Mikä oli sinun ensioire koronassa?
Kommentit (31)
Aivotoimintani lähes lakkasi, olin kuin zombie. Oire hävisi parin päivän kuluttua.
Aivan järjetön palelu ja vapina mihin ei auttanut mikään lämmityskeino ja millaista en ollut ennen kokenut , sitä seurasi lämmönnousu ja kova kurkkukipu.
Kuume nousi 38 10 minuutissa. Sen jälkeen nivelkivut, kova nuha, väsymys.
Juuri niin kuin joku kuvasi, eli että kurkkuun olisi päässyt hirveä määrä pölyä.
Kurkku-keuhkot -alue aristava.
Sitten selkeää kurkkukipua kaksi päivää ja kolmantena päivänä lievää kuumetta ja lihaskipuja.
Viidentenä päivä alkoi nuha.
Yhteensä 6 päivää petipotilaana, koska jo pienikin liikkuminen hengästytti ja liikuntaa pystyin harrastamaan ekaa kertaa vasta 3 viikkoa oireiden alusta, ja silloinkin selkäesti hapenottokyky alentunut.
Kolme rokotusta.
Kesken työpäivän alkoi outo, voimakas päänsärky joka ta sitten kestikin n.3vrk nonstoppina. Muut oireet seurasivat perästä heti seur päivästä lähtien. Olin 3vkoa s.lomalla jonka aikana yritin kerran mennä töihin, mutta seur päivänä työterv laajoihin tutkimuksiin töissä ilmenneiden oireiden vuoksi.
Nyt ollut takaisin töissä muutaman viikon. En tiedä olenko täysin palautunut, oletan näin, toisaalta mistä sitä tietää onko mikäkin "outo juttu" Koronan seurausta vai muuta. Väsyneempi olen kyllä kuin aiemmin.
Hajuaisti heikkeni ja hävisi muutaman päivän aikana.
Lievä pieni nenän vuotaminen ja kurkun kutiaminen/karheus.
Jatkopäivinä tuli sitten lihaskipua, ajoittaista päänsärkyä ja lämpöilyä ad. 37,7. Oireet kestivät n. 5 päivää. Olen kolmasti rokotettu.
Kurkku oli kipeä ja nieleminen oli hirveetä. Kuiva yskä ja nenä vuoti, ei voinut erehtyä kun olin jo ennestään altistunut.
Kurkkukipu ja yskä kestivät sen yhden päivän, sen jälkeen oli vain tukkoisuus ja väsymys. Neljä päivää oireiden alkamisen jälkeen hengitys meni raskaaksi ja sykkeet nousi. Näin oli vielä eristyksen jälkeenkin yhden päivän.
Nyt yli viikko siitä kun tein positiivisen testin. Alkaa olo normalisoitua, mutta kävelylenkit hengästyttää normaalia enemmän.
Olen N28, kolme rokotetta ja perussairauksia on.