Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin Sanomat: Hallitus valmistelee pakkokeinoja

Vierailija
30.09.2015 |

maahanmuuttajien asuttamiseksi.

Valmiuslaki ( https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2011/20111552, luku 7). Asuntokannan käytön säännöstely koskisi myös yksityishenkilöitä eli sijoitusasunnon omistajia ja vastaavia, myös väljästi asuvia, enemmän kuin 1 huone käytössä / asunnossa asuvien lukumäärä.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti tämä kaikki tehdään salassa, koska asiassa ei ole mitään epäselvää ja kyseenalaista.

Vierailija
2/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Perussuomalaiset tässä mukana???????????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö ne Talvi-asuttavat kesämökit määrätään ympärivuotiseen käyttöön so tulijoille.

Vierailija
4/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläinen lapsivaltuutettu varoittaa matkustamasta Suomeen, koska suomalaiset kaappaavat lapsia. Varmasti pakkokeinolakikin on valmisteilla.

Vierailija
5/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan huoli yhtäkään sijoitettavaa, en vaikka henki lähtisi.

Vierailija
6/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt helevetissä. Ei kai tällaista voi päättää? 

Vierailija
7/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tähän uutiseen jotain linkkiä olemassa? Sen kyllä sanon, että omaan asuntooni tai kesämökille majoitetaan vieraita ihmisiä vain minun kuolleen ruumiini yli.

Vierailija
8/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos linkki ei toimi, googleen "Valmiulaki", tulee ensimmäisenä.

Vierailija
9/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kaikille maahantulijoille riittävästi asuntoja. Ne vaan eivät ole pk-seudulla. Esimerkiksi  Rovaniemellä on vapautumassa muutaman vuoden sisään iso rakennuskanta vanhasta psykiatrisesta sairaalasta, jossa oli vielä 80-luvulla 500 potilaspaikkaa, joten sinne kyllä mahtuu maahantulijoita pienellä rempalla. Entisiä vesivoimayhtiöiden kyliä, jotka autioituvat ja joista saa nykyään hyvän asunnon käytännössä ilmaiseksi, on tyhjillään sadoille ihmisille isojen jokiväylien varrella. Puhumattakaan Kemistä ja Kemijärvestä ja muista kuihtuvista kylistä, joista ei asunnot meinaa mennä kaupaksi vaikka ilmaiseksi antaisi; ne vaan vuokralle maahanmuuttajille tai myydään näitä asuttaville tahoille. 

Että oikeasti tässä ei ole mitään ongelmaa, jos vaan vaihteeksi viedään ihmiset sinne missä asuntoja on jo valmiina odottamassa, eikä viedä näitä ihmisiä sinne missä on jo valmiiksi asuntopula. 

Vierailija
10/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:39"]

Onko tähän uutiseen jotain linkkiä olemassa? Sen kyllä sanon, että omaan asuntooni tai kesämökille majoitetaan vieraita ihmisiä vain minun kuolleen ruumiini yli.

[/quote]

Meillä mies ehdotti, että meille mahtuisi nukkumaan muutama pakolainen ja mun vastaus oli sama:

vain kuolleen ruumini yli.

Ollaan me sydämettömiä ?

Vierailija
11/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:40"]Jos linkki ei toimi, googleen "Valmiulaki", tulee ensimmäisenä.

[/quote]

Mistä on peräisin tieto, että tätä valmiuslakia oltaisiin ottamassa käyttöön? Sehän on lain mukaan mahdollista vain sodan välittömästi uhatessa tai siihen verrattavissa oloissa. Mistä se Hesarin uutinen aiheesta löytyy?

Vierailija
12/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:39"]

[/quote]

Meillä mies ehdotti, että meille mahtuisi nukkumaan muutama pakolainen ja mun vastaus oli sama:

Ollaan me sydämettömiä ?

[/quote]

Mieluummin sydämetön kuin liian sinisilmäinen ja hengetön.

Vierailija
13/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:39"]

[/quote]

Ollaan me sydämettömiä ?
[/quote]

Ollaan yhdessä sydämettömiä. Maailman ongelmia ei ratkaista sillä, että mielekkään elämisen edellytykset tuhotaan niistäkin harvoista paikoista, joissa niitä vielä on.

Vierailija
14/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:40"]Jos linkki ei toimi, googleen "Valmiulaki", tulee ensimmäisenä.   [/quote] Mistä on peräisin tieto, että tätä valmiuslakia oltaisiin ottamassa käyttöön? Sehän on lain mukaan mahdollista vain sodan välittömästi uhatessa tai siihen verrattavissa oloissa. Mistä se Hesarin uutinen aiheesta löytyy?

[/quote]

http://www.hs.fi/kotimaa/a1443415987250

Ei varmaan ensimmäisenä tosiaan yksityishenkilöitä lähestytä, mutta yllätys kuitenkin, että tässä tilanteessa olisi mahdollisuus pakkokeinoihin. Uutisessa ei mainita yksityishenkilöitä, mutta onhan tässä kaikkea muutakin yllättävää ollut viimeaikoina, jonka ei olisi uskonut olevan mahdollista..

ap

Vierailija
15/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitahan ap tähän sun trolliin asiallinen linkki, ei tästä muuten jaksa innostua.

Vierailija
16/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille voi tulla, mutta ei tietysti ilmaiseksi. Eihän asuminen ole ilmaista kenellekään, ja maksamme asumiskuluja omakotitalossa noin 400-600 euroa kuussa (en laskenut mukaan lainanlyhennystä ja korkoa).

Vierailija
17/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:48"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:40"]Jos linkki ei toimi, googleen "Valmiulaki", tulee ensimmäisenä.   [/quote] Mistä on peräisin tieto, että tätä valmiuslakia oltaisiin ottamassa käyttöön? Sehän on lain mukaan mahdollista vain sodan välittömästi uhatessa tai siihen verrattavissa oloissa. Mistä se Hesarin uutinen aiheesta löytyy?

[/quote]

http://www.hs.fi/kotimaa/a1443415987250

Ei varmaan ensimmäisenä tosiaan yksityishenkilöitä lähestytä, mutta yllätys kuitenkin, että tässä tilanteessa olisi mahdollisuus pakkokeinoihin. Uutisessa ei mainita yksityishenkilöitä, mutta onhan tässä kaikkea muutakin yllättävää ollut viimeaikoina, jonka ei olisi uskonut olevan mahdollista..

ap
[/quote]

Tämähän on aivan eri asia kuin valmiuslain käyttöönotto.

Vierailija
18/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:45"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:40"]Jos linkki ei toimi, googleen "Valmiulaki", tulee ensimmäisenä.

[/quote]

Mistä on peräisin tieto, että tätä valmiuslakia oltaisiin ottamassa käyttöön? Sehän on lain mukaan mahdollista vain sodan välittömästi uhatessa tai siihen verrattavissa oloissa. Mistä se Hesarin uutinen aiheesta löytyy?
[/quote]
Viimeksi kun Suomi koki tähän verrattavissa olevan invaasion, sotahan silloin oli. Ja ne tulijat on haudattu itärajan tuntumaan.

Vierailija
19/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 70 neliötä. kaksi teiniä ja minä yh.
Saisimme vihdoin toimeentulotukea ja asumistukea, mikäli ruokakuntamme kasvaisi yhdellä pummilla lisää.
Toisaalta, olen kituuttanut pienellä palkalla ja tottunut vapauteeni päättää otanko kikkeliä vai en, joten ei kiitos.

Vierailija
20/37 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärsin tuosta valmiuslaista, että korvaus tietenkin maksetaan. Mutta jos antaa esim. asunnon vuokralle, olisi velvollisuus ilmoittaa siitä ensin viranomaiselle, jolla olisi "etuoikeus" vuokrata.

Tuskinpa tätä joudutaan käyttämään, varmaan tyhjiä tiloja riittää muitakin, mutta toisaalta, jos määrät kasvavat edelleen, asumiskelpoiset tilat saattavat olla kortilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi