Tampereen rauhalliset ja turvalliset asuinalueet
Lapsiperheelle? On teiniä ja nuorempaa lasta. Suosittele asuinaluetta!
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Helpompi luetella alueet joita vältellä: Hervanta, Tesoma, ydinkeskusta ja rautatieaseman ympäristö, Multisilta.
Mikä siinä Multisillassa nykyään mättää? Joitakin vuosia sitten en vielä huomannut siellä mitään vaarallista vaikka kävin siellä aika usein.
Jos löydätte mistään turvallisen asuinpaikan, missä ikinä ei voi mitään pahaa tapahtua, kertoo toki mullekkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompi luetella alueet joita vältellä: Hervanta, Tesoma, ydinkeskusta ja rautatieaseman ympäristö, Multisilta.
Mikä siinä Multisillassa nykyään mättää? Joitakin vuosia sitten en vielä huomannut siellä mitään vaarallista vaikka kävin siellä aika usein.
Halpa asuminen on houkuttanut kaiken maailman häiriköt sinne. Turvaton alue varsinkin kesäaikaan. Muutettiin pois juuri rauhattomuuden takia. Sisäänpäin lämpiävä paikka, missä pidetään kaikkea uutta vähintäänkin epäilyttävänä.
Vierailija kirjoitti:
Lentävänniemi. Tavallinen lähiö, enimmäkseen mummoja, pappoja ja lapsiperheitä. Luonnonläheinen ja hiljainen. Ostokset hoituu hyvin Lielahdessa.
Voin suositella myös Lentävänniemeä! Asuttiin siellä, eikä ollut valittamista. Mahtavat ulkoilumaastot ja uimarantoja lähellä, Lielahdesta sai tarpeellisen eli ei tarvinnut keskustaan lähteä. Julkinen liikenne toimi hyvin, en tiedä miten ratikkatyöt nyt muuttaneet bussien liikkumista. Koulut ja päiväkodit lähellä.
Toki oli kerrostaloja, jotka vähän rauhattomia mutta olivat vuokrafirman asuntoja. Ei kuitenkaan ohikulkijoille ollut haitaksi.
Yleisesti ottaen se niemen pääty hyvää aluetta. Oli omakotitaloa ja rivareita, joissa asui lapsiperheitä sekä eläkeläisiä.
Tesoman Westerillä on nykyään kaikki palvelut, jopa junayhteys keskustaan. Rakennettu paljon uusia siistejä kerrostaloja. Ja esim. viereinen Ikuri on uneliaan rauhallinen omakotialue, jossa mm. hyvät ulkoilumahdollisuudet, hiihtolatuverkosto talvella, Mustavuoren laskettelukeskus naapurissa jne.
Lentävänniemi ja härmälänranta jo nimistä kuulee että nyt ollaan syvällä!
Muuttakaa mieluummin Pirkkalaan. Esim Kurikka ja Killo on tosi kivaa aluetta lapsiperheille.
Pikkukunnan toimivat palvelut, hyvät koulut, mutta Tampereen keskustaan pääsee 10-20 minuutissa.
Asun Hervannassa puolisoni ja lasten kanssa - vuokralla. Talossamme kaikilla on suomalainen sukunimi. Meillä on molemmilla hyvä työpaikka ja kaksi korkeakoulututkintoa. Omaa asuntoa etsitään, muttei ole vielä löytynyt. Hervannassa asuu paljon kaltaisiamme, ja moni päätyy täältä asunnon ostamaankin. Minäkin sanoin aluksi, että ei ikinä Hervantaan. Olen kuitenkin viihtynyt hyvin. Duokaan ei ole niin paha, vaikka siellä muutama juoppo aina notkuukin. Ruokakaupoissa ei huomaa missä ollaan. Duossa on kaksi apteekkiakin, ravintoloita, suutari... kaikki tarvittava.
Takahuhti, Irjala, Ruotula. Todella rauhallista aluetta melko lähellä keskustaa. Paljon lapsiperheitä. En osaisi enää muualla asua lasten kanssa.
Miettikää lasten koulun kannalta. Tesoma, Lielahti, Hervanta rajautuu heti pois.
Vähän vanha ketju.
Mihin tahansa Tampereelle Kalevasta itään päin, niin tympäsee. Teisko on pelkkää mettää ja Vuoreksen saisi rakentaa ihan toisen näköiseksi. Tosi oudon näköinen alue kaukana kaikesta. Annala ja Kaukajärvi ovat no go-alueita jne. Sit joku Hallila. En ymmärrä, miten siellä pystyy kukaan asumaan?
Pirkkala, Ylöjärvi, Kangasalan parempi osa, Lempäälä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompi luetella alueet joita vältellä: Hervanta, Tesoma, ydinkeskusta ja rautatieaseman ympäristö, Multisilta.
Mikä siinä Multisillassa nykyään mättää? Joitakin vuosia sitten en vielä huomannut siellä mitään vaarallista vaikka kävin siellä aika usein.
Halpa asuminen on houkuttanut kaiken maailman häiriköt sinne. Turvaton alue varsinkin kesäaikaan. Muutettiin pois juuri rauhattomuuden takia. Sisäänpäin lämpiävä paikka, missä pidetään kaikkea uutta vähintäänkin epäilyttävänä.
Halpa asuminen? No, kommentti on jo yli 4 v vanha, mutta eiköhän Multsussakin ollut jo 2022 vuokrat sitä luokkaa, jotka ylittivät heittämällä Kelan rajat, paljonko vuokra saa yhdellä henkilöllä enintään olla. Nykyään vuokrat kovempia ja asumistuen saajat joutuvat maksamaan joka vuosi aina enemmän ja enemmän, kun Kelan rajat ylittyy aina vaan enemmän ja asumistuen määrä pienenee ja pienenee sitä mukaa. Ja köyhillä ei tosiaan ole kovin paljoa, mistä ottaa jatkuvasti kallistuvaan asumiseen ja elämiseen. Ei ihme, että kaikennäköiset sosiaaliset ja muut ongelmat pahenevat ja syvenevät. Missään kun ei ole enää mitään halpoja ja kohtuuhintaista asuntoja.
Nyt kun sitä Lakalaivaa pistetään uusiksi, niin sinne pitäisi saada työpaikkoja, joihin Tampereen työttömiä pääsisi duuniin, niin loppuisi se tukien varassa elä... anteeksi, korjaan, kituminen siihen kohtaan.
Ei Hervannassa itsessään vikaa olekaan. Ostari (Duo) on kuitenkin rauhaton hengailupaikka monenlaisille kävijöille. Muita ostospaikkoja ei juurikaan ole, ellei pikkukauppoja lasketa.