Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on mielestäsi höpöin aine koulussa? Eli tarpeettomin?

Vierailija
30.09.2015 |

Mun mielestä fysiikka ja kemia. Mihin niitä taitoja myöhemmässä elämässä edes tarvitsee?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvis, musiikki, uskonto sellaisena kuin se on tällä hetkellä

Vierailija
2/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matikka jos multa kysytään ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto tietenkin. Uskonnoista pitäisi kertoa yhteiskunnallisten aineiden yhteydessä.

Vierailija
4/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa sanoa, tärkein olisi ympäristöoppi ja yhteiskuntaoppi tms. Tuntuu, että nykynuoret eivät osaa hakea töitä, eivät ymmärrä puolueista ja politiikasta mitään, liikennesäännötkin hukassa ja kaikki sellainen joka pitäisi olla itsestään selvää.

Ehkä itse käymäni vuoden mittainen konekirjoituksen kurssi 9-luokalla voisi olla "hieman" lyhyempi =)

Vierailija
5/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystieto. Siinä.on liikaa seksin ylistämistä. Samoin bilsan seksi-osiot.

Vierailija
6/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opo on kaikkein turhin.

Vierailija
7/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulussa ole yhtään varsinaisesti turhaa ainetta. Monessa aineessa pitäisi kyllä kärsiä sisältöjä ja keskittyä opettelemaan keskeiset asiat paremmin. Liian usein tulee kiire. Jos jokin aine pitää mainita, uskonnon kouluopetusta kyllä vähän ihmettelen. Koulun pitäisi olla kuitenkin arvoiltaan humanistinen ja maailmankuvaltaan tieteellinen, ja uskonto ei ole näistä kumpaakaan.

Olen itse äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja.

Vierailija
8/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilsa.. Ei vois vähemmän kiinnostaa kalat ja muut hyönteiset..

Vierailija
9/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto!

Vierailija
10/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 15:38"]

Ei koulussa ole yhtään varsinaisesti turhaa ainetta. Monessa aineessa pitäisi kyllä kärsiä sisältöjä ja keskittyä opettelemaan keskeiset asiat paremmin. Liian usein tulee kiire. Jos jokin aine pitää mainita, uskonnon kouluopetusta kyllä vähän ihmettelen. Koulun pitäisi olla kuitenkin arvoiltaan humanistinen ja maailmankuvaltaan tieteellinen, ja uskonto ei ole näistä kumpaakaan.

Olen itse äidinkielen ja kirjallisuuden opettaja.

[/quote]Sigmund-setä kohottaa kulmakarvojaan ja karistaa tuhkaa sikaristaan tietäväisenä. -8

Vierailija
11/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto ja ruotsi. Ruotsin tilalla voisi olla vaikka pakollinen valinnaiskieli ja uskonto on lähinnä aivopesua.

Vierailija
12/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto (En ymmärrä miksi valehtelu sallitaan oppiaineena), ruotsi (En ole tätä ikinä tarvinnut.) Kielet ylipäänsä englantia lukuunottamatta. Maantietokin oli vähän niinjanäin. Historia on lähinnä opetuksen/opetussuunnitelman takia vähän turhake (jälleen kerran suoraa valehtelua..).

Lukiossa sitten turhakkeita tuli lisää psyka/filsa yms. muu humanisti-höpsöttely, jota noin yleisesti oli suhteessa ihan liikaa vrt. matemaattis-luonnontieteelliset kurssit, eli ne oikeesti hyödylliset ja tarpeelliset.

Vierailija
13/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 15:38"]Bilsa.. Ei vois vähemmän kiinnostaa kalat ja muut hyönteiset..
[/quote]

Jos miellät kalat hyönteisiksi, juuri biologian opetuksen tarpeessa olet!

Vierailija
14/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi yhtään turhaa ainetta.

Vierailija
15/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opo olisi varmaan parhaimmillaan tosi hyödyllistä, mutta siinä muodossa kuin sitä meille opetettiin, pahinta ajanhukkaa sekä yläasteella että lukiossa.

Vierailija
16/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 15:38"]Bilsa.. Ei vois vähemmän kiinnostaa kalat ja muut hyönteiset.. [/quote] Jos miellät kalat hyönteisiksi, juuri biologian opetuksen tarpeessa olet!

[/quote]

heh. taisin kirjottaa väärin. ei siis kiinnosta kalat + hyönteiset jne...

Vierailija
17/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto. Sen opettamisesta sais mun mielestä huolehtia seurakunnat. Elämänkatsomustietoa/etiikkaa pitäisi opettaa koulussa kaikille.

Vierailija
18/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 15:36"]Uskonto tietenkin. Uskonnoista pitäisi kertoa yhteiskunnallisten aineiden yhteydessä.
[/quote]

Jep. Minun mielestäni tosin ne voisi ympätä historianopetuksen mukaan. Lukioon ei tietenkään yhtään uskontoa enää, valinnainen tai kaksi uskontohistorian kurssia. Muutenkin kaikki Jeesuksen tkemiset pitäisi ottaa pois opetuksesta. Nauroin niiden turhuudelle jo 10-vuotiaana. Jos jeesus kiinnostaa, lukekoot siitä kotonaan. Ei muitakaan satuja koulussa lueta vuosikausia.

Vierailija
19/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnon voisi muuttaa koulussa niin että se käsittelisi yhtä paljon kaikkia valtauskontoja ja jättäisi tilaa omalle pohdinnalle. Kristinuskon vähenemistä koulussa voisi mielestäni paikata sillä, että kirkko tulisi enemmän tyrkylle nuorten elämään. Järjestäisi tapahtumia nuorille ja mahdollisuuden keskustella joskus papin kanssa luottamuksellisesti. Sellaista olisin itse kaivannut nuorena. Ei siitä koulun uskonnonopetuksesta oikein mitään saanut irti, ei tieteellisesti eikä henkisesti.

Vierailija
20/35 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kieli. 

Jokainen suomalainen osaa suomea niin hyvin, että osaa kommunikoida sillä selkeästi. Pilkkusäännöt, väliviivat yms ovat vain turhaa nippelitietoa, jotka pitää opetella. Ne voisivat yhtä hyvin olla päinvastoin ja ne olisivat yhtä loogisia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi