Liian nuorelta näyttäminen aikuisena
Onko muita, jotka ovat selkeästi aikuisuuden puolella, mutta tulkitaan aina selvästi nuoremmiksi? Itse olen 31 ja uusiin paikkoihin mennessä saan kuulla aina hämmästelyä iästäni, sen jälkeen kun ihmiset ovat luulleet minua parikymppiseksi tai jopa nuoremmaksi.
Olen pienikokoinen ja minulla on "babyface". Olen yrittänyt töissä pukeutua aikuisemmin, käyttää esim. korollisia kenkiä ja paitapuseroita ym. Tämän ikäisenä nuoremmaksi luuleminen ei imartele enää lainkaan, olen niin kyllästynyt selittelemään, enkä jaksaisi enää. Varsinkin kun haluaisi työssään esiintyä uskottavana ja asiansa osaavana. Onko teillä keinoja, miten olette selättäneet turhautumisen tunteet?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Tuttua! Olen 29v ja kävelin yömyöhään ulkona, kun kävin töiden jälkeen kaupassa niin menin pultsariporukan ohitse niin yksi mies sieltä huusi, että mitä teinit tekee vielä tähän aikaan ulkona, että mene kotiosi siitä :D
Varmasti hieman ärsyttävää tuossa tilanteessa sinun kengissäsi, mutta hymyilytti tuo isällinen pultsari :)
34-vuotiaana ei kaupassa myyty joulukalenteriarpaa kun ei ollut papereita mukana ja huppari päällä. Menin seuraavana päivänä uudestaan ja sama kassa ei kehdannut kysyä niitä papereita enää.
Vierailija kirjoitti:
No pituushan tässä on se ratkaiseva tekijä. Tämän ketjun keskipituus on n. 155cm.
Miehillä se nuoreksi hämäävä asia on huomattava hoikkuus.
Minä en ole lyhyt vaan yli 170 cm. Hoikka ja ryhdikäs kyllä olen ja askel on kepeä.
T. 6
Tartte tulla tänne kääntämään puukkoa haavassa.
Hanki elopainoa. Mikään ei vanhenna niin paljon kuin ylipaino.
Vierailija kirjoitti:
Hanki elopainoa. Mikään ei vanhenna niin paljon kuin ylipaino.
Kuivakka laihuus vanhentaa vielä enemmän.
Mun työkaveri on n. 30 v nainen. Pituutta ehkä n. 150 cm. Pukeutuu normaalisti ja muutenkin näyttää "normaalilta". Kun menemme jonnekin yhdessä, niin aina kysytään minulta, että ai sulla onkin TET-harjoittelija tms. mukana. Tekisi mieli sanoa, että ei ole, kun ihan oikea hitsin taitava vakkarityöntekijä tuossa on ja hän osaa itsekin puhua. Hävettää jo muiden ihmisten käytös hänen puolestaan. Olemme olleet samassa työpaikassa pari vuotta ja olemme viikottain tuollaisessa tilanteessa. Luulisi ärsyttävän.
Vierailija kirjoitti:
Mun työkaveri on n. 30 v nainen. Pituutta ehkä n. 150 cm. Pukeutuu normaalisti ja muutenkin näyttää "normaalilta". Kun menemme jonnekin yhdessä, niin aina kysytään minulta, että ai sulla onkin TET-harjoittelija tms. mukana. Tekisi mieli sanoa, että ei ole, kun ihan oikea hitsin taitava vakkarityöntekijä tuossa on ja hän osaa itsekin puhua. Hävettää jo muiden ihmisten käytös hänen puolestaan. Olemme olleet samassa työpaikassa pari vuotta ja olemme viikottain tuollaisessa tilanteessa. Luulisi ärsyttävän.
Tämä on ärsyttävää. Esim. Mun miespuoliselta työparilta on kysytty "onko hän sun assistentti?", minulta ei tuo tyyppi kysynyt mitään. Ikää tuossa vaiheessa jo 35 ja työpari saman ikäinen..
Minä oon 30-vuotias. Oon hoikka ja 155cm pitkä babyface. Monesti asiakkaat haluavat puhua jonkun aikuisen kanssa. Olen raskaana ja saan paljon hämmästelyä, miten nuorena jotkut lapsen tekee. Työkaveri on sanonut minulle suoraan päin naamaa, että näytän lapselta. Ihmettelen joidenkin ihmisten käytöstapoja. En minäkään mene muille kauhistelemaan, miten vanhoilta he näyttävät. "Voi kauheeta, ootko oikeesti vasta 40v!? Näytät ihan kuusikymppiselta mummelilta!".
Liiallinen biletys nuorena vanhentaa ja huumeet btw. Mutta ikääntyminen on ihan geeneistä kiinni. Muuten akne naamat rypistyy hitaammin. Jotain hyötyä iki teini ihosta ;)
Mulle on yritetty +30v myydä sekä bussissa että junassa lasten lippuja. Ovat olleet aina äimistyneitä kun sanon että aikuisten kiitos. Myönnän että noina kertoina taisin olla pukeutuneena hupparin, takkiin ja pipoon. Tuosta kohta 10v. Vieläkin multa kysytään papereita tasaiseen tahtiin kaupoissa. Ihmiset arvaa iän noin 10-15v alaspäin. Mutta ovat sitten täysin äimistyneitä kun esim töissä rupean puhumaan virkakieltä jne. Ulkomailla oikein sanoivat että näytännuorelta mutta mun ulosanti on sellaisen joka on ollut tehtävässään vuosikymmenen ja niinhän mä olenkin ollut;)
Vierailija kirjoitti:
On mutta arvelen että johtuu ujoudestani. En ole kehittynyt niin kuin muut 30-vuotiaat. Olen pälyilevä, arka ja ujo.
Olen tismalleen samanlainen! 34 vuotta ja luullaan 25-vuotiaaksi ujouden takia. Minua yrittää aina iskeä tosi nuoret miehet, joiden kanssa ei ole mitään yhteistä. Kiinnostun 40-50 miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on yritetty +30v myydä sekä bussissa että junassa lasten lippuja. Ovat olleet aina äimistyneitä kun sanon että aikuisten kiitos. Myönnän että noina kertoina taisin olla pukeutuneena hupparin, takkiin ja pipoon. Tuosta kohta 10v. Vieläkin multa kysytään papereita tasaiseen tahtiin kaupoissa. Ihmiset arvaa iän noin 10-15v alaspäin. Mutta ovat sitten täysin äimistyneitä kun esim töissä rupean puhumaan virkakieltä jne. Ulkomailla oikein sanoivat että näytännuorelta mutta mun ulosanti on sellaisen joka on ollut tehtävässään vuosikymmenen ja niinhän mä olenkin ollut;)
En ainakaan itse korjaa kun myydään halvempi lippu.
Kiitos hyvien geenejen. 🥰
Iloitsen onnestasi. ❤️
Minullakin sama ongelma. Ikää jo 34 mutta luullaan aina parikymppiseksi. Olen 160 cm ja 54 kg ja minullakin nuorennäköiset kasvot. Pitäisi varmaan olla tyytyväinen kun osa samanikäisistä on jo huomattavasti ikäistään vanhemman näköisiä mutta kyllähän se ärsyttää kun ei tähän ikään mennessä vieläkään eroteta minua töissä opettajaksi vaan luullaan yhdeksi lukiolaisita opiskelijoista. Tällä viikolla ole viimeksi tilanne jossa jouduin selittämään, että voin allekirjoittaa koululle saapuneet paketit koska kuulun henkilökuntaan enkä ole yksi lukiolaisista.
Ei haittaa että suoriudun paremmin kuin odotetaan vaikken paljoa osaakaan.
Ei passoo olla siulle mustakukkainen tai katteellinen.
Vierailija kirjoitti:
On kuitenkin saanut töitä. Siihen ulkonäkökin vaikuttaa.
Muistan, että minuakin aikanaan ärsytti, tai joskus huvitti tuo liian nuoreksi luuleminen. Nyt olen rupsahtanut keski-ikäinen ja tässä iässä olisin vain iloinen, jos joku vielä aidosti erehtyisi pitämään minua nuorempana.
Voi vitsi miten hupaisa ja herttainen kysymys lapselta! ;) Vaikka ymmärrän toki että ei ole kiva jos tulee monasti aliarvioitu olo.