Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasviperäinen levite leivälle haussa

Vierailija
30.09.2015 |

Haluaisin kokeilla uutta levitettä leivälle. Onko ehdotuksia? Varsinaisista voi-, margariini- ym. levitteistä en ole koskaa pitänyt. Levitteen tulisi olla maidoton ja mielellään kasviperäinen. Tykästyin koulun ruokalassa kikhernelevitteeseen. Olisin tehnyt sitä itsekin, mutta se säilyy vain muutaman päivän. Olisko jollain siis ehdottaa edullista, helposti tehtävää pitkään säilyvää levitettä? Valmislevitteetkin käyvät. Vaalean leivän päälle käytän oliiviöljyä, mutta syön vaaleaa leipää todella harvoin. Eli se pitäisi sopia ruisleivän kanssa. Olen jo kyllästynyt tomaattiin, kurkkuun, paprikaan, sipuliin ym päällisiin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartex, maapähkinävoi, avokado, tahini.

Vierailija
2/8 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesto, valmispestossa on se etu, että säilyy. Itse tehty on tietysti aina itse tehtyä.

Peston voi tehdä monesta eri raaka-aineesta, joten riittää vaihtelua vähäksi aikaa. Sopii myös ruisleipään, erityisesti punainen pesto ja paahdettu ruisleipä on hyvä yhdistelmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa (muistaakseni Tofutti) tuorejuuston tyylistä levitettä, johon murskaan valkosipulia, suolaa, ruohosipulia, yrttejä ja oliiviöljyä ja surautan tehosekoittimessa sekaisin. Toimii sellaisenaan hyvin varsinkin paahdetun ruisleivän kanssa. Myös ihan valmiina ostettava tahini on todella hyvää!

Vierailija
4/8 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avocado tai quocamole

Vierailija
5/8 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on margariinia, mutta ei pelkästään. Se on tomaattinen levite, jonka olen tehnyt esim. siniseen Flooraan.

tomaattipyreetä

oliiveja

margariinia

rosepippuria

(tuoretta yrttiä, esim. timjamia)

Ainekset sekoitetaan sauvasekoittimella keskenään. Oliivit voi myös pilkkoa pieniksi paloiksi, jos ei ihan muhjua halua.

Vierailija
6/8 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pehmeää (silken) tofua makusi mukaan tuunattuna. Sekoita tofuun esim. valkosipulia murskattuna, persiljaa tai basililkaa silppuna, ilmakuivattua tomaattia muruina tms. Säilyy jääkaapissa 3-4 vrk.

Vierailija
7/8 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vau! Täällähän tulee paljon herkullisen kuuloisia reseptejä! Täytyypä tutustua näihin. -ap

Vierailija
8/8 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saat valmista hummusta joka säilyy. On eri makujakin, muistaakseni ainakin valkosipuli ja aurinkokuivattu tomaatti tavallisen lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi