Voisitko seurustella ei-suomalaisen kanssa?
Moni nainen ja mies tuntuu suosivan suomalaisia etsiessään seurustelusuhteita. Itse olen puoliksi suomalainen sillä äitini on turkkilainen mutta mielestäni olen aika vaalea.
Kommentit (74)
Itse ajattelisin, että jos on Suomessa syntynyt ja kasvanut ja toinen vanhemmista on suomalainen, niin useimmat laskevat tällaisen lapsen suomalaiseksi itsekin. Siis jos on kasvanut suomalaiseen kulttuuriin. Tietenkin jos tämä kuvio on sellainen, että isä on ulkomaalainen ja perheessä eletään isän mukaan ja äiti on alistettu nyrkin ja hellan väliin, tällaisessa perheessä kasvanut on eri juttu.
Sillä on siis merkitystä, onko omaksuttu suomalainen kulttuuri ja suomalaiset arvot. Se ei haittaa mitään, että on jotain tapoja siitä toisestakin kulttuurista (vaikka ruoka ja vietetään jotain juhlia, mitä suomalaiset ei vietä), kunhan ei ole mitään sellaista, mikä on jyrkästi ristiriidassa suomalaisten arvojen kanssa. Jos perheen lapset saa kouluttaa itsensä, seurustella, valita puolisonsa jne niin en näe mitään ongelmaa, että toinen vanhempi on ulkomaalainen.
Ihonväri ei minusta ole tässä se juttu. Tiedän esimerkiksi kaksi Afrikasta adoptoitua lasta, joiden vanhemmat on suomalaisia ja korkeasti koulutettuja. Nämä lapset on kuin mitä tahansa suomalaisia lapsia, kun heidän kanssaan juttelee, kun he on pienestä asti täällä olleet (näin oletan) ja kasvaneet suomalaisessa perheessä ja yhteiskunnassa.
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin voisin ja olen voinut ja olen naimisissa ei-suomalaisen kanssa. Lisäksi vielä asumme ulkomailla, tosin emme hänen kotimaassaan mutta käymme siellä kyllä säännöllisesti.
Olen ennen häntä seurustellut toisen ei-suomalaisen kanssa jonka suhteen päätimme yhteisymmärryksessä. Mieheni kansssa olemme olleet yhdessä 14 vuotta ja 13 niistä naimisissa.
Päivääkään en ole katunut, päin vastoin.
Ei suomalainen mies todellakaan ole mikään takuu kunnollisuudesta, ei todellakaan. Senkin olen kokenut kyllä. Ja nähnyt.
Hienoa!
Suomimies on onneksi katoamassa. N. 20 v. kuluessa huomaa muutoksen ja myös katotahdin kiihtymisen. Maamme sukellus jatkuu samalla. Ei ole enään estettävissä.
Ok
Kyllä, melkein 10 vuotta yhdessä olen ollut ei suomalaisen miehen kanssa.
Oikein hyvä näin.
Väkisin visvaista mustaa makkaraa? Ei kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin alkuvuodesta kuudet treffit venäläisnaisen kanssa ja tuon kokemuksen jälkeen pakko sanoa, että kyllä suomen kielen puhuminen suhteessa on myös iso asia. Vaikka mulla on todella hyvä englannin taito niin silti se käy vähän tylsäksi.
Eli voisin mutta mieluiten suomalainen.
Entäs jos se puhuu suomea kuten minä ap
Etkö lue itseäsi suomalaiseksi?
-Kapanteri.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin voisin ja olen voinut ja olen naimisissa ei-suomalaisen kanssa. Lisäksi vielä asumme ulkomailla, tosin emme hänen kotimaassaan mutta käymme siellä kyllä säännöllisesti.
Olen ennen häntä seurustellut toisen ei-suomalaisen kanssa jonka suhteen päätimme yhteisymmärryksessä. Mieheni kansssa olemme olleet yhdessä 14 vuotta ja 13 niistä naimisissa.
Päivääkään en ole katunut, päin vastoin.
Ei suomalainen mies todellakaan ole mikään takuu kunnollisuudesta, ei todellakaan. Senkin olen kokenut kyllä. Ja nähnyt.
Hienoa!
Suomimies on onneksi katoamassa. N. 20 v. kuluessa huomaa muutoksen ja myös katotahdin kiihtymisen. Maamme sukellus jatkuu samalla. Ei ole enään estettävissä.
Maailma muuttuu. Enkä ymmärrä miksei saisi muuttua ihan luonnollisesti. Sitä en ymmärrä, miksi oikein haluat suomalaisen miehen katoamista?
Vierailija kirjoitti:
Ai äitisi oli löytänyt turkkilaisen. No ethän sinä sille mitään voi.
Ennemmin ulkomaalainen kuin ihminen, joka ei ymmärrä omaa äidinkieltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin alkuvuodesta kuudet treffit venäläisnaisen kanssa ja tuon kokemuksen jälkeen pakko sanoa, että kyllä suomen kielen puhuminen suhteessa on myös iso asia. Vaikka mulla on todella hyvä englannin taito niin silti se käy vähän tylsäksi.
Eli voisin mutta mieluiten suomalainen.
Entäs jos se puhuu suomea kuten minä ap
Etkö lue itseäsi suomalaiseksi?
No joo mutta vaikka äitini on vaalea niin kasvon piirteet poikkeavat valtavasti suomalisista. Sen takia mäkään en näytä kovin suomalaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelisin, että jos on Suomessa syntynyt ja kasvanut ja toinen vanhemmista on suomalainen, niin useimmat laskevat tällaisen lapsen suomalaiseksi itsekin. Siis jos on kasvanut suomalaiseen kulttuuriin. Tietenkin jos tämä kuvio on sellainen, että isä on ulkomaalainen ja perheessä eletään isän mukaan ja äiti on alistettu nyrkin ja hellan väliin, tällaisessa perheessä kasvanut on eri juttu.
Sillä on siis merkitystä, onko omaksuttu suomalainen kulttuuri ja suomalaiset arvot. Se ei haittaa mitään, että on jotain tapoja siitä toisestakin kulttuurista (vaikka ruoka ja vietetään jotain juhlia, mitä suomalaiset ei vietä), kunhan ei ole mitään sellaista, mikä on jyrkästi ristiriidassa suomalaisten arvojen kanssa. Jos perheen lapset saa kouluttaa itsensä, seurustella, valita puolisonsa jne niin en näe mitään ongelmaa, että toinen vanhempi on ulkomaalainen.
Ihonväri ei minusta ole tässä se juttu. Tiedän esimerkiksi kaksi Afrikasta adoptoitua lasta, joiden vanhemmat on suomalaisia ja korkeasti koulutettuja. Nämä lapset on kuin mitä tahansa suomalaisia lapsia, kun heidän kanssaan juttelee, kun he on pienestä asti täällä olleet (näin oletan) ja kasvaneet suomalaisessa perheessä ja yhteiskunnassa.
Ai se ei haittaa, jos suomalainen mies on alistanut ulkomaalaisen vaimon nyrkin ja hellan väliin?
Pohjoismaalaisen kanssa voisin. Etnisen taustan omaavan kanssa en.
Kyllä voisin vaikka jos rehellisesti puhutaan kun näkee thaimaalaisen naisen jonkun suomalaisen pullukkamiehen kanssa tietää että on menty sieltä mistä aita on matalin. Samantasoista suominaista pullukka ei koskaan saisi siksi hän on joutunut turvautumaan thaimaalaiseen vaihtoehtoon.
Vierailija kirjoitti:
Voi taivas. Kaikilla ihmisillä on etninen tausta, sinullakin.
Vierailija kirjoitti:
Entäs minä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Entäs esim ranskalainen tai saksalainen?
-Kapanteri.- kirjoitti:
Jo ulkomaan kielien kanssa olisi solkottamista. -Ulkomaisia tulee tänne mieluusti elintasoon. Tosin kyllä vähitellen katoavaan elintasoon.
Suomessa on yksi Euroopan huonoimmista elintasoista. Kyllä kynnellekykenevät menee ihan muihin maihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan seurustellut suomalaisen kanssa :) entinen oli intiasta ja nykyinen boliviasta :)
Onko sulla ollut vain kaksi suhdetta? Taidat olla tosi nuori?
Minä olen 48v ja olen seurustellut ja ollut naimisissa vain kahden miehen kanssa. Toinen oli suomalainen, toinen ei.
Vierailija kirjoitti:
-Kapanteri.- kirjoitti:
Jo ulkomaan kielien kanssa olisi solkottamista. -Ulkomaisia tulee tänne mieluusti elintasoon. Tosin kyllä vähitellen katoavaan elintasoon.
Suomessa on yksi Euroopan huonoimmista elintasoista. Kyllä kynnellekykenevät menee ihan muihin maihin.
Läntisestä Euroopasta, kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai se ei haittaa, jos suomalainen mies on alistanut ulkomaalaisen vaimon nyrkin ja hellan väliin?
Lue uudestaan ajatuksen kanssa.