Onkohan meillä maailmakaikkeuden ainut 4-v. joka syö edelleen purkkiruokia?
Aika usein iltaruuaksi on pikkupurkki esim. maissia / kasviksia / bataattia + kesäkurpitsaa jonkun lihapullan, kalan tms. kanssa, jos ei ole keitetty riisiä, makaronia tai perunaa. Luumupurkin syö usein, kun on taipumusta ummetukseen ja puuron päälle haluaa hedelmäpurkillisen, jos ei ole marjasoppaa.
Kommentit (17)
Mun 6 v tykkää joskus välipalana syödä noita hedelmä/marjapurkkeja. Enpä näe huonona vaihtoehtona.
Eipä ole ihme, että on taipumusta ummetukseen noilla eväillä.
Meidän 13- ja 16-vuotiaat syö hedelmäsoseita välillä välipaloiksi vieläkin.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:53"]
No minäkin syön välillä noita purkkeja välipalaksi, sitä niiden sisältöä :) 42v
[/quote]
Katsos mokomaa. Josko se meidän mukulan ummetuskin helpottais, jos antaiskin sille vaan sen purkin sisällön.
AP
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:55"]
Eipä ole ihme, että on taipumusta ummetukseen noilla eväillä.
[/quote]
?
Meillä myös 6v syö noita hedelmä- ja marjapurkkea. Laitan niitä itsellenikin viiliin/jukurttiin/puuroon välillä. Kannattaa katsoa niitä tuotesisältöjä. Niissä on tosi paljon vettä. Mielestäni ovat kuitenkin ihan hyvä vaihtoehto verrattuna vaikka suklaavanukkaaseen.
Eihän noissa purkkiruuissa ole muuta vikaa kuin teollinen maku. Nehän ovat puhtaita ja todella kovan seulan läpikäyneitä ennen purkkiin päätymistä. Itse en syötä 1 vuotiaalle mitään muuta kuin luumusosetta ja joskus päärynäsosetta puuron joukossa ja joskus välipalana. Mielestäni lapsen kuuluu oppia miltä ruoka ja kasvikset ja hedelmät maistuvat, oikeasti eikä eineksen makuisena. En kuitenkaan tuomitse purkkiruuan käyttäjiä, se on puhdasta ja ravintorikasta ruokaa sekin. Miksei 4 vuotias voi syödä samaa ruokaa kuin muu perhe? Jos kerta teette ruuan niin eikö olisi luonnollista että syö sitä samaa? En usko, että on ainut 4 vuotias joka syö jotain purkkiruokia, itsekin olen laittanut joskus esim mangososeen maitorahkan joukkoon ja olen jo 30.
Syön ruokasoseita ja hedelmäsoseita, molempia! N22
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:08"]
[/quote]
Maustatko niitä ruokasoseita jotenkin? Meillä lapsi nirsoili vauvana niille ruokasoseille, mutta söi jos lisäsi esim. yrttejä.
Päälle 50v äitini syö välillä noita lasten purkkiruokia, sekä hedelmä- että ruokasoseita. Ruokasoseet ovat kuulemma ihan hyviä, kunhan laittaa mausteita...
Mun kolme ja puoli vuotias on aivan innoissaan aina kun saa valita itselleen purkkiruuan. Siis ruokapilttejä vain syödään meillä. Käteviä eväitä kun on liikenteessä lounasaikaan.
Hedelmäsoseet ihan ok. Niitähän syö monet aikuisetkin. Itsekkin laitan joskus rahkanjoukkoon.
Mutta nuo lämpimät ruuat pitäisi kyllä tuon ikäisen saada jostain muualta kun purkista. Eikö teillä laiteta ruokaa, vai miksi pitää purkkiruokia syödä?
Meillä 1v lähtien lapset syöneet ihan normi ruokaa. Noi purkkisoossit on aika kauheita ja moniakaan ei meidän lapset edes suostuneet syömään.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:52"]Aika usein iltaruuaksi on pikkupurkki esim. maissia / kasviksia / bataattia + kesäkurpitsaa jonkun lihapullan, kalan tms. kanssa, jos ei ole keitetty riisiä, makaronia tai perunaa. Luumupurkin syö usein, kun on taipumusta ummetukseen ja puuron päälle haluaa hedelmäpurkillisen, jos ei ole marjasoppaa.
[/quote]Mikset itse kokkaa noita kasviksia? Kai teillä muukin perhe syö?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:08"]
[/quote]
Maustatko niitä ruokasoseita jotenkin? Meillä lapsi nirsoili vauvana niille ruokasoseille, mutta söi jos lisäsi esim. yrttejä.
[/quote]
En mitenkään. Tykkään mahdollisimman mauttomasta ruoasta. Ostan niitä lähinnä silloin, kun en ehdi kotona syömään mitään.
Puolukkapuuroa ja hedelmäsoseita ovat syöneet isommatkin lapset mutta eivät enää mitään vauvojen liheperunamössöjä kun meillä tehdään ruokaa ja 1v. siirtyneet tavalliseen kotiruokaan.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:36"]
Miksei 4 vuotias voi syödä samaa ruokaa kuin muu perhe? Jos kerta teette ruuan niin eikö olisi luonnollista että syö sitä samaa?
]Mikset itse kokkaa noita kasviksia? Kai teillä muukin perhe syö?
[/quote]
AP:lla ei ole muita lapsia. Aikuiset syövät vain yhden lämpimän aterian päivässä ja yleensä siis päivällä. Tai mies kyllä joskus vasta yöllä töissä. Mies tekee meillä ruuat ja jos hän syö jo päivällä kotona, niin lapsi syö sitä samaa illalla. Usein meillä on pakastimessa esim. makaronilaatikkoa tms. jota annetaan lapselle, mutta välillä siis noita pikkupurkkeja.
No minäkin syön välillä noita purkkeja välipalaksi, sitä niiden sisältöä :)
42v