Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista tuetulla kylpylälomalla on?

Vierailija
30.09.2015 |

Ehtiiköhän viidessä päivässä tulla jo tylsää?

Tässä syyslomaa fiilistelen :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Hirveen nopeesti tippuu palstalla nykyään kaikki.

Vierailija
2/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kylpylässä jaksa viittä päivää olla kukaan... Mitä siellä tehdään? Pari tuntia uimassa ja sen jälkeen jo valmista

Vierailija
4/20 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 17:31"]No ei kai kylpylässä jaksa viittä päivää olla kukaan... Mitä siellä tehdään? Pari tuntia uimassa ja sen jälkeen jo valmista
[/quote]Olipa informatiivinen vastaus, heh :D
On siellä järjestettyäkin ohjelmaa, ruokailu kolme kertaa päivässä, leikkihuone lapsille... ja meidän kohteessa hyvät ulkoilumahdollisuudet. Mutta silti vähän jännittää. - ap

Vierailija
5/20 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että loma on tuettu, ei eroa itse maksetusta lomasta. Paitsi että on ilmsista ohjelmaa järkätty lisäksi

Vierailija
6/20 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt herää kysymys veronmaksajan näkökulmasta, että kannattaako sinne lomalle edes lähteä, jos jo etukäteen epäilee, että voi tulla liian tylsää? Eikö tuetun loman tarkoitus ole päästä omasta arjestaan lomalle?

Vierailija
7/20 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:34"]Se että loma on tuettu, ei eroa itse maksetusta lomasta. Paitsi että on ilmsista ohjelmaa järkätty lisäksi
[/quote]Arvaapa, monta kylpylälomaa on vieteey aiemmin? :D En osaa kuvitella ollenkaan ennalta... - ap

Vierailija
8/20 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:35"]Nyt herää kysymys veronmaksajan näkökulmasta, että kannattaako sinne lomalle edes lähteä, jos jo etukäteen epäilee, että voi tulla liian tylsää? Eikö tuetun loman tarkoitus ole päästä omasta arjestaan lomalle?
[/quote]Lomatuen maksaa Ray.
Olen huolissani lähinnä siitä, tympääntyykö lapset tuossa ajassa. Itsehän olen mm. siivous- ja kokkausvapaasta innoissani, mulle se on lomaa. - ap

Vierailija
9/20 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:35"]Nyt herää kysymys veronmaksajan näkökulmasta, että kannattaako sinne lomalle edes lähteä, jos jo etukäteen epäilee, että voi tulla liian tylsää? Eikö tuetun loman tarkoitus ole päästä omasta arjestaan lomalle?
[/quote]Lomatuen maksaa Ray.
Olen huolissani lähinnä siitä, tympääntyykö lapset tuossa ajassa. Itsehän olen mm. siivous- ja kokkausvapaasta innoissani, mulle se on lomaa. - ap
[/quote]

Muut sen lomanne maksavat kuitenkin. Olen ollut siinä käsityksessä, että tuettujen lomien saajat ovat loman tarpeessa, mutta heillä ole taloudellisia mahdollisuuksia maksaa lomaa itse.
Lapsenne eivät ole siis tottuneet lomamatkoihin. Jutelkaa etukäteen, mitä loma lapsille ja aikuisille tarkoittaa, mikä eroaa kotona olemisesta, mitä odotuksia lapsilla on ja että kaikki odotukset tuskin täyttyvät. Jos ulkoilette paljon, on järjestettyä ohjelmaa, uimista, hyvät ruoat ja eri lelut kuin kotona, niin eiköhän iltaisin uni maita. Loman tärkeimmät elämykset voivat lapsille olla jotain ihan muuta kuin aikuiset osaavat kuvitellakaan. Meillä on ollut nyt isompien lasten kanssa tosi hauskaa, kun he muistelevat menneitä lomamatkojamme.

Vierailija
10/20 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuettu loma ei tarkoita automaattisesti että ei ole varaa itse lomailla

Vierailija
11/20 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:00"]

Muut sen lomanne maksavat kuitenkin. Olen ollut siinä käsityksessä, että tuettujen lomien saajat ovat loman tarpeessa, mutta heillä ole taloudellisia mahdollisuuksia maksaa lomaa itse.

[/quote]Äh, en sitten aloituksessa tehnyt tarpeeksi selväksi että ollaan kiitollisia lomasta? Ja maksamme lomasta joka tapauksessa noin 250 euroa, kiitos vain. Lomalle on muitakin syitä, ja juuri niiden vuoksi olen huolissani etteivät lapset viihdy. Olisi ne oikeat kokemukset kiinnostaneet eikä moralisointi... No tässäpä ketjussa nähdään taas, miksi kukaan ei näihin vastaile. - ap

Vierailija
12/20 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siellä syödään paljon ja usein.
On paljon ohjelmaa klo 9-19 välillä. Tietenkin kaikki on vapaaehtoista. Lapsille on myös omaa ohjelmaa jonka aikana voi lenkkeillä tai nussia huoneessa.

Vierailija
13/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:25"]

Mihin kylpylään olette menossa? Minä olin lapsena useamman kerran Rauhalahdessa, ja usko pois, kyllä siellä lapsille riitti puuhaa ja viihdyin vallan mainiosti! :) Ihanaa lomaa teille, nauttiaa!!!

[/quote]Kiitos! En viitsi kertoa ettei kukaan palstaileva tuttu tunnista mua AV-mammaksi ;) Koska lähipiirille on kyllä kerrottu ahkerasti lomasta, ollaan siitä niin iloisia! - ap
[/quote]
Noille tuetuille lomille lähtee kyllä käsittääkseni paljon perheitä sama aikaa samaan paikkaan, joten tuskin sua kukaan olisi tunnistanut :)
[/quote]Eih, liian suuri riski että jään jollekin tutulle kiinni palstailusta. Toisaalta kaveri jäisi kanssa, hmm... - ap

Vierailija
14/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin nyt kesällä Kalajoella ja oli kyllä tosi kiva reissu :) ohjelmaa tosiaan riitti, mutta kaikki oli vapaaehtoista. Tottu vähän liiankin nopeaa, että joku muu teki kaikki ruoat ja itse pääsi valmiiseen pöytään. Meidänkin poppoosta kaikki oli työelämässä/vanhempainvapaalla, mutta kaipasivat perheelle yhteistä aikaa 

Vierailija
15/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapset on? 

Ei kai sitä lomaa tarvitse suorittaa 24/7 eli eiköhän ole tarkoitus välillä rentoutuakin vaikka sitä järjestetty ohjelmaa on paljon.

Meillä on ollut omia kirjoja ja lehtiä mukana niin joskus ruuan jälkeen vaan kiva pötköttää koko perhe rauhassa ja lukea. Ollaan pelattu myös korttia, uunoa ja jazzia...harvoin tulee muuten pelattua ja ne vie vähän tilaa laukussa.

Biljardia, liitokiekkoa ja pöytätennistä on pelattu paljon ja pomppulinnassa pienet hyppii hiki päässä.

Meidän lapset ovat tykänneet kovasti hieronnasta...aina löytyy joku kiva tarjous vaikka puolen tunnin hieronta.

Vierailija
16/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 22:05"]

Ainakin siellä syödään paljon ja usein. On paljon ohjelmaa klo 9-19 välillä. Tietenkin kaikki on vapaaehtoista. Lapsille on myös omaa ohjelmaa jonka aikana voi lenkkeillä tai nussia huoneessa.

[/quote]Hahaa, okei, kiitoksia tästä hyvin kattavasta vastauksesta :D - ap

Vierailija
17/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kylpylään olette menossa? Minä olin lapsena useamman kerran Rauhalahdessa, ja usko pois, kyllä siellä lapsille riitti puuhaa ja viihdyin vallan mainiosti! :) Ihanaa lomaa teille, nauttiaa!!!

Vierailija
18/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:25"]

[/quote]Kiitos! En viitsi kertoa ettei kukaan palstaileva tuttu tunnista mua AV-mammaksi ;) Koska lähipiirille on kyllä kerrottu ahkerasti lomasta, ollaan siitä niin iloisia! - ap

Vierailija
19/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 14:25"]

[/quote]
Noille tuetuille lomille lähtee kyllä käsittääkseni paljon perheitä sama aikaa samaan paikkaan, joten tuskin sua kukaan olisi tunnistanut :)

Vierailija
20/20 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Lapset on 2-7-vuotiaita ja rakastavat uimista, kylpylälomaan vaan ei ole koskaan ollut varaa, ollaan työssäkäyviä köyhiä siis. Lähinnä lomaa haettiin sos. syistä kun tukiverkostoa ei ole ja loma-aikoina se tuntuu eniten... - ap