Kuinka pitkään olette olleet juomatta
30 vuotta ja alkaa polla kohta levitä. Tahtoisin juoda mutta en tiedä pystynkö siihen jos tilanne vaatii.
Kommentit (26)
Noin kolmisen kuukautta olin juomatta alkoholia. En ole alkoholisti joten sitä ei silleen laske. Nyt otin muutaman tuossa jokin päivä sitten ja ei se kyllä mitään lisäarvoa elämään tuo. Turvottaa vain ja kuivattaa ihon.
Normaalisti päivä tai pari. Yleensä hyvän ruuan kanssa tulee juotua lasi-kaks viiniä. Pihvi tai pasta vaatii seuraksi viinin.
Joskus tipaton tammikuu, jolloin vain yks saunaolut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos alkoholista puhutaan niin semmoiset 11 vuotta, 5 kuukautta ja 5 päivää.
Vain holisti laskee noin tarkasti. Muistele se ensimmäisen kaljan aah puraisu. Oi vee kun tekee höböä. Aika kurjaa kärvistellä vuosiakausia. Mä ennemmin vetäisin nautinnot kuin kärsisin kuivaa. On tässä sekin etten valehtele itselleni. Juon ja/tai pössyttelen kun mieli tekee. Ei ole addiktio vaan satunnaista viihdekäyttöä.
Naulan kantaan. Vanha alkoholistohan se täällä. En minä päiviä laske, jäi väi mieleeni se milloin olin viimeksi kännissä ja tein pikaisen päässälaskun.
Viihdekäytöllä ja alkoholismilla ei ole mitään tekemistä keskenään paitsi se, että viihdekäyttö minutkin vei alkohlismiin, tosin siihen saatoivat geenitkin vaikuttaa, faija kuoli aikoinaan viinaan ja minä olisin takuulla mennyt perässä jos en olisi raitistunut. En ole alkoholin vihollinen, se on hyvä aine heille, jotka sitä osaavat kayttää ja pitää hauskaa, minulla hauskuus oli aikoja sitten mennyt ja jäljelle oli jäänyt pelottava pakko, pakko saada jostakin rahaa, jotta saisin pullon viinaa. Niin, pullo viinaa, se oli elämäni ainoa päämäärä, koska päätin lähes joka kerta, että jos sen saan niin sitten lopetan juomisen. Join varmasti satoja viimeisiä pulloja kunnes ymmärsin hakea apua ja nyt ollaan tässä. Minulle tuli kiintiö niin täyteen, ettei minun ole tarvinnut yhtäkään päivää millään tavoin kärvistellä vaan ainoastaan elää.
Hmm, varmaan joku seitsemisen vuotta.
Ilman alkoholia 1v 8kk. Eikä mieli tee. Terveys ennen kaikkea ja sen jälkeen raha. Mielummin teen sillä rahalla muuta ja säästöön myös laitan.
M50v
Teidät juovat/käyttävät päihdeongelmaiset tunnistaa juuri siitä, että yritätte tyrkyttää elämäntyyliänne muille.
Ja mitä sitten jos olisikin raitis alkoholisti? Nykyään paheksutaan jos asialle tekee jotain. Hän ei juo, hän on varmaan ALKOHOLISTI. Älä ole alkoholisti vaan juo kuten minä! Voi v sentään teitä urpoja.