Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi "hyvä" parin tonnin auto?

Vierailija
08.04.2022 |

Mielellään isohko farmari, mutta ei bensasyöppö näillä bensan hinnoilla. Nykyinen auto on oikeasti lahoamassa, mutta just nyt ei ole varaa laittaa paljoa autoon, kun ei töitä ole ja mahdollisesti lähden opiskelemaan pariksi vuodeksi. Eli pariksi vuodeksi pitäisi joku auto saada, kun täällä maalla ei juuri bussit kulje. Volkkari? Skoda? Toyota?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Mazda, Nissan tai Toyota on melko varma valinta. Parilla tonnilla saattaa saada hyvinkin nohevan auton. Ei se hinta aina kerro sitä, että auto olisi hyvä. Itse ostin muutama vuosi sitten 15 000€ maksavan Volvon ja siitä hajosi jotain, mitä ei edes merkkikorjaamo osannut korjata ja nyt on sitten käsissä 10 000€: arvosta romurautaa... Seuraava auto tulee olemaan korkeintaan parin tonnin arvoinen.

Vierailija
22/73 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä ei ole hyviä parin tonnin autoja.

Itse olen ajanut ''parin tonnin romulla'' nyt 10 000 kilometriä käytännössä ilman ongelmia. Katsastuksesta tuli hylsy kylläkin, mutta senkin homman sai kuntoon satasella osineen ja huoltoineen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että joku noin 15-vuotias vasta katsastettu japsi Avensis/Corolla/Accord/Civic/Sonata/Almera. Vuosien 2001-2007 Primeraa ei kannata, ovat aika ongelmallisia.

Vierailija
24/73 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihmisiltä kysyy parin tonnin autoista niin tulee valtavasti tarinaa miten oma vanha halpa kosla on niin hyvä ja koskaan ei ole ollut mitään korjattavaa. Seuraavassa keskustelussa se sama henkilö haukkuu Suomen jossa autot ovat niin mahdottoman kalliita eikä tavallinen ihminen pysty enää ostamaan kunnon autoa.

Vierailija
25/73 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdella tonnilla saa hyvän sedan-korimallisen auton jonka edellinen omistaja on ollut eläkeläispappa tai mamma ja kilometrejä vähän. Varo sellaisia jotka haisee tupakalle tai koirille se kertoo että omistaja on ollut huolimaton. Samoin varo vetokoukullisia koska niillä on vedetty yliopainavia kuormia.

Meillä vetokoukku ja sillä ei ole vedetty yhtään mitään.

Vierailija
26/73 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uusi sähköpyörä. Sen saa kahdella tonnilla ja kuntokin kasvaa....

Vierailija
27/73 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Range Rover on hyvä ja taitaa painaa vähintään pari tonnia.

Vierailija
28/73 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hondan tekniikka pelaa ja hyviä ajaa. Jos jotain erikoista hajoaa niin osat pirun kalliita.

Mulla 2005 accord, toimii kuin junan vessa. Halpa oli.

Vierailija
29/73 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin -99 vuoden skoda octavian noin neljä vuotta sitten. Kilometrejä tullut 243tkm->301tkm. Aina lähteny käyntiin eikä ikinä jättäny tielle. Minun aikana vaihdettu: -pakoputki, pari abs tunnistinta, jousi, jarruputkea osittain,pallonivel,raidetangopää sisempi ja ulompi,lambda anturi. Kaikki tyypillisiä kulutusosia eikä mitää vakavaa. Vikoja tietenki että keskuslukitus ei toimi kuin avaimella vain ja yks auton lasi vain toiminnassa.

Vierailija
30/73 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestä ei ole hyviä parin tonnin autoja.

Multa löytyy 780e maksanu Primera jossa kaikki mitä autolta tarvitsee ( ilmastointi, abs, turvatyynyt) toimii kuin kello eikä ole ruostetta. On myös hyvä ajaa toisin ku nää nyky kiikut. Jotain pientä kulutus osaa täytyy silloin tällöin laittaa mutta siinä se. 270000 ajettu ja moottori kehrää kuin uusi.

Vierailija
31/73 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on kyllä jo kymmenen vuotta aika, mutta edellinen auto oli parin tonnin Almera, jolla ajeltiin halvalla useampi vuosi.

Vierailija
32/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota corolla tai avensis. Vw golf, opel. Astra, Renault Megane. Muista, että autot on aina yksilöitä merkeistä riippumatta.

Vierailija
33/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkuauto on tuossa hintaluokassa paras valinta.

Vierailija
34/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000-luvun alkupuolen Golf tai Seat Leon  1.6 litraisella bensakoneella. Pellit vaikuttaisi olevan kovaa tekoa (ei ruostetta), varustelun määrä kohtuullinen (ei monimutkaisia vikoja) ja moottori luotettava.

Vierailija
35/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renault megane tai scenic 1.6 moottorilla, niitä löytyy runsaasti alle 2000e ja eivät ole ruostekasoja kuten monet saksalaiset ja japanilaiset merkit. Kannattaa ennen ostoa tarkistaa huoltokirjasta että jakohihna on vaihdettu muutaman vuoden sisällä ja mieluiten lähiaikoina katsastettu. Varaosat näihin on edullisia motonetissa.

Vierailija
36/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citroen C4 on oikea vastaus. Eka malli 1.6 16v peruskoneella (ei VTI)

Vierailija
37/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sierra farmari.

Vierailija
38/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin tonnin autot on yksilöitä.

Hyvyyden ratkaisee miten autoa on pidetty ja tuuri.

Näin se on, että vähän tuuripeliä. Meillä on ollut Ford Focus (farmari) tuossa hintaluokassa ja on toiminut ihan jees.

Vierailija
39/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chevy caprice classic estate kunnon vee kasi bensa koneella. Kunnon rautaa eikä mitää pahvia.

Vierailija
40/73 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoiseen satunnaiseen ajoon saa toimivan ajopelin tonnillakin siinä missä kahdellakin, yhtä lähellä romuttamoa ovat. Jos ei itse osaa laittaa, niin olisi hyvä löytää paikallinen halpa paja.

Saab 9-3 tai 900 eivät paljoa maksa. Puolet vastaavakuntoisesta Toyotasta, VW tai Mazdasta. Tavaratilaa on yllättävän paljon ja turvallisuus aikansa huippua. Eivät erityisen bensapihejä, mutta kokonaistaloudellisuus voi olla hyvä silti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä