Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oluttölkkien hinta kuulemma nousee, koska alumiini kallistuu. Mikä järki?

Vierailija
08.04.2022 |

Siis kun noissahan on joka tapauksessa se 0,15€ kiinteö pantti, niin miksi sanotaan että se hinta muka nousee? Panttihan maksetaan takaisin joka tapuksessa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppoihin kunnon isot oluttynnyrit, joista sitten lasketaan asiakkaan omaan astiaan tarvittava määrä.

Kyllä siihen riittäisi nuolijoita. Ei tarvisi lattianpesureita.

Vierailija
22/28 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää alkaa taas panna olut pulloon.

Lasipullot aiheuttaa sotkua rikkoontuessaan luontoon, terveysriskikin sirpaleet on. Virvoitusjuomissa on enemmän hiilihappoa kuin oluessa. Lasiset limupullot tekee pahaa jälkeä esim kesähelteillä kun räjähtelevät kuumassa autossa pitkillä kauppareissuilla tai lomamatkoilla. Varsinkin semmoiset pullot mitkä ovat tuotannon alku- tai loppupäästä voivat sisältää tosi korkeita hiilihappoja ja poksahtelevat helpostikin. Muovipullot ja alumiinitölkit tässä suhteessa turvallisempia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pantin hinta pitäisi olla 5 euroa,

Hyötyisi enemmän kun niitä poimii tuolta ojista.

Kannatan. Eurolla olut ja takaisin saisi 5 euroa kun veisi pullokoneeseen.

Vierailija
24/28 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan tölkit oli terästä.

Vierailija
25/28 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän leivän hinnassakaan jauhot juuri mitään maksa.

Vierailija
26/28 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nouseekohan tölkkien panttikin

Vierailija
27/28 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen tätä että 0.5 litran limsapullo maksaa noin 2 ja puoli euroa kun taas 1.5 litran pullo maksaa noin 3 euroa. Miksi kukaan siis ostaisi puolenlitran pullon kun puolitoistalitraa saa lähes samaan hintaan ja pullossa on lisäksi enemmän juotavaa?

Pienempi pakkaus harvemmin on halvempi. Tukkupakkaus/iso pakkaus on monesti kilo-/litrahinnaltaan halvempi.

Minä ostan pienen pullon, sillä en halua/tarvitse enempää. Kaikkea ei tarvitse tehdä hinta edellä.

En minäkään tarvitsisi kuin sen 0.5 litran pullon ja ostin sen niin kaunan kuin se oli 1.5 litran pulloa halvempi, mutta tällä hetkellä tulee halvemmaksi juoda enemmän limsaa ja se ottaa päähän.

No ei kyllä tule halvemmaksi. Lihavuus ja siitä johtuvat lieveilmiöt syö tuon "säästön" kyllä moninkerroin.

Lihavuus ja lieve-ilmiöt. No joo mulle sopisi että nuo huomioidaan päihdepolitiikassa. Olen viihdekäyttänyt kannabista yli 30 vuotta. Joskus 20 vuotta kasvatin sitä itse kolmisen vuotta. Silloin tunsin itsekkin että menee liikaa. Vain päivän ensimmäiset savut meni enää ns. päähän. Kannabiksen yksi outous on siinä että oikein paljon jatkuvasti käytettynä se ei enää päihdytä. Tiedän sen kokemuksella.

'Sitten stereotypioista. Joo on iskenyt mässyt monta kertaa. Kaikista kymmenistä viihdekäyttäjistä tiedän kaksi ylipainoista. Kyllä se parantaa ruokahalua ja ilmeisesti myös aineenvauhduntaa. On siinä sitäkin että mässäilyn jälkeen ei ihan heti haluta syödä mitään.

Kun ihan todelliset haitat lasketaan kuten järjestyshäiriöt niin kannabiksen viihdekäyttäjistä on hyvin vähän haittaa. Kuningas alkoholi järjestää poliiseille liikaakin tekemistä. Ehkä kannattaisi sallia edes yksi vaihtoehto alkoholille?

Vierailija
28/28 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ihmettelen tätä että 0.5 litran limsapullo maksaa noin 2 ja puoli euroa kun taas 1.5 litran pullo maksaa noin 3 euroa. Miksi kukaan siis ostaisi puolenlitran pullon kun puolitoistalitraa saa lähes samaan hintaan ja pullossa on lisäksi enemmän juotavaa?

Pienempi pakkaus harvemmin on halvempi. Tukkupakkaus/iso pakkaus on monesti kilo-/litrahinnaltaan halvempi.

Minä ostan pienen pullon, sillä en halua/tarvitse enempää. Kaikkea ei tarvitse tehdä hinta edellä.

En minäkään tarvitsisi kuin sen 0.5 litran pullon ja ostin sen niin kaunan kuin se oli 1.5 litran pulloa halvempi, mutta tällä hetkellä tulee halvemmaksi juoda enemmän limsaa ja se ottaa päähän.

No ei kyllä tule halvemmaksi. Lihavuus ja siitä johtuvat lieveilmiöt syö tuon "säästön" kyllä moninkerroin.

Lihavuus ja lieve-ilmiöt. No joo mulle sopisi että nuo huomioidaan päihdepolitiikassa. Olen viihdekäyttänyt kannabista yli 30 vuotta. Joskus 20 vuotta kasvatin sitä itse kolmisen vuotta. Silloin tunsin itsekkin että menee liikaa. Vain päivän ensimmäiset savut meni enää ns. päähän. Kannabiksen yksi outous on siinä että oikein paljon jatkuvasti käytettynä se ei enää päihdytä. Tiedän sen kokemuksella.

'Sitten stereotypioista. Joo on iskenyt mässyt monta kertaa. Kaikista kymmenistä viihdekäyttäjistä tiedän kaksi ylipainoista. Kyllä se parantaa ruokahalua ja ilmeisesti myös aineenvauhduntaa. On siinä sitäkin että mässäilyn jälkeen ei ihan heti haluta syödä mitään.

Kun ihan todelliset haitat lasketaan kuten järjestyshäiriöt niin kannabiksen viihdekäyttäjistä on hyvin vähän haittaa. Kuningas alkoholi järjestää poliiseille liikaakin tekemistä. Ehkä kannattaisi sallia edes yksi vaihtoehto alkoholille?

Kiitos ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi