Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuisen ihmisen pitää todistella vointiaan lääkärille?

Vierailija
08.04.2022 |

Tuntui tänään taas lääkärissä siltä ettei tuo uskonut oireitani. Piti luulosairaana ilmeisesti. Otatti silti peruslabroja kun vaadin ja niistä osa oli yli viitearvojen ja sain lääkkeet. Mutta miksi tää asetelma on nykyään aina sama? Pitää osata itse vaatia hoitoa ja jopa diagnosoida itse itsensä jotta osaa pyytää oikeat tutkimukset.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans ihmetyttää että mitä siä lääkäri koulutuksessa nykyään oikein opetetaan kun tk lekurit on järjestään umpitolloja, ilkeitä, osaamattomia

Vierailija
2/30 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki peruslabrat aina pitäisi olla viitearvoissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksaisit itse, saisit hoitoa vähäisempiinkin vaivoihin. Jos yhteiskunta maksaa, silloin joutuu vähän tarkemmin miettimään, ketä lääkitään

Vierailija
4/30 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ihmiset on kai tarkoitus ajaa yksityiselle omalla maksulla. Joku vakuutus josta saa pienen korvauksen käynnistä. Kukahan pystyy sellaisen maksamaan.

Vierailija
5/30 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanovat nämä puhelimeen vastaajat ihan suoraan meillä ei aikoja mene yksityiselle.

Vierailija
6/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maksaisit itse, saisit hoitoa vähäisempiinkin vaivoihin. Jos yhteiskunta maksaa, silloin joutuu vähän tarkemmin miettimään, ketä lääkitään

Kerronpa erikoisen faktan. Kyseessä oli yksityinen palveluntarjoaja. Siksi sainkin testit kinuamalla. Lääkärin asenne oli pöyristyttävä. Minä selkeästi kipeänä vastaanotolla ja hän saarnaa ettei minua voi vaivata sairaus jota epäilin.

Tämä ei kuitenkaan ole ainutlaatuista vaan kyllä näillä yksityisilläkin palveluntarjoajilla joutuu vaivansa perustelemaan. Eikö voitaisi yhteisesti sopia että potilas harvoin näkee sen vaivan että tulee vastaanotolle feikkivaivan vuoksi? Että potilaan oireet voisi noin niinkuin lähtökohtaisesti ottaa todesta.

Ap

Vierailija
7/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kans ihmetyttää että mitä siä lääkäri koulutuksessa nykyään oikein opetetaan kun tk lekurit on järjestään umpitolloja, ilkeitä, osaamattomia

Mita ihmetta valitatte, Suomessahan on maailman paras, edistyksellisin ja ilmainen sairaanhoito?

Toista se on taalla USAssa, kehitysmaassa, samana paivana paasee laakarille jos tarvetta on. Ambulanssikin tulee kun soitetaan. 

Vierailija
8/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Olen ollut saman työnantajan palveluksessa 8 vuotta ja työterveys on myös pysynyt tuon ajan samana. Olen käynyt työterveydessä vain työhöntulotarkastuksessa, mutta muuten olen pysynyt nämä vuodet niin terveenä, että sairaslomat ovat jääneet muutamaan flunssapäivään, joista ei ole tarvinnut käydä työterveydessä.

Joku aika sitten minulla alkoi kummallinen huimaus ja lopulta, kun aloin pöyrtyilemään töissäkin, menin työterveyteen. Minuun suhtauduttiin kuin läpinäkyvillä tekosyillä sairauslomaa vinkuvaan sarjasaikuttajaan. En mennyt edes hakemaan saikkua, vaan syytä huimaukseeni. Tosi tympeää, koska näkevät kyllä tiedoistani, että olen ollut tähän asti täysin terve.

Vierailija
9/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit on ihmisp*rseitä. Luulevat, että on hauskaa käydä vastaanotolla muuten vaan valittamassa.

Vierailija
10/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIllaisen vaivan takia kävit lääkärissä?Onko habitus normaali?

Vierailija
11/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mita ihmetta valitatte, Suomessahan on maailman paras, edistyksellisin ja ilmainen sairaanhoito?

Toista se on taalla USAssa, kehitysmaassa, samana paivana paasee laakarille jos tarvetta on. Ambulanssikin tulee kun soitetaan. 

Ja siellä saat pelkästä ambulanssista tonnien laskun, vaikka olisikin vakuutus. Mutta hei, ihana vapaa maa!

Vierailija
12/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on naisten ongelma. Ei voi olla oikeasti mitään vaivaa koska kaikki johtuu mielikuvituksesta, kuun asennosta, kohdusta, aviomiehestä, ex miehestä, anopista, jostain miehestä, mutta ei ikinä siitä, että oikeasti olisi jotain vikaa. On nähty niin monesti. On ihan lottovoitto jos terveydenhuollossa ei kohtaa misogynistilääkäriä joka oikeasti keskittyy löytämään jonkun oikean diagnoosin ja siihen hoidon.

Vierailija
13/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit on ihmisp*rseitä. Luulevat, että on hauskaa käydä vastaanotolla muuten vaan valittamassa.

Ne oikeasti luulee vielä tänä päivänäkin, että naiset käy lääkärissä hakemassa vain huomiota. Se, että naisten vaivoja on mitätöity vuosisatoja ja on kieltäydytty tutkimasta ja hoitamasta asennevamman takia ei ole niistäkään tehnyt olemattomia vaivoja. Siksi yhä naisia kuolee enemmän kuin miehiä terveydenhuollon laiminlyöntien takia koska nämä asenteet vain istuu tiukasti. Lääkäreille sellaiset terveiset, että jos haluamme huomiota meillä on siihen instagram, Facebook ja Only Fans, ei tarvitse mennä lääkäriin huomion takia!

Vierailija
14/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet lääkärit tuntuu vain katselevan nettiä koko vastaanoton ajan. Googlaavatko sieltä vastaukset?

Vierailija
15/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tai sitten luottaisit siihen että alan asiantuntija tietää, että sinua ei vaivaa kyseinen vaiva. antoi varmaan ne lääkkeet vain sinulle, jotta lähdet pois ja olet hiljaa vaikka lääkkeitä ei välttämättä edes olisi kannattanut antaa. anna kun arvaan, valitit kilpirauhasvaivaa tai anemiaa?

Vierailija
16/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Olen ollut saman työnantajan palveluksessa 8 vuotta ja työterveys on myös pysynyt tuon ajan samana. Olen käynyt työterveydessä vain työhöntulotarkastuksessa, mutta muuten olen pysynyt nämä vuodet niin terveenä, että sairaslomat ovat jääneet muutamaan flunssapäivään, joista ei ole tarvinnut käydä työterveydessä.

Joku aika sitten minulla alkoi kummallinen huimaus ja lopulta, kun aloin pöyrtyilemään töissäkin, menin työterveyteen. Minuun suhtauduttiin kuin läpinäkyvillä tekosyillä sairauslomaa vinkuvaan sarjasaikuttajaan. En mennyt edes hakemaan saikkua, vaan syytä huimaukseeni. Tosi tympeää, koska näkevät kyllä tiedoistani, että olen ollut tähän asti täysin terve.

Minä olen ikävä kyllä perussairauden vuoksi joutunut käymään tuolla työterveydessä useaankin otteeseen. Mutta vain kerran 10v aikana olen joutunut pyytämään sairaslomaa. Minun työnantajalle riittää 3pv saikkuun esimiehen lupa. Se riittää mulle niihin kuumeflunssiin tai oksutauteihin, joita lapsiperheissä pyörii.

Tuo lääkäreiden suhtautuminen on ollut todella usein se, että ei sua mikään vaivaa. Itselle ainakin lääkäriin meno tarkoittaa päivän ohjelmaan isoja järjestelyjä, enkä ramppaa joka vihlaisusta siellä.

Ap

Vierailija
17/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein epämääräiset oireet on sairaus jota ei ole diagnosoitu. huimaus voi olla sydän,verenkierto,kilpirauhas,ym tyylinen sairaus

Vierailija
18/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niin tai sitten luottaisit siihen että alan asiantuntija tietää, että sinua ei vaivaa kyseinen vaiva. antoi varmaan ne lääkkeet vain sinulle, jotta lähdet pois ja olet hiljaa vaikka lääkkeitä ei välttämättä edes olisi kannattanut antaa. anna kun arvaan, valitit kilpirauhasvaivaa tai anemiaa?

Kyse ei ollut näistä vaan ihan muusta.

Sain lääkkeet labratulosten vahvistettua oireeni tosiksi. AP

Vierailija
19/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on naisten ongelma. Ei voi olla oikeasti mitään vaivaa koska kaikki johtuu mielikuvituksesta, kuun asennosta, kohdusta, aviomiehestä, ex miehestä, anopista, jostain miehestä, mutta ei ikinä siitä, että oikeasti olisi jotain vikaa. On nähty niin monesti. On ihan lottovoitto jos terveydenhuollossa ei kohtaa misogynistilääkäriä joka oikeasti keskittyy löytämään jonkun oikean diagnoosin ja siihen hoidon.

Ainaki lihavuuden osalta tuo pitää hyvin paikkansa. Eka  pohditaan sata sivua stressiä ja kilpparia,sitte viimein joku kysyy  ruokavaliota ja elintavoista...

Vierailija
20/30 |
09.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerronpa erikoisen faktan. Kyseessä oli yksityinen palveluntarjoaja. Siksi sainkin testit kinuamalla. Lääkärin asenne oli pöyristyttävä. Minä selkeästi kipeänä vastaanotolla ja hän saarnaa ettei minua voi vaivata sairaus jota epäilin.

Tämä ei kuitenkaan ole ainutlaatuista vaan kyllä näillä yksityisilläkin palveluntarjoajilla joutuu vaivansa perustelemaan. Eikö voitaisi yhteisesti sopia että potilas harvoin näkee sen vaivan että tulee vastaanotolle feikkivaivan vuoksi? Että potilaan oireet voisi noin niinkuin lähtökohtaisesti ottaa todesta.

Ap

Tai ehkä apteekista sais kaikki hakee googletettuaan diagnosinsa vapaasti mitä haluaa kuten ruokakaupasta. "Vähän tuota, vähän tätä... tääki mulla varmaan on..."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi