Hoitajat/lääkärit hoi! Sukupuolitaudeista...
Eli harrastin seksiä miehen kanssa pari viikkoa sitten. Emme käyttäneet kondomia, tiedän, olen idiootti. Odotin kaksi viikkoa kuten olen ajatellut että pitää ja kävin eilen testeissä. Sattumalta juuri eilen mies otti yhteyttä ja kertoi että pari päivää seksin jälkeen virtsaaminen sattui hieman. Neljä päivää seksin jälkeen hän kävi lääkärillä testeissä, testit olivat negatiiviset. Lääkäri oli spekuloinut että jos oireet johtuivat siitä ettei hän ollut harrastanut seksiä tosi pitkään aikaan, tai oli juonut paljon. (Hän oli lomalla paikkakunnallani.) En kyllä ole kuullut moisesta...
Mutta nyt stressaan tästä kauheasti. Näkyvätko sukupuolitaudit noin nopeasti (neljä päivää) seksin jälkeen jos on oireita? Joudun odottamaan omia testituloksia vielä kymmenen päivää ja mietin miten todennäkoistä on että miehen testi "valehteli".
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:36"]No suurimmasta noista voi kuitenkin parantua, paitsi tietty hivistä. Mutta mies on sentään myös vastuuntuntoinen kun on testeihinkin mennyt, ei mitenkään itsestäänselvää. Jotkut lääkärit taas on sellaisia, että "ei suomalaiselta voi saada sukupuolitauteja, varsinkaan vaarallisia".
[/quote]
No hepatiiteista C on aika hankala parannettava ja herpes ei koskaan parane, mutta juu, suurin osa paranee lääkityksellä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:36"]No suurimmasta noista voi kuitenkin parantua, paitsi tietty hivistä. Mutta mies on sentään myös vastuuntuntoinen kun on testeihinkin mennyt, ei mitenkään itsestäänselvää. Jotkut lääkärit taas on sellaisia, että "ei suomalaiselta voi saada sukupuolitauteja, varsinkaan vaarallisia".
[/quote]
Kyllä hoitamaton ja oireeton kuppakin voi jäädä elimistöön loppuelämäksi aiheuttaen vakavia oireita. Ja herpesvirus jää loppuiäksi elimistöön. C-hepatiitti myös. Puhumattakaan (oireettomasta) kondyloomasta, joka voi aiheuttaa naiselle kohdunkaulansyövän tai lievempänä vain "syyliä" alapäähän. Ja sittrn on se HIV joka mainittiinkin.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:54"]
Kannattasko käyttää kondomii??
[/quote]
Juu, kannattaisi varmaan. Kiitos kommentistasi.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:41"]
Siis mietitkö, kumpi tartutti kumman?
[/quote]
No en oikeastaan. Siis se että mies sai oireita kaksi päivää seksin jälkeen viittaa siihen että minä olisin hänet tartuttanut, mikä taas tarkoittaa että exäni petti minua koska kävin kaikissa testeissä ennen kun aloin harrastaan suojaamatonta seksiä hänen kanssaan.
Lähinnä mietin sitä miten turvallisin mielin voin olla miehen testien suhteen. Siis hänellä on oireita -> bakteeri tai virus on jo itänyt -> eiko siis pitäisi näkyä hänelle tehdyissä testeissä onko hänellä klamydia tai tippuri? Saanhan minä tietää omat tulokset, mietin vain saisinko hänen testien perusteella edes vähän mielenrauhaa.
[/quote]
Ei miehen testituloksiin voi luottaa, otettu aivan liian aikaisin. Oletko varma että mies ei valehtele? Siis siitä mitä lääkäri on sanonut?
Testeihinhän miehen pitää mennä uudelleen klamydian ja tippurin osalta, ei noihin vastauksiin voi luottaa. Ja tietty käydä otattamassa sitten myöhemmin muut testit.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:41"] Siis mietitkö, kumpi tartutti kumman? [/quote] No en oikeastaan. Siis se että mies sai oireita kaksi päivää seksin jälkeen viittaa siihen että minä olisin hänet tartuttanut, mikä taas tarkoittaa että exäni petti minua koska kävin kaikissa testeissä ennen kun aloin harrastaan suojaamatonta seksiä hänen kanssaan. Lähinnä mietin sitä miten turvallisin mielin voin olla miehen testien suhteen. Siis hänellä on oireita -> bakteeri tai virus on jo itänyt -> eiko siis pitäisi näkyä hänelle tehdyissä testeissä onko hänellä klamydia tai tippuri? Saanhan minä tietää omat tulokset, mietin vain saisinko hänen testien perusteella edes vähän mielenrauhaa. [/quote] Ei miehen testituloksiin voi luottaa, otettu aivan liian aikaisin. Oletko varma että mies ei valehtele? Siis siitä mitä lääkäri on sanonut? Testeihinhän miehen pitää mennä uudelleen klamydian ja tippurin osalta, ei noihin vastauksiin voi luottaa. Ja tietty käydä otattamassa sitten myöhemmin muut testit.
[/quote]
Anteeksi kun olen tyhmä mutta siis jos on oireita, eiko mahdollinen tippuri ole jo itänyt, jolloin sen pitäisi näkyä testeissä?
Voihan se valehdella mutta en näe miksi. En ole itse ottanut häneen yhteyttä mitenkään joten tämä tuli ihan puskista. Hänen lääkärinsä siis epäili tippuria koska siinä on nuo oireet ja muissa sukupuolitaudeissa ne eivät tule niin nopeasti. Sitten kun testit olivat negatiiviset päätteli että on joku muu kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:15"]
2vk päästä näkyy klamydia
[/quote]
No sitä minäkin. En sitten tiedä onko tuo miehen lääkäri ollut joku valelääkäri vai muuten vaan idiootti...
Niin ja selvennykseksi, on mahdollisuus että hän on saanut jonkun taudin minulta jos exäni on pettänyt minua.
Voisitko tarkemmin mainita mitkä kaikki tautitestit otettiin?
Neljän päivän jälkeen ei todellakaan näy jos mies olis sulta jotain saanut. Et voi muuta kuin odotella omia vastauksiasi... ja hiv näkyy vasta 3 kk päästä...
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:15"]2vk päästä näkyy klamydia
[/quote]
Ei välttämättä. 1-3 vko itämisaika.
Ap. Otata sitten kaikki testit. Klamydia, tippuri, kuppa(sitä löytyy nyk.yl.paljon), hepatiitit, HIV ja verestä herpeksen vasta-aineet. Googlaa itämisajat.
Ei pelkkä klamyn ja tippurin testaus riitä.
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 11:50"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 11:44"]Voisitko tarkemmin mainita mitkä kaikki tautitestit otettiin?
Neljän päivän jälkeen ei todellakaan näy jos mies olis sulta jotain saanut. Et voi muuta kuin odotella omia vastauksiasi... ja hiv näkyy vasta 3 kk päästä...
[/quote]
Kiitos vastauksesta! Juu, anteeksi, häneltä otettiin klamydia ja gonnorhea. Okei, ajattelin että jos on oireet ehkä näkyisi testeissä koska tauti on jo "itänyt" hänen tapauksessaan. En sitten tajua miksi lääkäri otti testit eikä vaatinut uusimaan...
[/quote]
Mitä sinulta testattiin?
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 11:44"]Voisitko tarkemmin mainita mitkä kaikki tautitestit otettiin?
[/quote]
Kiitos vastauksesta! Juu, anteeksi, häneltä otettiin klamydia ja gonnorhea. Okei, ajattelin että jos on oireet ehkä näkyisi testeissä koska tauti on jo "itänyt" hänen tapauksessaan. En sitten tajua miksi lääkäri otti testit eikä vaatinut uusimaan...
Nro 10, klamydia ja tippuri tässä vaiheessa.
Kiitos nro 9, käyn vielä uudestaan testeissä muutaman viikon päästä. Mutta kun netin mukaan itämisaika on 2-5 päivää ja miehellä oli jo oireita, en ymmärrä miten sairaus ei olisi näkynyt testeissä jotka häneltä otettiin. Ja hänen lääkärinsä ei tosiaan ole asiasta mitenkään huolissaan.
Tarkoitan siis sairaudella tippuria, koska se näyttää olevan ainut josta oireet alkavat noin aikaisin. Siis saanhan minä tietää onko minulla jotain omien testien kautta mutta ihmetyttää tuo mitä miehelle sanottiin.
No suurimmasta noista voi kuitenkin parantua, paitsi tietty hivistä. Mutta mies on sentään myös vastuuntuntoinen kun on testeihinkin mennyt, ei mitenkään itsestäänselvää. Jotkut lääkärit taas on sellaisia, että "ei suomalaiselta voi saada sukupuolitauteja, varsinkaan vaarallisia".
[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:41"]
[/quote]
No en oikeastaan. Siis se että mies sai oireita kaksi päivää seksin jälkeen viittaa siihen että minä olisin hänet tartuttanut, mikä taas tarkoittaa että exäni petti minua koska kävin kaikissa testeissä ennen kun aloin harrastaan suojaamatonta seksiä hänen kanssaan.
Lähinnä mietin sitä miten turvallisin mielin voin olla miehen testien suhteen. Siis hänellä on oireita -> bakteeri tai virus on jo itänyt -> eiko siis pitäisi näkyä hänelle tehdyissä testeissä onko hänellä klamydia tai tippuri? Saanhan minä tietää omat tulokset, mietin vain saisinko hänen testien perusteella edes vähän mielenrauhaa.
Kannattasko käyttää kondomii??