Onko oikeasti sellaisia ihmisiä jotka kieltäytyy toimeentulotuesta jotain syystä?
Itse nyhdän Kelalta kaiken irti mitä saatavissa on? Mutta ihan uteliaisuudesta kysyn. Eikö kaikki nosta ko. tukea vaikka olisi siihen oikeutettu. Miksi ihmeessä?
Mutta anyway: Respect
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti on paljon eläkeläisissä. Muuta selitystä en keksi, koska valitetaan "kalliista lääkkeistä". Serkulleni sossu korvaa ainakin lääkkeet 100-prosenttisesti.
Hetkinen! Voiko lääkerahat saada saada tekemättä toimeentulotukihakemusta? Minulla menee noin 60 euroa kuussa lääkkeisiin.
Luonne estää ja myös luukkunöyryytys. Pakkoraossa lähtee henki varmasti. Mutta ainakaan nyt ei ole sellaista tilannetta eikä uhkaakaan.
pitäähän huu haa päättäjien saada sopeutumis rahaan. ja kolkuttaako omatuntokin .
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Tiedän ainakin pari, jotka eivät hae siitä syystä, kun se on sossun eikä,Kelan myöntämä. Sossu on paljon nöyryyttävämpi, kuin Kela.
Sossuetuudet maksetaan nykyään Kelan kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti on paljon eläkeläisissä. Muuta selitystä en keksi, koska valitetaan "kalliista lääkkeistä". Serkulleni sossu korvaa ainakin lääkkeet 100-prosenttisesti.
Hetkinen! Voiko lääkerahat saada saada tekemättä toimeentulotukihakemusta? Minulla menee noin 60 euroa kuussa lääkkeisiin.
Niin? Miten on?
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Tiedän ainakin pari, jotka eivät hae siitä syystä, kun se on sossun eikä,Kelan myöntämä. Sossu on paljon nöyryyttävämpi, kuin Kela.
Miksi vastaat trolleille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksista varmasti suurin osa olisi oikeutettu muttei hae
Tiedän äidissään roikkuvan aikamiespojan, joka haki kerran -ilmeisesti väärää etuutta-, eikä saanut. Siksi ei hae enää. Hän pelkää myös asuntonsa myyntiä. Oikea osoite olisi sosiaalitoimisto, jossa koko vinoutunut elämäntilanne laitettaisiin kuntoon.
On se kamalaa kun kaikki vinoutuneet ihmiset ei laita elämäänsä kuntoon, vaikka sitten aikuissosiaslityön avustuksella. Voi kun ihanaa kun kaikki saataisiin nyt töihin, ettei hae vaan mitään etuisuuksia. Paitsi työssäkäyvänäkin saa paljon etuisuuksia jos palkka ei hyvä. Siis ei omistusasunnossa aduvan tarvitse pelätä asuntonsa myyntiä. Sitä ei tarvitse realisoida, niinkuin esim. autoa tai muuta omaisuutta.
Ajattele meillä tuhansia täysin työkykyisiä ihmisiä tuolla nostamassa etuisuuksia. En tiedä oikein mitä tarkoitat kun puhut etuudesta, johon ei ollut oikeutettu. Siis työttömiä tai tt tukea. Kyllä se oikeus niiden saamiseen tarkistetaan ja ei niitä saa jos ei ole oikeus. Tietenkin, jos jollain vaikka Sveitsissa salainen pankkitili, voi vähän huijata tai jos vaikka tekee pimeää työtä. Onhan noita.Mitä -ttua selität? Ko. mies on 50v, entinen perheenisä mutta mt-eläkkeellä. Äiti on kohta 80, on maksanut poikansa laskuja ja ruokkii tätä. Valittaa, on kyllästynyt osaansa muttei osaa elää ilmankaan.
Kun esittelin hänelle Kelan sivut, oli yllättynyt ja kiinnostui asiasta. Poika tuli kuitenkin liki silmille kun asiasta puhuttiin.
Pojalla on joitakin tukipalveluja ja luottamustehtävä eräässä ryhmässä. Perheen sisäiset riippuvaisuudet ja joka osapuolen neurologiset puutteet pitävät limbon käynnissä.Kyseisen perheen vinoutumat ovat vaikuttaneet omaanikin ja vienyt lähimmän omaiseni henkisen jaksamisen, pahan työstressin lisäksi.
On vaarana että kun vanhin ihminen vielä tuosta ikääntyy, koko psha kaatuu omaiseni niskaan jollei jotain tehdä.
Ja se oma asunto ei ole kokonaan oma vaan osaksi, yksi tyhmimmistä asioista mihin äitinsä on lähtenyt takaajaksi. Olisi paljon järkevämpää asua vuokralla.Kuule oletko nyt aivan varma tuon perheen tilanteesta?
Mä olen tosi iloinen, että oman perheen tilanne ei ole ollenkaan noin vinoutunut. Jotkut neurologiset ongelmat ei ole kuitenkaan mitään mt ongelmia, joten voi olla että tilanne ei ole ollenkaan niin paha mitä luulet.
Meidänkin äiti aina auttaa välillä taloudellisesti ja onneksi antoi ennakkoperintöä myös asuntoa varten kun asuimme hirveässä läävässä. Kyseessä vain asumisoikeusasunnon osto. Hmm. mitenköhän asunto on vain osaksi oma? Jos on tukien varassa, niin ei tarvitse kuitenkaan realisoida asuntoa, vaikka omistus- tai asumisoikeusasunto.
En oikein ymmärrä mikä huoli tuossa asuntoasiassa on, kun asuntoa ei voi pakottaa myymään tai muuttamaan pois kun erittäin painavin perustein.
Kuule olen, kun olen anopin ja langon juttuja seurannut yli 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Aikani kuluksi.
Olen virallisesti kuollut, enkä voi hakea tukia.
Tiliotteesta voi halutessaan peittää sen mihin rahat menevät. Ovat kiinnostuneita vain tulopuolesta.
Miten sit tori.fi myynnit ja kirppistulot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Aikani kuluksi.
ÄLÄ TEE NIIN!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko nyt joku vastata? 60 euroa on paljon rahaa, kun elää työmarkkinatuella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko nyt joku vastata? 60 euroa on paljon rahaa, kun elää työmarkkinatuella!
Ei.
Vierailija kirjoitti:
50 euroa ylittävä osuus lasketaan tuloksi ja vähennetään tt-tuesta, tai 100e jos taloudessa asuu useampi kuin yksi. Tai tuo on se virallinen raja, itselläni ei ole laskettu vaikka joskus olisi tullut tilille esim. 80e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 euroa ylittävä osuus lasketaan tuloksi ja vähennetään tt-tuesta, tai 100e jos taloudessa asuu useampi kuin yksi. Tai tuo on se virallinen raja, itselläni ei ole laskettu vaikka joskus olisi tullut tilille esim. 80e.
Ok kiitos. Olen miettinyt miten tuo sit menisi, kun itse usein myyn esim. lasten pieneksi jääneitä vaatteita yms pois.
En viitsi täytellä hakemuksia ja näytellä tiliotteita ja selittää mihin rahaa käytän muutaman kympin tai satasen vuoksi. Kerään mielummin vaikka pulloja.
Aikoinaan hain tt-tukea ja siihen aikaan sitä haettiin ihan sossusta ja ainakin sen sossutätin asenne oli niin halveksiva etten toista kertaa hakenut. En kyllä saanut mitään sillä ensimmäiselläkään kerralla, olisi pitänyt vielä toimittaa jotain lisäselvityksiä niin annoin olla. Tilanne oli muutenkin väliaikainen, työt alkoi taas kuukauden kuluttua.
Jättäydyin oma-aloitteisesti pois työelämästä, joten en tietenkään nosta sen vuoksi mitään tukia. Liiaksi elätettäviä Suomessa jo ennestäänkin, en omilla valinnoillani halua olla kasvattamassa niiden määrää. Vapaaehtoisesti työttämille ei tarvitse tukia maksaa lainkaan, ei ole kenenkään toisen tehtävä kustantaa muoden lomailua. Eri asia on, jotka pakotetusti ovat hyvästä syystä tukien varassa. Periaatteessa olisin kyllä maksanut omat tukeni jo moneen kertaan veroina, mutta pärjään ilmankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitko oikeutettu vammaistukeen tai eläkkeensaajan hoitotukeen?
Puolison tuloista johtuen en saisi toimeentulotukea ollenkaan niin että puolisoni maksaa meidän kummankin asumiskustannukset yksin ihan kokonaan. Ja veroja kalleimman mukaan.