Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KELTAINEN WC-PAPERIKYSELY, osallistu! Auta opiskelijaa koulutehtävässä!

Vierailija
30.09.2015 |

1. Ostatko keltaista wc-paperia? jos ET, niin miksi et?

2. Tiesitkö että keltainen wc-paperi on luontoystävällisempää?

3. Vaikuttaisiko ostopäätökseesi, jos keltaisen wc-paperin paketissa korostettaisiin sen olevan valkoista luontoystävällisempää? 

Loppuun vielä oletko M vai N, ja ikäsi! kiitos kaikille vastanneille! <3

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Kyllä

En

N30

Vierailija
22/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ostan aina, koska mies tykkää siitä. 2. En tiennyt. 3. Ei vaikuttaisi ostopäätökseen, koska mies joka tapauksessa päättää meillä kulutushankinnoista ja minä ainoastaan maksan ja raahaan ne kaupasta.

N 38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En osta. Kaikki koskaan kokeilemani keltaiset vessapaperit ovat olleet huonolaatuisia (karheita ja imukyvyltään surkeita).

2. Tiesin.

3. Ei vaikuttaisi, sillä kohdassa yksi mainitut syyt pätevät edelleen. Elän muuten sen verran ekologisesti, että omatuntoni kestää valkaistulla wc-paperilla pyyhkimisen.

Olen 27-vuotias nainen.

Vierailija
24/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-En koska olen tottunut valkoiseen lapsesta asti ja valkoinen kai on jossain määrin "statuskysymys" :D

- On ollut sellainen muistikuva, väriaineen takia

3. Vaikuttaisiko ostopäätökseesi, jos keltaisen wc-paperin paketissa korostettaisiin sen olevan valkoista luontoystävällisempää? 
- Hyvin mahdollista

Vierailija
25/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Välillä ostan 2. En tiennyt 3.Vaikuttaa ja tästäedes alan ostamaan aina keltaista vessapaperia. N

Vierailija
26/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja n22

Vierailija
27/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ostan aina jos jokin muu paperi ei ole tarjouksessa.
2. Tiedän
3. Ei vaikuta koska tiedän sen valmiiksi. Mieheni se saattaisi saada vakuuttuneemmaksi ja ostamaan sitä myös silloin kun minä en ole kaupassa mukana.

N25

Vierailija
28/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En osta, se on rumaa ja ohutta, sekä tuntuu ikävältä. Hyi. En halua olla kodissani kuin yleisessä vessassa.

2. Tiesin. 

3. Ei vaikuta, se on niin kurjan tuntuista. 

N23

Vierailija
29/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen muuten sitä, miksei ole myynnissä pehmeää valkaisematonta paperia, eli tuotetta sille kuluttajasegmentille joka välttämättä haluaa pehmeää paperia mutta paperi saa olla ympäristösyistä keltaista. Nyt tuota keltaista paperia myydään vain kaikkein halvimpana vaihtoehtona siten että valkaisematta jättäminen on säästänyt rahaa. M20, joka ei suostunut käyttämään kovaa paperia

Vierailija
30/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 En osta. Olen jo vuosia ostanut ainoastaan Lotuksen Luonnonystävän uusiokuidusta valmistettua vessapaperia. Väri vaalean harmaa.

2 Tiesin, ja olen hyvin surullinen siitä, että valkaistuja ym. väritettyjä vessapapereita ylipäänsä valmistetaan. Ikään kuin perssilmää kiinnostaisi, minkä värisellä pyyhitään.

3 Ei vaikuta, koska ks. vastaus 2

M28

P.S. Hämmästelen, että täällä on aikuisia ihmisiä, jotka eivät tiedä, että valkaisussa käytetään hirvittävä määrä voimakkaita kemikaaleja ja vettä, ja näiden kemikaalien valmistus, kuljetus, vesien ja jätevesien pumppaaminen, puhdistaminen (sekä joissakin maissa puhdistamatta jättäminen) ym. kuormittavat aivan turhaan luontoa. WC-paperimassan valkaisu on kuluttajien turhamaisuuden luoma tarpeeton teollinen prosessi.

Vierailija
31/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En. Olen homo joten ostan vain perseystävällistä vessapaperia.

2. En.

3. Ei.

M

Vierailija
32/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ostatko keltaista wc-paperia?

En, koska inhoan sen kusenkeltaista väriä ja haperuutta.

Kyllä.

Ei, koska wc-paperin käyttökokemus (pehmeys, riittoisuus, katkeaminen yms.), paperikerrosten määrä ja wc-paperin hinta ovat valintaperusteissa minulle tärkeämpiä ennen luontoystävällisyyttä.

N 52

Vierailija
33/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En tietoisesti. Ostan yleensä halvinta (tai halvinta joka ei näytä superohuelta ja -karhealta), ja joskus se on keltaista. 2. En tiennyt. 3. Voisi vaikuttaa, mutta koska lupaukset ilman faktoja on vaikea ottaa vakavasti, siirtyisin varmaan keltaiseen paperiin pysyvämmin vain jos paketissa kerrottaisiin ihan numeroina/prosentteina että miten paljon luontoystävällisempää se on kuin valkoinen wc-paperi. N32

Vierailija
34/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:52"]

WC-paperimassan valkaisu on kuluttajien turhamaisuuden luoma tarpeeton teollinen prosessi.

[/quote]

Mulle ainakin se paperin väri on ihan yksi lysti, mutta kun ne "luontoystävän" paperit on aina sitä hiomapaperia muistuttavaa koppuraa (tai vaihtoehtoisesti sellaisia, että kun päin hengität niin paperi hajoaa), niin ei niitä voi herkempi-ihoinen käyttää. Mulla ihan kirjaimellisesti menee perse verille jos sellaisella joutuu jatkuvasti pyyhkimään. 

Vierailija
35/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Vaihtelevasti.
2. En tiennyt. Nyt kun ajattelee, niin eihän se ole mikään ihme, että keltainen on luonnonystävällisempää.
3. Saattaisi vaikuttaa, riippuen korostuksesta. Sillä pelkkä "luonnonystävällinen"- teksti ei vaikuttaisi paljoakaan..
- N18

Vierailija
36/68 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltaisen paperin karheus johtunee siitä, että se on osin valmistettu kierrätyspaperista, toisin kuin valkoiset

Vierailija
37/68 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:50"]

Loppuun vielä oletko M vai N, ja ikäsi! kiitos kaikille vastanneille! <3

[/quote]

1. En, koska se on kovaa ja karheaa ja tuntuu sekä käsiä että pyyhittäviä alueita vasten epämiellyttävältä.

2. En tiennyt.

3. No, valitettavasti ei varmaan vaikuttaisi. Hinta ja pehmeys ratkaisee mulla.

Nainen, 26 vuotta.

Vierailija
38/68 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ostan.

- Tiesin, siks ostankin sitä.

- En ees harkitse ostavani valkosta, mutta luontoystävällisyys on hyvä juttu.

N22

Vierailija
39/68 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Joskus ostan, mutta se ei ole niin kestävää ja pehmeää kuin esim. Embo.

2. Tiesin.

3. Kyllä voisi vaikuttaa asian muistuttaminen.

N 32

Vierailija
40/68 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-En osta, en tykkää väristä ja mielestäni haisee pahalta??

-Tiesin

-Ei vaikuttaisi

N 24v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi