Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuisen ihmisen pitää todistella vointiaan lääkärille?

Vierailija
08.04.2022 |

Tuntui tänään taas lääkärissä siltä ettei tuo uskonut oireitani. Piti luulosairaana ilmeisesti. Otatti silti peruslabroja kun vaadin ja niistä osa oli yli viitearvojen ja sain lääkkeet. Mutta miksi tää asetelma on nykyään aina sama? Pitää osata itse vaatia hoitoa ja jopa diagnosoida itse itsensä jotta osaa pyytää oikeat tutkimukset.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on naisten ongelma. Ei voi olla oikeasti mitään vaivaa koska kaikki johtuu mielikuvituksesta, kuun asennosta, kohdusta, aviomiehestä, ex miehestä, anopista, jostain miehestä, mutta ei ikinä siitä, että oikeasti olisi jotain vikaa. On nähty niin monesti. On ihan lottovoitto jos terveydenhuollossa ei kohtaa misogynistilääkäriä joka oikeasti keskittyy löytämään jonkun oikean diagnoosin ja siihen hoidon.

Enpä ole naisena kokenut mitään tällaista. Enkä ole kenenkään naispuolisen tuttavan kuullut valittavan mitään "misogyniaa". Ehkä kannattaa mennä vähän itseensäkin, jos ei todella muunlaista kohtelua koskaan koe saavansa.

Vierailija
22/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia ovat puhelivastaajat julkisella puolella..ovat todellisia moniosaajia koska pelkän 5 minuutin puhelu perusteella tekevät päätöksen että ei et tarvitse lääkäriä ,meillä ei ole vapaata aikaa..

No sitten menet paikanpäälle jossa sama henkilö istuu tiskin takana ja suurella kokemuksella kertoo että no vaivasi kuulostaa siltä että ei tarvitse mitään lääkäriä ..otat buranaa.

Meillä olisi vapaa aika 2 viikon päähän klo 12 ..sorry mulla on jo muuta sille päivälle..en siis pääse.No sitten tämä Henkilö suuttuu ihan hulluna .ai jaa ei käy vai ? No mene päivystykseen sitten jos koet että tarvitset lääkäriä. Tämä keskustelu ihan Hgin terveyskeskuksessa. Ketä varten nämä julkiset terveysasemat ovat? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tuota ongelmaa kun ei pääse edes lääkärille asti terveyskeskuksessa :)

Vierailija
24/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska moni menee lääkärin vastaanotolle ruikuttamaan ihan vaan sikun toivossa.

Vierailija
25/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on naisten ongelma. Ei voi olla oikeasti mitään vaivaa koska kaikki johtuu mielikuvituksesta, kuun asennosta, kohdusta, aviomiehestä, ex miehestä, anopista, jostain miehestä, mutta ei ikinä siitä, että oikeasti olisi jotain vikaa. On nähty niin monesti. On ihan lottovoitto jos terveydenhuollossa ei kohtaa misogynistilääkäriä joka oikeasti keskittyy löytämään jonkun oikean diagnoosin ja siihen hoidon.

Minulle piti YTHS:n lääkäri tunnin luennon terveellisistä elintavoista, kun menin pyytämään jatkuvien päänsärkyjen vuoksi lähetettä neurologille. Se jos mikä oli lääkärin työajan haaskausta. Kun tämän ikäinen ämmä on laiska ja lihava, niin ei se todellakaan johdu siitä että en paremmasta tietäisi. Ehkä lääkäri vähän pettyi, kuin ei  verenpaine ollutkaan korkea, kun ei kertonut sitä minulle. Kun viimein aikojen päästä lanssikyydin ja kuntoutuksen jälkeen pääsin neurologille, löytyi ilmeisesti synnynnäinen vika, josta minulla on ollut harmia koko ikäni.

Vierailija
26/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maksaisit itse, saisit hoitoa vähäisempiinkin vaivoihin. Jos yhteiskunta maksaa, silloin joutuu vähän tarkemmin miettimään, ketä lääkitään

Mihin meidän verorahat menevät kun ei enään hoitoakaan saa ? Oisko Kreikka ja Espanja ,Italia ja mikä seuraava.Just niin, Ukraina. 

Vierailija
27/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet lääkärit tuntuu vain katselevan nettiä koko vastaanoton ajan. Googlaavatko sieltä vastaukset?

Kyllä. Meillä oli juuri yhdellä terveystiedon kurssilla tästä puhetta ja nykyään lääkärit katsovat ja varmistavat diagnoosin ja tarvittavan lääkityksen https://www.kaypahoito.fi/ käypä hoito- sivustolta. Ja tämä on taivaan tosi.

Itsekin jo vuosia sitten huvituin lääkärin vastaanotolla siitä, että laitettiin Google laulamaan, kun lääkäri ei itse osannut vaivaani hoitaa. Siinä me istuttiin hiljaisuudessa n. 10 minuuttia, kun lääkäri naputteli eri hakusanoja nettiin. Aikaa oli varattu 15 minuuttia ja yli puolet meni tuohon ja loppu 5 minuuttia nopeaan diagnoosiin ja heippa hei. 

Vierailija
28/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vastaavaa just kokenut. 2 viikkoa sitten valitin pissavaivoja. Otettiin pissanäyte, joka oli puhdas. Muutamaa päivää myöhemmin ei lääkäri olisi millään ottanut uudestaan samaa näytettä. Vaadin kuitenkin että tutkitaan uudestaan. Sillä kertaa olikin vähän kaikki arvot nousseet ja sain kuin sainkin antibiootit.

Vierailija
29/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet lääkärit tuntuu vain katselevan nettiä koko vastaanoton ajan. Googlaavatko sieltä vastaukset?

Eivät nettiä tuijota, vaikka konetta katsovatkin. Kirjaavat käyntitietoja epikriisiin ja katsovat samalla entisiä labroja ja käyntitietoja.

Vierailija
30/30 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minäkin väittäisin. Mutta vieraampien tautien osalta tutkivat myös tuota Käypähoito-sivua.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät nettiä tuijota, vaikka konetta katsovatkin. Kirjaavat käyntitietoja epikriisiin ja katsovat samalla entisiä labroja ja käyntitietoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä