Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näyttääkö epäilyttävältä ostaa 400e ostos käteisellä?

Vierailija
01.10.2015 |

Eli oon siis säästänyt rahaa käteisenä heinäkuusta lähtien ja nyt olis rapiat 400e. Näyttääkö epäilyttävältä jos ostan 400e ostoksen käteisenä? Olen siis säästänyt kesätyörahoista 200e ja opintotuesta nyt joka kuukaus 100e. Kuumottaa, että myyjä luulee väärennetyksi rahaksi :/

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole epäilyttävää. Niillä on ne koneet millä tsekataan onko väärennettyä. Itse lätkäisin poikkikselle 500e setelin käteen kun meni ostamaan tietokonetta eikä pankit olleet auki ja hänellä oli 200e käyttörajoitus. Myyjä vaan otti rahan vastaan, vetäisi koneen läpi ja laittoi kassaan.

Vierailija
2/15 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä 400 euroa soita kelloja. Mutta jos menet kultasepälle ja ostat 4000 euron sormuksen käteisellä, niin sitten on jo epäilyjen aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:47"]

Ei vielä 400 euroa soita kelloja. Mutta jos menet kultasepälle ja ostat 4000 euron sormuksen käteisellä, niin sitten on jo epäilyjen aika.

[/quote]

Mistä tuolloin epäillään? Aidon rahanhan voi tunnistaa laitteella. 

Vierailija
4/15 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttävää että kysellään tämmösiä

Vierailija
5/15 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni on olemassa jonkinlainen, olisiko yli 3000(?) euron käteisostoraja, joista tehdään joissakin tapauksissa jonkinlainen ilmoitus Finanssivalvonnalle, jossa pitää kertoa varojen alkuperästä. Tuollaisissa alle tonnin ostoksissa ole mitään huolta. 

Vierailija
6/15 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hittoa? Mä oon autotkin aina ostanu käteisellä eikä kukaan oo mitään epäilly saati sitten rahasta kieltäynyt. 

Vierailija
7/15 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään omituista. Minä ostan kaikki isommat hankinnat käteisellä eikä kukaan ole oudoksunut.

Vierailija
8/15 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten olet säästänyt käteisellä, miksi ei tilillä?

Vierailija
9/15 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime viikolla ostamassa autonosia 3000€ käteisellä.

Vierailija
10/15 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäköhän takia on olemassa isoja seteleitä, jos niiden käyttö olisi epäilyttävää? Järki käteen, ja ostoksille!

Vierailija
11/15 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla tulee aina mieleen, että on palkat saatu pimeenä käteen. Paitsi jos kyseessä on vanhus, ne kun käy nostelemassa pankista aina kuukauden käyttörahat kerralla ja levittelee niitä sitten kaupan kassalla.

Vierailija
12/15 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:59"]No mulla tulee aina mieleen, että on palkat saatu pimeenä käteen. Paitsi jos kyseessä on vanhus, ne kun käy nostelemassa pankista aina kuukauden käyttörahat kerralla ja levittelee niitä sitten kaupan kassalla.
[/quote]

niin teen minäkin :D t. 24v

Vierailija
13/15 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:45"]Ei ole epäilyttävää. Niillä on ne koneet millä tsekataan onko väärennettyä. Itse lätkäisin poikkikselle 500e setelin käteen kun meni ostamaan tietokonetta eikä pankit olleet auki ja hänellä oli 200e käyttörajoitus. Myyjä vaan otti rahan vastaan, vetäisi koneen läpi ja laittoi kassaan.
[/quote]
Siis mitä, onko joku oikeasti käyttänyt 500€ setelin isoon ostokseen? :D yleensä kun niitä tunnutaan käyttävän silloin, kun ostetaan joku 0,50€ hintainen suklaapatukka, ja huokaillen närkästytään kun seteli täytyy käydä kassakaapilla vaihtamassa pienemmiksi.

Vierailija
14/15 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteisen käyttö on monelle periaatekysymys. Kaikki ei asu kaupungissa otto-automaatin vieressä, vaan rahaa on varattava päiviksi ja viikoiksi eteenpäin. Kaikkialla ei käy maksukortit, tai päätteet eivät toimi. Käteinen on käytännöllistä.

Minulla on kyllä maksukortteja itselläni, mutta olenpa senkin kokenut, miltä tuntuu kun lompakko viedään ja siinä menee maksukortit ja henkkarit. Ilman henkkareita on vaikea saada käteistä omalta tililtään pankin tiskillä. Kotona on hyvä olla aina hätävaroiksi käteistä, varmassa paikassa.

Vierailija
15/15 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:59"]

Kävin viime viikolla ostamassa autonosia 3000€ käteisellä.

[/quote]

Kröhöm, nämä autojen ja autonosien myyjät varmasti laittavat nämä 3000 euroa verolle eikö? :) olisikohan sen takia että heitä kiinnostaa yhtä paljon kuin kasa kiviä miettiä rahojen alkuperää. Tosiaan en ole varma missä kaikkialta tuota 3000 euron rajaa noudatetaan, mutta ainakin erilaisissa rahapeleissä yms. En ole varma normaalista kuluttajakaupasta. Eikä tuo 3000 euroa välttämättä mikään ehdoton raja ole, voi olla myös esimerkiksi suositus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi