tapaa ihmisiä, älä eristäydy kotiin! Muista että ajatukset eivät ole sama kuin teko. Ajatukset kertovat stressistä, aivojen ylirasitustilasta.

Vierailija
9/22 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: Olen yrittänyt pitää elämän mahdollisimman normaalina ja sainkin itselleni jo rauhallisemman fiiliksen, kunnes jokin pieni tekijä säikäytti taas ja sai ajatukset taas kiertämään tuttua ahdistuskaavaa.. Olen niin väsynyt pelkäämään!

Vierailija
10/22 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoajatukset on kyllä kauheita. Sain onneksi lääkityksen ja helpotti kummasti, jotain pientä sillointällöin mutta ei enää häiritsevästi.

Vierailija
11/22 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:4, mikä lääkitys sinulla? Olen miettinyt, jos minullekin voitaisiin kokeilla jotain muuta serotoniini -valmistetta kuin Escitalopram..

Vierailija
12/22 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoterapiaa! Siis oikeaa terapiaa, ei mielenterveystoimiston sairaanhoitaja vaan ihan oikea mielellään yksityinen psykoterapeutti!

Vierailija
13/22 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: Minulla hoitona traumaperäiseen stressihäiriöön traumaterapia, jossa onneksi pääsen keskustelemaan näistä. Onko muilla ollut pidempiä (kuukausia) aikoja ilman pakkoajatuksia? Minulla kun oli ja ne palasivat kun vedin itseni niin piippuun, että stressi ja väsymys kasvoivat liian suuriksi. Että voisikohan tässä olla kyse vain vauva-jan väsymyksestä ja stressistä....

Vierailija
14/22 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: Olisiko lisää kokemuksia? Nyt sain mieleeni jo psykoosipelonkin.. Ahdistaa välillä niin, että tulee paniikkikohtaus ja pelkotila, jonka aikana tulee, ettei tiedä onko pelkoajatukset totta vaiko eivät... Mutta sitten kun saa itsensä rauhoitettua niin olo on taas normaali.

Vierailija
15/22 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut mindfulnessia ja hengitysharjoituksia..säännöllisesti tehtynä auttaa rentoutumaan :) googleta ja kokeile :) tsemppiä. Eivät ne ikuisuuksia kestä :)

Vierailija
16/22 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap: Olen aikaisemmin joskus kokeillut, myös värikirjaa väritellyt. Täytyy ottaa uudelleen käyttöön! :-)

Vierailija
17/22 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 12:43"]

Oletko kokeillut mindfulnessia ja hengitysharjoituksia..säännöllisesti tehtynä auttaa rentoutumaan :) googleta ja kokeile :) tsemppiä. Eivät ne ikuisuuksia kestä :)

[/quote]

Mulla on pakkoajatuksia heräämisestä nukkumaan menoon saakka, joten kyllä voivat kestää ikuisuuden. Olen eläkkeellä pakko-oireisen häiriön takia. Ap:lle paljon tsemppiä, hakeudu heti osaavalle psykoterapeutille.

Vierailija
18/22 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ap ihan rauhoittua. Pakkoajatuksesi kertoo vain siitä, että olet ylivirittynyt suojelemaan lastasi. Pedofiiliä sinusta ei tule, vaan ihan päinvastaisesta tämä pelko kertoo. Minulla oli lapsen syntymän jälkeen voimakkaita pakkoajatuksia siitä, että satutan lasta jollain tavalla (heitän alas parvekkeelta tms). Pikkuhiljaa mieli sitten rauhoittui ja normaali arki alkoi. Synnytyksen jälkeen sitä vaan käy aika lujilla. Anna ajatusten tulla ja mennä, ymmärrä, että biologisesta suojelureaktiosta on kyse. Biologiasi toimii kuten äidillä pitääkin, mutta vähän turhankin "hyvin". Kyllä se siitä.

Vierailija
19/22 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia ne pakkoajatukset on? Siis tuleeko teille jostakin jotain aivan outoja ajatuksia, jotka liittyvät jotenkin esim. väkivaltaisuuteen?

Vierailija
20/22 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa se, että et ole ajatuksesi. Kaikilla meillä on typeriä ajatuksia, mutta kaikilla ne eivät jää päähän pyörimään.

Niinkuin nro 12 mainitisikin, pelkosi kertoo, että olet huolehtivainen ihminen. Pahat ihmiset eivät pelkää toisten satuttamista eivätkä varsinkaan niistä ajatuksista ahdistu. OCD ihmiset ovat yleensä tunnollisia ja kilttejä ja siksi ME helposti ajatuksistamme ahdistummekin. Puhuminen ammattilaiselle, tai vain pakkoajatuksista ymmärtävälle läheiselle auttaa. Kannattaa muistaa se, että koska pelkäät satuttavasi lastasi et sitä tule tekemään, sillä olet kokoajan niin tietoinen tekemisistäsi hänen kanssaan. Painotan vielä: pahat ihmiset eivät pelkää muiden satuttamista, eivätkä tosiaan ahdistuisi ikävistä ajatuksista, sinä et pahaksi muutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän