tuntuu pahalta, työkaveria kiusataan
kiusaamistapaus työpaikalla. tuntuu pahalta, koska työkaveria, josta itse pidän ja monet pitää, kiusataan. jotenkin jotkut vastuuttomat ihmiset on saaneet mukaansa suuren joukon ihmisiä, ja tilanne lähtemässä käsistä. pomo on havainnut tilanteen, täytyy nyt vaan toivoa että se saadaan pysäytettyä ettei kiusaajat saa vapaata pelikenttää ja tule lisää uhreja.
olen aina ajatellut, että tämä kiusaamisen kohteena oleva pärjää kaikkien ihmisten kanssa, mutta nyt on jotkut k-päät saaneet mukaansa muita. nyt vain odotan että pomossa on miestä pysäyttää tämä.
Kommentit (11)
Miksi pomossa. Miksi et tee sitä itse?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:40"]
Miksi pomossa. Miksi et tee sitä itse?
[/quote]
ei ole riittävää auktoriteettia. yritän vain jutella työkaverin kanssa ja siten osoittaa hänelle sanatonta tukeani. minulle se oli tärkeää, kun joskus olin vastaavassa tilanteessa uhrina. että ihmiset kohteli asiallisesti, eikä lähteneet mukaan asiattomuuksiin.
Millä tavalla kiusataan? Outoa aikuisten ihmisten parissa. Taitavat olla aika kouluttamattomia?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:50"]
Millä tavalla kiusataan? Outoa aikuisten ihmisten parissa. Taitavat olla aika kouluttamattomia?
[/quote]
kouluttamattomia ovat joo. mutta kyllä sitä tapahtuu koulutettujen parissakin. mutta tämä nimenomainen tapaus on kouluttamattomien keskuudessa.
tässä kiusatun ammattitaitoa morkataan (syyttä, ei asiallisesti keskustella miten voisi tehdä toisin), v*ttuillaan päin naamaa, naureskellaan porukassa yms. on kyllä selkeä kiusaamistapaus. huolestuttavaa alkaa olla, miten moni on siinä mukana. yleensä tämä mies (kiusattu) on teflonpintainen eli erimielisyydet ihmiset kanssa ei ole näyttäneet hätkäyttävän häntä mitenkään, mutta tänään oli havaittavissa stressaantumista ja ahdistusta.
Idiootteja työkavereita sulla. Toivottavasti saavat potkut.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:29"]
Idiootteja työkavereita sulla. Toivottavasti saavat potkut.
[/quote]
niin minäkin toivon. pelkään pahoin, että jos saavat tämän kiusatun nujerrettua, niin sen jälkeen ilmapiiri on sellainen, että kiusaaminen vain jatkuu uutta uhria kohtaan. onneksi pomo on jämäkkä tyyppi, ja ihmettelisin kyllä, jos ei mitenkään puutu.
Entisellä työpaikalla oli vähän sama meinikni. Eräs henkilö tai pari sai päähänsä haukkua tiettyjä ihmisiä ja kehua taas toisia ilman asiallista syytä mielestäni. Porukka lähti innoissaan mukaan tähän arvosteluun. Minua vaan ärsytti, kun mielestäni hyviä tyyppejä mollattiin. Oli vaikea olla eri mieltä oikeastaan mistään näiden tiettyjen ihmisten kanssa tai itsekin joutui tulilinjalle. Lopulta sain uuden työpaikan. Vieläkin vähän mietityttää miten ne pari hyvää tyyppiä mahtavat pärjätä, jos tilanne on jatkunut..
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:54"]
Entisellä työpaikalla oli vähän sama meinikni. Eräs henkilö tai pari sai päähänsä haukkua tiettyjä ihmisiä ja kehua taas toisia ilman asiallista syytä mielestäni. Porukka lähti innoissaan mukaan tähän arvosteluun. Minua vaan ärsytti, kun mielestäni hyviä tyyppejä mollattiin. Oli vaikea olla eri mieltä oikeastaan mistään näiden tiettyjen ihmisten kanssa tai itsekin joutui tulilinjalle. Lopulta sain uuden työpaikan. Vieläkin vähän mietityttää miten ne pari hyvää tyyppiä mahtavat pärjätä, jos tilanne on jatkunut..
[/quote]
vallanhalu on vaikea asia. joku porukka nauttii siitä kun ne saa "päättää" miten toisiin suhtaudutaan. thumbs down.
miten itse olette tukeneet työkaveria vastaavassa tilanteessa?