Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajia silitellään kuin sairasta koiraa, minulta pointsit akavalaisille

Vierailija
01.10.2015 |

Hoitohenkilökunta on suuren (tyhmän) yleisön ja median lempilapsi. Ovathan he ihmistä suurempia, pyyteettömiä avunantajia, jotka tekevät työnsä melkein ilmaiseksi. Tällainen kuvahan median ja poliitikkojen hoitajapuheista syntyy. Kukaan ei kerro ikinä tavanneensa ikävää hoitajaa (sellaiselle ei anneta tilaa mediassa).

Akavalaiset pitkälle kouluttautuneet lastentarhanopettajat, farmaseutit ja eräät muut ammttikunnat saavat vain kakkaa niskaan, jos kehtaavat valittaa palkoistaan tai muista työn tekemisen ehdoista. Heillä on oikeasti pienempi palkka kuin sairaanhoitajalla ja se on väärin.

Jostain syystä he eivät ryömi kansakunnan tajuntaan suloisina auttajina, sillä aina jostain jostain löytyy kätilö tai sairaanhoitaja, joka osaa puhua vetoavammin, tai ilkeämmin, tilanteen mikaan.

Myytit elävät ja voivat hyvin. Valitettavasti.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lastentarhanopettaja ja arvostan suuresti sairaanhoitajan työtä. Se minua vain harmittaa että mediassa oma ammattikuntani on niin vähän esillä nyt kun säästöjä suunnitellaan.
Missään ei ole esim huomioitu sitä, kuinka paljon sairastamme lapsista tarttuvia tauteja, oksennustaudit, flunssat jne. Kaikki tiedämme että varsinkin pienten ryhmissä sairastellaan jatkuvasti.
Nämä ensimmäiset s-päivät vähennetään palkastamme, vaikka sairaudet ovat "työperäisiä".

Vierailija
2/16 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä ruokit hallituksen "hajoita ja hallitse politiikkaa" typerällä kommentillasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 10:37"]

Hoitohenkilökunta on suuren (tyhmän) yleisön ja median lempilapsi. Ovathan he ihmistä suurempia, pyyteettömiä avunantajia, jotka tekevät työnsä melkein ilmaiseksi. Tällainen kuvahan median ja poliitikkojen hoitajapuheista syntyy. Kukaan ei kerro ikinä tavanneensa ikävää hoitajaa (sellaiselle ei anneta tilaa mediassa).

Akavalaiset pitkälle kouluttautuneet lastentarhanopettajat, farmaseutit ja eräät muut ammttikunnat saavat vain kakkaa niskaan, jos kehtaavat valittaa palkoistaan tai muista työn tekemisen ehdoista. Heillä on oikeasti pienempi palkka kuin sairaanhoitajalla ja se on väärin.

Jostain syystä he eivät ryömi kansakunnan tajuntaan suloisina auttajina, sillä aina jostain jostain löytyy kätilö tai sairaanhoitaja, joka osaa puhua vetoavammin, tai ilkeämmin, tilanteen mikaan.

Myytit elävät ja voivat hyvin. Valitettavasti.

[/quote]

Ihan sama, mitä ajattelet. Tuntipalkkani on 12.40 euroa ja olen tullut yövuorosta (11 tuntia) klo 8 aamulla. En ole saanut nukuttua montaa tuntia. Oksettaa, päätä särkee. Jalat ja selkä ovat kipeänä, koska oli kiireinen yö ja hälytyskellot soivat koko yön. Aamulla klo 5 tuntui, ettei jaksa enää lähteä kiipeämään portaita yläkertaan, koska turvotusta oli jo niin paljon nilkoissa. Mutta silti sain kaikille annettua palvelut, mitä tarvitsivat.

Edessä toinen yö ja tulee olemaan vielä kauheampi, ellen saa nukuttua vielä lisää. Mutta yövuorot sekoittavat unirytmin niin pahasti, että elimistö on ihan sekaisin ja uni ei enää tule. Kahden yön jälkeen on yksi vapaa aikaa toipua ja taas iltavuoroon.

Joten anna tulla paskaa niskaan lisää niin paljon kuin haluat. Ei voisi enää vähempää kiinnostaa tällä hetkellä, kun sydän pumputtaa rytmihäiriöitä väsymyksestä.

Kiitos ja anteeksi.

Vierailija
4/16 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Taas yksi syylä - eikun hoitaja äänessä. Tunnistaa siitäkin, että sanoo "hajoita", kun oikea muoto on hajota.  Toista virhettä en jaksa korjata.

Hajoa siis harmiisi.

Vierailija
5/16 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

12.40 on hyvä palkka. Parempi, kuin 9 euron pakkotyöt.

Vierailija
6/16 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle tarkennusta, lto:n ja farmaseutin palkka on parempi kuin sairaanhoitajan.

Vierailija
7/16 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla hoitajat kuin lastentarhanopetkin hakee sääliä kertomalla, miten peruspalkka on "vain" 2300 tai 2500 tai vastaavaa. Se on oikein hyvä ja riittävä palkka kaikkialla muualla Suomessa paitsi pääkaupunkiseudulla. Ei mitään syytä valittaa. Työajan pidennys olisi ollut paras tapa lisätä kilpailukykyä, ja sitähän ihan aluksi ehdotettiin. Miksi ei voinut siihen suostua - olisi säästynyt lomarahat, lomat ja olisitte saaneet saikuttaakin entiseen malliin.

Vierailija
8/16 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:02"]Olen itse lastentarhanopettaja ja arvostan suuresti sairaanhoitajan työtä. Se minua vain harmittaa että mediassa oma ammattikuntani on niin vähän esillä nyt kun säästöjä suunnitellaan.
Missään ei ole esim huomioitu sitä, kuinka paljon sairastamme lapsista tarttuvia tauteja, oksennustaudit, flunssat jne. Kaikki tiedämme että varsinkin pienten ryhmissä sairastellaan jatkuvasti.
Nämä ensimmäiset s-päivät vähennetään palkastamme, vaikka sairaudet ovat "työperäisiä".
[/quote]
Ihan näin puhtaasti hoitoalan ulkopuolisena voin sanoa, että minun näkövinkkelistä te olette olleet ihan yhtälailla esillä, eli miellän teidän ihan samallalailla hoitoalan ammattilaisiksi, kuin sairaanhoitajatkin.
Vaikka eniten ääneen on päässeetkin kätilöt, niin tottahan jokainen ymmärtää, että koskee ne leikkaukset muitakin.
Itse olen yksityisen puolen duunari ja minua nämä leikkaukset koskivat kaikkein vähiten mutta koskevat kuitenkin. Silti minulla on erittäin selkeä näkemys siitä, miksi erityisesti tässä kohtaa kaikkien duunareiden pitää pitää yhtä.
EK:n pyrkimykset on paljon pidemmällä kuin näissä leikkauksissa. Nämä leikkaukset oli vasta päänavaus ja se todellinen päämäärä on paikallinen sopiminen ja Ay-liikkeen hajottaminen.
Aina kun oikeisto on vallassa, se lähtee aktiivisesti ajamaan juuri näitä asioita ja aina samoilla konsteilla, eli pyrkimällä luomaan eripuraa eri duunarialojen välille ja heikentämään sitä kautta Ay-liikettä. Samalla kun he lyövät vaatimuksiaan pöytään he pyrkivät luomaan kitkaa eri alojen välille, jolla he pyrkivät heikentämään työväestön joukkovoimaa.
Tällaiseen huuteluun ei pidä duunareiden lähteä, mistä tämäkin EK:n päämajassa rustattu ketjun avaus on hyvänä esimerkkinä.

Vierailija
9/16 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:02"]

Olen itse lastentarhanopettaja ja arvostan suuresti sairaanhoitajan työtä. Se minua vain harmittaa että mediassa oma ammattikuntani on niin vähän esillä nyt kun säästöjä suunnitellaan. Missään ei ole esim huomioitu sitä, kuinka paljon sairastamme lapsista tarttuvia tauteja, oksennustaudit, flunssat jne. Kaikki tiedämme että varsinkin pienten ryhmissä sairastellaan jatkuvasti. Nämä ensimmäiset s-päivät vähennetään palkastamme, vaikka sairaudet ovat "työperäisiä".

[/quote]

Täällä lastentarhanopettajia arvostava sairaanhoitaja. Jäin miettimään, mikä ammattijärjestö ajaa teidän etujanne. Ilmeisesti OAJ? Kyseinen liitto on kyllä hanakasti äänessä, kun puhutaan opettajien eduista, mutta harvemmin olen kuullut liiton edustajien puuttuvan lastentarhanopettajien työhön. Korjatkaa vapaasti, jos olen väärässä. Tällainen vaikutelma minulle on vain itselleni tullut.

Vierailija
10/16 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 10:53"]

^Taas yksi syylä - eikun hoitaja äänessä. Tunnistaa siitäkin, että sanoo "hajoita", kun oikea muoto on hajota.  Toista virhettä en jaksa korjata.

Hajoa siis harmiisi.

[/quote]Eiku mä oon insinööri...ja mun kannattais toivoa kaikkien valtion ja kunnan palkoillisten alennusmyyntiä.

Vierailija
11/16 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on että OAJ ei aja lastentarhanopettjien etuja. Alallamme tämä on jo vitsi. Kyselin OAJ:n toimihenkilöltä asiasta niin vastaus oli että onhan liitto tehnyt paljon varhaiskasvatuksen hyväksi !
Siis nythän on kyse meidän henkilöstön eduista ! Ilmeisesti vieläkin oletetaan että teemme työtämme vain hyvästä sydämestä ! Jos muiden opettajien etuja leikataan, on OAJ välittömästi
puolustamassa ja uhkailee lakolla.

Vierailija
12/16 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkälle kouluttautuneet? Farmaseutti ja lto = alempi korkeakoulututkinto. Esim. kätilön opinnot kestävät 4,5 vuotta.

Vierailija
13/16 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:02"]

Olen itse lastentarhanopettaja ja arvostan suuresti sairaanhoitajan työtä. Se minua vain harmittaa että mediassa oma ammattikuntani on niin vähän esillä nyt kun säästöjä suunnitellaan. Missään ei ole esim huomioitu sitä, kuinka paljon sairastamme lapsista tarttuvia tauteja, oksennustaudit, flunssat jne. Kaikki tiedämme että varsinkin pienten ryhmissä sairastellaan jatkuvasti. Nämä ensimmäiset s-päivät vähennetään palkastamme, vaikka sairaudet ovat "työperäisiä".

[/quote]Ammattiliitot eivät suostuneet työajan pidennykseen, eivätkä kansalaisetkaan mielipidemittausten mukaan olleet siihen valmiita. Nyt sitten mennään järjestelmään, jossa ei olekaan enää varaa maksaa työn tekemättömyydestä täyttä palkkaa. Minulle käy sekin, kun en saikuta, mutta tosiaan huolettaa tarhatätien puolesta. Miksi ei suomalaiset ymmärtäneet omaa parastaan ajoissa. Aina pitää vastustaa kaikkea naama irvessä.

Vierailija
14/16 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktat myös kuntoon. Stthl:n ja Sthl:n jäsenet ovat myös Akavalaisia.

Vierailija
15/16 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:31"]

12.40 on hyvä palkka. Parempi, kuin 9 euron pakkotyöt.

[/quote]

Koulutus ei merkkaa mitään? 9 euron "pakkotöihin" pääsee peruskoulupohjalta, sairaanhoitajan 12.40 tuntipalkkaan vaaditaan alempi korkeakoulututkinto = 6,5 vuotta opiskelua peruskoulun jälkeen.

Vierailija
16/16 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:23"]Pitkälle kouluttautuneet? Farmaseutti ja lto = alempi korkeakoulututkinto. Esim. kätilön opinnot kestävät 4,5 vuotta.
[/quote] Tätä minäkin mietin, lastentarhanopejen ja farmaseuttien maisterikouluttautuminen 3 vuoden kanditutkinnon jälkeen on ihan yhtä välttämätöntä ammatillisesti kuin hoitohenkilökunnan YAMK tai hoitotieteiden maisterin pahvit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme