Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein lapsia väärän miehen kanssa. Kenelläkään muulla samanlainen olo?

Vierailija
17.08.2008 |

Esikoisella on diagnoosi, on ylivilkas ja puheen kehitys jäljessä. Nyt 1v4kk ei sano sanaakaan... vasta toisen lapsen syntymän jälkeen paljastui, että miehelläni on ollut täsmälleen samanlaisia ongelmia lapsena. Ei meinannut oppia lukemaan, oli ylivilli reuhaaja, oltiin jo siirtämässä tarkkikselle. Olo on jokseenkin "petetty": miksi ei voinut kertoa etukäteen??

On nykyisin kuitenkin koulunsa käynyt ja ihan hyvän ammatin itselleen hankkinut. Silti...

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet tekopyhä nimettömänä.

Vierailija
62/62 |
17.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään tiennyt miehen suvun puolelta periytyvistä ongelmista adhd:ta,tourettea, tarkkaavaisuushäiriöitä, käytöshäiriöitä. Ja vaikka lapsiani rakastan on monesti tullut mieleen, että helpommallakin olisi voinut päästä. Miehellä ei ole näitä koskaan diagnosoitu, mutta vuosien mittaan olen kyllä huomannut, että samat piirteet kuin lapsilla löytyvät häneltä.

Toinen lapsi on nyt jo aikuinen, toinen vielä peruskoulussa, joten tätä taivalta täytyy vielä kulkea. Itse olen aina ollut hyvin käyttäytyvä, hiljainen ja etevä oppilas, joten sen takia on ollut raskasta kantaa taakkaa näiden lasten pärjäämisestä. Lapset ovat älykkäitä, mutta sosialisissa taidoissa heikkoja ja monia pärjäämisongelmia on heillä ollut ja nuoremmalla on edelleenkin. Kaiken maailman tutkimukset on jouduttu käymään, terapioita kokeilemaan ja loppujen lopuksi aika on se ollut se paras lääke. Kun kasvavat isommiksi, oireet lieventyvät.

Mutta kyllä sitä väkisinkin miettii, että olisi voinut päästä helpommalla, jos olisi valinnut puolisoksi jonkun toisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme