Naapuri on kova juoruilemaan toisten ihmisten sairauksista, on jopa kertonut mulle serkkunsa silmäleikkauksesta.
Miten voin kohteliaasti vältellä aiheita? Mua ei kiinnosta ja onhan se jo rikollista levitellä ihmisten tietoja.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpäs tiedän, että Heli Palsamäellä on syöpä. Järkytyin. En olisi halunnut kuulla. Mutta tuli vaan silmille lehtiotsikosta. Miksei ihmiset vaan pidä omana tietonaan.
No lopeta lukemasta niitä lehtiä, jos tällaiset asiat järkyttää.
Samalla perusteella ihmiset voisivat kiertää toisensa kaukaa, ettei vaan vahingossa kuule korvillaan mitään sopimatonta.
Tämä nyt oli esimerkki julkisuuden henkilöistä yleensäkin. Kovasti näyttää ihmisiä kiinnostavan heidän sairautensa ym. yksityiselämä asiat. Eipä ne lehdet muuten myisi. Vatvotaan palstoilla myös intiimimmät asiat pääministeriä myöten. Sitten ollaan kauhuissaan kun joku nyt kertoi jonkun silmäleikkaksesta.
Miten hirveää!!!!
Kaksanaismoralismia. Hyväksytään julkkisten asioiden riepottelu ja mitä salaisempaa tietoa saatavilla niin sitä parempi. Naapurin Martta kun kertoo vaikka jonkun ihan tavallisenkin asian toisesta naapurista, niin onpa paheksuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on vielä kovempi. Nimittäin kertoi subwayn työntekijälle hyvin äänekkäästi mun sappikivileikkauksesta. Seisoin siinä vieressä että jaahas, tällä tavalla taas.
Eli varmaan jokainen mun kaupungissa tietää mun sappikivileikkauksesta.
Ketään ei kuitenkaan kiinnosta minkään vertaa. Ajattelet nyt itsestäsi vähän liikoja, että sappileikkauksesi jäisi nyt jotenkin toisten mieleen vaikka sen ovat kuulleetkin jossain?
MInä en halua kuulla muiden sairauksista. Usein tällaisilla kertojilla on oikein kokoelma eri henkilöiden sairauksia, joista kertovat. Kun yksi juttu päättyy, seuraava alkaa.
Minä en kans halua kuulla yhtään mitään ihmisten henk. kohtaisia asioita.
Mut niin kauhean mielenkiintoista on lukea näitä tylsiä juttuja tääl vauvapalstalla ja päivitellä ihmisten valitusvirsiä ja kinata välillä.
Kouluttaudun terveydenhuoltoon ja luokassa tuntuu aina kaikki vuorotellen kertovan perheensä sairauksista ja myös omistaan. Tavallaan ihan kiva että ollaan avoimia ja normalisoidaan mt-sairauksia jne, mutta on vähän liikaakin tietoa tarjolla kun kerrotaan keskenmenoista, mt-osastohoidosta, suolistovaivoista, lähisukulaisten diagnooseista ja osataan herkutella niillä ihan kunnolla.
Apua, joku on sairastunut syöpään ja sinä ihan järkytyt siitä.