Miksi aikuisen ihmisen pitää todistella vointiaan lääkärille?
Tuntui tänään taas lääkärissä siltä ettei tuo uskonut oireitani. Piti luulosairaana ilmeisesti. Otatti silti peruslabroja kun vaadin ja niistä osa oli yli viitearvojen ja sain lääkkeet. Mutta miksi tää asetelma on nykyään aina sama? Pitää osata itse vaatia hoitoa ja jopa diagnosoida itse itsensä jotta osaa pyytää oikeat tutkimukset.
Kommentit (30)
Miksi kaikki peruslabrat aina pitäisi olla viitearvoissa?
Jos maksaisit itse, saisit hoitoa vähäisempiinkin vaivoihin. Jos yhteiskunta maksaa, silloin joutuu vähän tarkemmin miettimään, ketä lääkitään
Niinpä. Ihmiset on kai tarkoitus ajaa yksityiselle omalla maksulla. Joku vakuutus josta saa pienen korvauksen käynnistä. Kukahan pystyy sellaisen maksamaan.
Sanovat nämä puhelimeen vastaajat ihan suoraan meillä ei aikoja mene yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Jos maksaisit itse, saisit hoitoa vähäisempiinkin vaivoihin. Jos yhteiskunta maksaa, silloin joutuu vähän tarkemmin miettimään, ketä lääkitään
Kerronpa erikoisen faktan. Kyseessä oli yksityinen palveluntarjoaja. Siksi sainkin testit kinuamalla. Lääkärin asenne oli pöyristyttävä. Minä selkeästi kipeänä vastaanotolla ja hän saarnaa ettei minua voi vaivata sairaus jota epäilin.
Tämä ei kuitenkaan ole ainutlaatuista vaan kyllä näillä yksityisilläkin palveluntarjoajilla joutuu vaivansa perustelemaan. Eikö voitaisi yhteisesti sopia että potilas harvoin näkee sen vaivan että tulee vastaanotolle feikkivaivan vuoksi? Että potilaan oireet voisi noin niinkuin lähtökohtaisesti ottaa todesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mua kans ihmetyttää että mitä siä lääkäri koulutuksessa nykyään oikein opetetaan kun tk lekurit on järjestään umpitolloja, ilkeitä, osaamattomia
Mita ihmetta valitatte, Suomessahan on maailman paras, edistyksellisin ja ilmainen sairaanhoito?
Toista se on taalla USAssa, kehitysmaassa, samana paivana paasee laakarille jos tarvetta on. Ambulanssikin tulee kun soitetaan.
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Olen ollut saman työnantajan palveluksessa 8 vuotta ja työterveys on myös pysynyt tuon ajan samana. Olen käynyt työterveydessä vain työhöntulotarkastuksessa, mutta muuten olen pysynyt nämä vuodet niin terveenä, että sairaslomat ovat jääneet muutamaan flunssapäivään, joista ei ole tarvinnut käydä työterveydessä.
Joku aika sitten minulla alkoi kummallinen huimaus ja lopulta, kun aloin pöyrtyilemään töissäkin, menin työterveyteen. Minuun suhtauduttiin kuin läpinäkyvillä tekosyillä sairauslomaa vinkuvaan sarjasaikuttajaan. En mennyt edes hakemaan saikkua, vaan syytä huimaukseeni. Tosi tympeää, koska näkevät kyllä tiedoistani, että olen ollut tähän asti täysin terve.
Lääkärit on ihmisp*rseitä. Luulevat, että on hauskaa käydä vastaanotolla muuten vaan valittamassa.
MIllaisen vaivan takia kävit lääkärissä?Onko habitus normaali?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua kans ihmetyttää että mitä siä lääkäri koulutuksessa nykyään oikein opetetaan kun tk lekurit on järjestään umpitolloja, ilkeitä, osaamattomia
Mita ihmetta valitatte, Suomessahan on maailman paras, edistyksellisin ja ilmainen sairaanhoito?
Toista se on taalla USAssa, kehitysmaassa, samana paivana paasee laakarille jos tarvetta on. Ambulanssikin tulee kun soitetaan.
Ja siellä saat pelkästä ambulanssista tonnien laskun, vaikka olisikin vakuutus. Mutta hei, ihana vapaa maa!
Tämä on naisten ongelma. Ei voi olla oikeasti mitään vaivaa koska kaikki johtuu mielikuvituksesta, kuun asennosta, kohdusta, aviomiehestä, ex miehestä, anopista, jostain miehestä, mutta ei ikinä siitä, että oikeasti olisi jotain vikaa. On nähty niin monesti. On ihan lottovoitto jos terveydenhuollossa ei kohtaa misogynistilääkäriä joka oikeasti keskittyy löytämään jonkun oikean diagnoosin ja siihen hoidon.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit on ihmisp*rseitä. Luulevat, että on hauskaa käydä vastaanotolla muuten vaan valittamassa.
Ne oikeasti luulee vielä tänä päivänäkin, että naiset käy lääkärissä hakemassa vain huomiota. Se, että naisten vaivoja on mitätöity vuosisatoja ja on kieltäydytty tutkimasta ja hoitamasta asennevamman takia ei ole niistäkään tehnyt olemattomia vaivoja. Siksi yhä naisia kuolee enemmän kuin miehiä terveydenhuollon laiminlyöntien takia koska nämä asenteet vain istuu tiukasti. Lääkäreille sellaiset terveiset, että jos haluamme huomiota meillä on siihen instagram, Facebook ja Only Fans, ei tarvitse mennä lääkäriin huomion takia!
Monet lääkärit tuntuu vain katselevan nettiä koko vastaanoton ajan. Googlaavatko sieltä vastaukset?
niin tai sitten luottaisit siihen että alan asiantuntija tietää, että sinua ei vaivaa kyseinen vaiva. antoi varmaan ne lääkkeet vain sinulle, jotta lähdet pois ja olet hiljaa vaikka lääkkeitä ei välttämättä edes olisi kannattanut antaa. anna kun arvaan, valitit kilpirauhasvaivaa tai anemiaa?
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin olen ihmetellyt. Olen ollut saman työnantajan palveluksessa 8 vuotta ja työterveys on myös pysynyt tuon ajan samana. Olen käynyt työterveydessä vain työhöntulotarkastuksessa, mutta muuten olen pysynyt nämä vuodet niin terveenä, että sairaslomat ovat jääneet muutamaan flunssapäivään, joista ei ole tarvinnut käydä työterveydessä.
Joku aika sitten minulla alkoi kummallinen huimaus ja lopulta, kun aloin pöyrtyilemään töissäkin, menin työterveyteen. Minuun suhtauduttiin kuin läpinäkyvillä tekosyillä sairauslomaa vinkuvaan sarjasaikuttajaan. En mennyt edes hakemaan saikkua, vaan syytä huimaukseeni. Tosi tympeää, koska näkevät kyllä tiedoistani, että olen ollut tähän asti täysin terve.
Minä olen ikävä kyllä perussairauden vuoksi joutunut käymään tuolla työterveydessä useaankin otteeseen. Mutta vain kerran 10v aikana olen joutunut pyytämään sairaslomaa. Minun työnantajalle riittää 3pv saikkuun esimiehen lupa. Se riittää mulle niihin kuumeflunssiin tai oksutauteihin, joita lapsiperheissä pyörii.
Tuo lääkäreiden suhtautuminen on ollut todella usein se, että ei sua mikään vaivaa. Itselle ainakin lääkäriin meno tarkoittaa päivän ohjelmaan isoja järjestelyjä, enkä ramppaa joka vihlaisusta siellä.
Ap
usein epämääräiset oireet on sairaus jota ei ole diagnosoitu. huimaus voi olla sydän,verenkierto,kilpirauhas,ym tyylinen sairaus
Vierailija kirjoitti:
niin tai sitten luottaisit siihen että alan asiantuntija tietää, että sinua ei vaivaa kyseinen vaiva. antoi varmaan ne lääkkeet vain sinulle, jotta lähdet pois ja olet hiljaa vaikka lääkkeitä ei välttämättä edes olisi kannattanut antaa. anna kun arvaan, valitit kilpirauhasvaivaa tai anemiaa?
Kyse ei ollut näistä vaan ihan muusta.
Sain lääkkeet labratulosten vahvistettua oireeni tosiksi. AP
Vierailija kirjoitti:
Tämä on naisten ongelma. Ei voi olla oikeasti mitään vaivaa koska kaikki johtuu mielikuvituksesta, kuun asennosta, kohdusta, aviomiehestä, ex miehestä, anopista, jostain miehestä, mutta ei ikinä siitä, että oikeasti olisi jotain vikaa. On nähty niin monesti. On ihan lottovoitto jos terveydenhuollossa ei kohtaa misogynistilääkäriä joka oikeasti keskittyy löytämään jonkun oikean diagnoosin ja siihen hoidon.
Ainaki lihavuuden osalta tuo pitää hyvin paikkansa. Eka pohditaan sata sivua stressiä ja kilpparia,sitte viimein joku kysyy ruokavaliota ja elintavoista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerronpa erikoisen faktan. Kyseessä oli yksityinen palveluntarjoaja. Siksi sainkin testit kinuamalla. Lääkärin asenne oli pöyristyttävä. Minä selkeästi kipeänä vastaanotolla ja hän saarnaa ettei minua voi vaivata sairaus jota epäilin.
Tämä ei kuitenkaan ole ainutlaatuista vaan kyllä näillä yksityisilläkin palveluntarjoajilla joutuu vaivansa perustelemaan. Eikö voitaisi yhteisesti sopia että potilas harvoin näkee sen vaivan että tulee vastaanotolle feikkivaivan vuoksi? Että potilaan oireet voisi noin niinkuin lähtökohtaisesti ottaa todesta.
Ap
Tai ehkä apteekista sais kaikki hakee googletettuaan diagnosinsa vapaasti mitä haluaa kuten ruokakaupasta. "Vähän tuota, vähän tätä... tääki mulla varmaan on..."