Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysele multa jotain!

Vierailija
30.09.2015 |

Pidän pienen lounaan jälkeisen lepohetken, sitten menen laittamaan pyykkiä, siivoamaan keittiön ja tekemään tulet. En jaksa tehdä mitään kehittävää, joten huvita minua kysymyksilläsi :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi susta oli ensin, kana vai muna?

Vierailija
2/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onksul lapsii? Ja mitkä tulet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:28"]

Kumpi susta oli ensin, kana vai muna?

[/quote]

Kyllä se jonkinlainen proto-lintu oli, joka sen munan synnytti. Evoluution eri nyanssit kiinnostavat kyllä, mutta en tiedä aiheesta hirveästi.

'Ap

Vierailija
4/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:28"]

[/quote]

On, kaksi lasta. Teen tulet yhteen tulisijaan, koska täällä on kylmä, ja pyykkikin kuivuu paremmin, kun on lämmintä.

Ap

Vierailija
5/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö alistaa ja nöyryyttää miehiä?
- Lilith

Vierailija
6/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:28"]

[/quote]

On, kaksi lasta. Teen tulet yhteen tulisijaan, koska täällä on kylmä, ja pyykkikin kuivuu paremmin, kun on lämmintä.

Ap
[/quote]

Mä en tietsä jaksa tehä yhtään mitään nyt ku lapsi nukkuu. Makaan sohvalla puhelin kädessä. Voimat on vieny jo 17 viikkoa jatkunut raskauspahoinvointi. Voitko kertoa mulle koska tää loppuu?

Vierailija
7/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne lapset on?

Vierailija
8/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisitko tähän keksiä mulle koko loppu viikon ruokalistan, kiitos? 

Vierailija
9/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:28"] Onksul lapsii? Ja mitkä tulet? [/quote] On, kaksi lasta. Teen tulet yhteen tulisijaan, koska täällä on kylmä, ja pyykkikin kuivuu paremmin, kun on lämmintä.   Ap [/quote] Mä en tietsä jaksa tehä yhtään mitään nyt ku lapsi nukkuu. Makaan sohvalla puhelin kädessä. Voimat on vieny jo 17 viikkoa jatkunut raskauspahoinvointi. Voitko kertoa mulle koska tää loppuu?

[/quote]

Ei tarvitse tehdä! Mulla oli toisen lapsen kohdalla ihan järkyttävä raskausaika, ei ollut pahoinvointia, mutta oli huono olo koko ajan, ja sen lisäksi sairastin jatkuvasti. Keskityin lähinnä liikkumatta olemiseen ja itsesääliin. Synnytyksen jälkeen olo parani heti, olin kuin uusi ihminen. Toivottavasti et jaa kohtaloani ja pahoinvointisi loppuu jossain vaiheessa, mutta niin kauan kuin se kestää, mene siitä, mistä aita on matalin ja lepää aina kun voit! Hirveästi myötätuntoa sinulle <3 Toinen raskauteni oli jotain niin hirveää...

Ap

Vierailija
10/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:34"]

Missä ne lapset on?

[/quote]

Molemmat päiväunilla, jeeeeeee :)

Ap

Vierailija
11/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:33"]

Tykkäätkö alistaa ja nöyryyttää miehiä? - Lilith

[/quote]

Ei oo mun kakkupala.

Ap

Vierailija
12/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:35"]

[/quote]

Voinhan mä yrittää, jos sä kerrot hieman makumieltymyksistäsi. Mä teen lähinnä kasvis- ja kalaruokia, joten liharuokaosaamiseni ei ole huipussaan. Montako päivää, montako lämmintä ateriaa? Voin ihan oikeasti yrittää!

Ap

Vierailija
13/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:33"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:28"] Onksul lapsii? Ja mitkä tulet? [/quote] On, kaksi lasta. Teen tulet yhteen tulisijaan, koska täällä on kylmä, ja pyykkikin kuivuu paremmin, kun on lämmintä.   Ap [/quote] Mä en tietsä jaksa tehä yhtään mitään nyt ku lapsi nukkuu. Makaan sohvalla puhelin kädessä. Voimat on vieny jo 17 viikkoa jatkunut raskauspahoinvointi. Voitko kertoa mulle koska tää loppuu?

[/quote]

Ei tarvitse tehdä! Mulla oli toisen lapsen kohdalla ihan järkyttävä raskausaika, ei ollut pahoinvointia, mutta oli huono olo koko ajan, ja sen lisäksi sairastin jatkuvasti. Keskityin lähinnä liikkumatta olemiseen ja itsesääliin. Synnytyksen jälkeen olo parani heti, olin kuin uusi ihminen. Toivottavasti et jaa kohtaloani ja pahoinvointisi loppuu jossain vaiheessa, mutta niin kauan kuin se kestää, mene siitä, mistä aita on matalin ja lepää aina kun voit! Hirveästi myötätuntoa sinulle <3 Toinen raskauteni oli jotain niin hirveää...

Ap
[/quote]

Kiitos, ruli parempi olo. Mun eka raskaus oli kans aika hirveä alusta loppuun niin osasin varautua tähän. Synnytyksen jäljeen olin välittömästi elämäni kunnossa ja sen ajatuksen voimalla jaksan nyt eteenpäin.

Vierailija
14/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:33"] [quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:28"] Onksul lapsii? Ja mitkä tulet? [/quote] On, kaksi lasta. Teen tulet yhteen tulisijaan, koska täällä on kylmä, ja pyykkikin kuivuu paremmin, kun on lämmintä.   Ap [/quote] Mä en tietsä jaksa tehä yhtään mitään nyt ku lapsi nukkuu. Makaan sohvalla puhelin kädessä. Voimat on vieny jo 17 viikkoa jatkunut raskauspahoinvointi. Voitko kertoa mulle koska tää loppuu? [/quote] Ei tarvitse tehdä! Mulla oli toisen lapsen kohdalla ihan järkyttävä raskausaika, ei ollut pahoinvointia, mutta oli huono olo koko ajan, ja sen lisäksi sairastin jatkuvasti. Keskityin lähinnä liikkumatta olemiseen ja itsesääliin. Synnytyksen jälkeen olo parani heti, olin kuin uusi ihminen. Toivottavasti et jaa kohtaloani ja pahoinvointisi loppuu jossain vaiheessa, mutta niin kauan kuin se kestää, mene siitä, mistä aita on matalin ja lepää aina kun voit! Hirveästi myötätuntoa sinulle <3 Toinen raskauteni oli jotain niin hirveää...   Ap [/quote] Kiitos, ruli parempi olo. Mun eka raskaus oli kans aika hirveä alusta loppuun niin osasin varautua tähän. Synnytyksen jäljeen olin välittömästi elämäni kunnossa ja sen ajatuksen voimalla jaksan nyt eteenpäin.

[/quote]

Mulla oli aika helppo ensimmäinen raskaus, ja siksi olinkin vähän paskana, kun toinen raskaus oli niin kammottava. Pelkäsin, ettei olotilani ole enää koskaan normaali, ja kauhulla odotin, miten jaksan vauvan ja vanhemman lapsen kanssa. No, hyvin, koska mäkin olin, just niin kuin sanoit, elämäni kunnossa synnytyksen jälkeen (ok, mulla oli selkä- ja lonkkakremppaa, mutta tiesin, että ne ovat ohimeneviä) ja olin onnellinen, kun jaksoin taas esim. siivota ja tehdä muita normaaleja asioita.

Varmasti mielialaa kohottaa edes hiukkasen tuo ajatus siitä, että kohta on taas kunnossa. Ja voihan oikeasti olla, että sulla kohenee olo tällä kertaa jossain vaiheessa raskautta - ei voi tietää. Ota niin rennosti kuin on mahdollista! 

Ap

Vierailija
15/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa vielä kysellä :) En ole vielä valmis nousemaan sohvalta...

Ap

Vierailija
16/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen koti teillä on? Tyyli? Koko?

Vierailija
17/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:56"]

Minkälainen koti teillä on? Tyyli? Koko?

[/quote]

Rintamamiestalo. Ei ole mitään erityistä tyyliä, tai en ainakaan tiedä sille mitään nimeä. Meillä on lähinnä vanhoja huonekaluja ja aika värikästä, ei siis semmoista valkoista tai valkoisella ja  vaaleanruskean ja -harmaan eri sävyillä sisustettua kotia. Koko on varmasti suunnilleen 100 m2, tää on se pienin RMT-tyyppi.

Ap

Vierailija
18/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:38"]

[/quote]

Voinhan mä yrittää, jos sä kerrot hieman makumieltymyksistäsi. Mä teen lähinnä kasvis- ja kalaruokia, joten liharuokaosaamiseni ei ole huipussaan. Montako päivää, montako lämmintä ateriaa? Voin ihan oikeasti yrittää!

Ap

[/quote]

Vois olla ainakin kaks kasvisruokaa ja kaks kalaruokaa, syön itse aika paljon kanaa Eli täksi päiväksi, huomiseksi ja perjantaiksi yksi ruoka ja lauantaiksi ja sunnuntaiksi kaksi ruokaa! Kiitos! :) (mulla on siis pää täynnä räkää juuri parantuvan flunssan takia enkä tunnut tajuavan yhtään mitään, kauhee itku tuli tästä ruokalista asiastakin kun tänään pitäis kaupassakin käydä... :D)

Vierailija
19/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:38"]

[/quote]

Ap

[/quote]

Vois olla ainakin kaks kasvisruokaa ja kaks kalaruokaa, syön itse aika paljon kanaa Eli täksi päiväksi, huomiseksi ja perjantaiksi yksi ruoka ja lauantaiksi ja sunnuntaiksi kaksi ruokaa! Kiitos! :) (mulla on siis pää täynnä räkää juuri parantuvan flunssan takia enkä tunnut tajuavan yhtään mitään, kauhee itku tuli tästä ruokalista asiastakin kun tänään pitäis kaupassakin käydä... :D)

[/quote]

Jos mä vaikka ehdotan eri ruokia ja sä sitten valikoita sopivat eri päiville... Ajattelin niin, että osa ruuista voi olla työläämpiä ja osa tosi helppoja ja nopeita. Kanan kanssa osaamiseni on melko hatara, mutta ehkä sovitan yhden sellaisen joukkoon :)

- maitopohjainen tai kirkaslieminen lohikeitto (perunaa, porkkanaa, lanttua/naurista, parsakaalin kantaa tai varsiselleriä)

- sosekeitto, jossa bataattia, porkkanaa, punaisia linssejä, kookosmaitoa ja mausteena kurkumaa, tuoretta inkivääriä ja soijakastiketta

- kanakeitto, jossa kanaa suikaleina, tomaattimurskaa, perunaa, porkkanaa ja pieni loraus kermaa, mausteena tuoretta inkivääriä (ja hieman chiliä, jos maistuu)

(Ok, yritän nyt keksiä jotain muutakin kuin keittoja, oon aika kova keittonainen!)

- uunilohi, perunamuusi ja puolukkahillo sekä höyrytetty, sitruunalla maustettu parsakaali (tän varret voi käyttää tuohon lohikeittoon)

- savulohikiusaus (kylmäsavulohta, valmista perunasipulisekoitusta, kermaa), lisukkeena höyrytettyjä rosmariinilla maustettuja porkkanoita tai porkkanaraastetta ja mustaherukkahyytelöä, jos se maistuu

- kesäkurpitsapasta (kesäkurpitsapalat kuullotetaan pannulla, lisätään kermaa, maustetaan mustapippurilla, suolalla ja valkosipulilla, lautaselle parmesaania)

- kasvislasagne (tomaattipohjaiseen kastikkeeseen porkkanaraastetta, kidneypapuja ja soijarouhetta, voi myös laittaa kesäkurpitsaa tai pinaattia/nokkosta)

Tuossa muutama ruokalaji ehdotukseksi!

Ap

Vierailija
20/22 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja sen kesäkurpitsakastikkeen kanssa voi keittää esim. penne- tai kierrepastaa. Mä tarjoan aina italialaiseen tapaan, eli pasta ja kastike sekoitetaan ennen tarjoamista ja annetaan hetken muhia.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi