Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelija-asunnon äänieristyksestä: en jaksa enää!

Vierailija
30.09.2015 |

Puhetta, tv:n ääntä tai musiikkia ei kuulu oikeastaan ikinä läpi seinien. Sellaiset äänet, mitkä ehkä vielä sietäisikin loistavat poissaolollaan. Sen sijaan kuulen yläkertalaisten jokaisen askeleen. Tiedän tasan tarkkaan, missä huoneessa ollaan milloinkin. Kuuluu vain tasainen tumptumptump. Huolestuttavaa on myös se, että alas kuuluu töminän lisäksi jokainen kaapinoven avaus, työtuolin sietämätön narina ja muu kolina/natina/nitinä, you name it. Kaiken huipuksi yläkertalaisilla on täysin erilaiset elämänrytmit kuin minulla. Korvani ovat jo aivan kipeät jatkuvasta korvatulppien käytöstä. Ne myös häiritsevät untani jossain määrin. Ilman niitä taas havahdun joka kerta siihen, kun yläpuolellani alkaa järjetön steppaus edestakaisin. Summa summarum korvatulpilla tai ilman, unenlaatu on joka tapauksessa huono. Tuntuu kuin olisin tulossa hulluksi, sillä tuo töminä saa väsyneet aivoni raivon partaalle. Mahdanko olla vain hermoheikko? Kuka näissä opiskelijalaatikoissa pystyy edes asumaan?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen kun jokin ääni saa hermot äärikireälle. Kotona se oli minulla naapurin suihkulähden (ärsyttävä pulputus), töissä taas jonkun puhelin joka piippaa jokaisesta sähköpostista. Olen hermoheikko, tiedän.

Vierailija
2/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat vähän oudolta että joku kaapin narahdus muka kuuluisi jos ei tv yms kuulu. Uskon että opiskeluvaikeuksista johtuva stressi on uniongelmien oikea syy, mut koitat etsiä muuta syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 07:49"]

Kuulostat vähän oudolta että joku kaapin narahdus muka kuuluisi jos ei tv yms kuulu. Uskon että opiskeluvaikeuksista johtuva stressi on uniongelmien oikea syy, mut koitat etsiä muuta syytä.

[/quote]

Voi ne kuuluakin, täälläkin kuuluu erityisen hyvin kaikki kolinat ja koputtelut ja ovien sun muiden paukkeet läpi. Puhe ja telkkari osittain myös mutta noi kolinat häiritsee enemmän varsinkin öisin.

Vierailija
4/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nukahdan kyllä helposti. Olen iltaisin usein niin väsynyt, että siihen ei kauaa mene, kun olen jo vaipumassa uneen. Voitte vain kuvitella sitä vitutuksen määrää, kun juuri sillä hetkellä, kun olet makoisasti vaipumassa unten maille, havahdut yläkerran töminään ja lopulta huomaat, ettei uni enää tulekaan, kun tumpstumps vain jatkuu. On minulla muitakin stressinaiheita ollut elämässä, mutta harvoin menetän yöuneni niiden takia. Epäilen, että tämän talon rakenteissa on jotain pahasti vialla. Tai sitten naapurini ovat mykkiä, jotka eivät omista tv:tä tai stereoita. Koska juuri koskaan ei kuulu ihmisen puhetta yhtään mistään suunnasta. Ap

Vierailija
5/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta muualle, ap.
Laita asia vireille jo tänään. Sen jälkeen käyt yläkerrassa ystävällisesti kertomassa, että nuo äänet kuuluvat asuntoosi, että asunnon äänieristys on puutteellinen. Näin he tietävät välttää yöaikaan melua tai voivat hankkia paksuja mattoja vaimentamaan askelääniä. Myös kannattaa soittaa isännöitsijälle. Puutteellinen äänieristys pitää korjata.

Vierailija
6/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisano vuokrasopimus tänään niin voit muuttaa pois jo marraskuun alusta!!! Jos et halua lähteä niin sitten vaan tulpat korviin. Kuuluu ne sinunkin äänesi siellä.

Vierailija
7/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on kun kuuluu litisevät nainnin äänet. Kiihotun valtavasti.

Vierailija
8/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tainnut koskaan aiemmin asua kerrostalossa?

Vierailija
9/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ylimmän kerroksen kämppää.

Vierailija
10/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda toiseen opiskelija-asuntoon. Millä paikkakunnalla olet? Saat todennäköisesti pikaisestikin uuden asunnon jos suostut vaihtamaan "huonompaan" kaupunginosaan. 

Tai kokeile valkoista melua peittämään yläkerran äänet, esim. tuuletinta.

Vierailija
11/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ääniyliherkältä (misofonia). Kyllä meilläkin askeleita kuuluu, jos niitä pysähtyy kuuntelemaan, mutta ei niihin normaalissa elämässä kiinnitä mitään huomiota.

Vierailija
12/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule vaihdetaanko asuntoja? Meillä kaksi kerrosta alempana asuva naapuri kuuntelee niin täysillä musaa, että sanatkin kuuluu meille asti! Joku tömistely ole mitään siihen verrattuna!!

Vierailija
13/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile korvatulppia jotka "liimataan" korva-aukon päälle. Ovat silikonia, eivätkä tunkeudu korvan sisälle. Saa ainakin korvakäytävä vähän lepoa. Apteekista löysin omani.

Vierailija
14/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, muutitko juuri ekaan omaan kotiisi äidinhelmoista? Sulla on kaikenlisäksi vääränkokoiset korvatulpat, jos korvakäytävä menee kipeäksi.

Vierailija
15/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:05"]Vaihda toiseen opiskelija-asuntoon. Millä paikkakunnalla olet? Saat todennäköisesti pikaisestikin uuden asunnon jos suostut vaihtamaan "huonompaan" kaupunginosaan. 

Tai kokeile valkoista melua peittämään yläkerran äänet, esim. tuuletinta.
[/quote]

Ehdotat tällaista syksyllä, kun muutenkin paikat täynnä uusia asukkaita? Voi olla ettei vaihto onnistu hetkeen pl soluasunnot ehkä.

Vierailija
16/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä itselläsi musiikkia hiljaisella taustalla niin et kiinnitä huomiota kolahduksiin ym ääniin.

Vierailija
17/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on lopputulos, kun rakennetaan hirveällä kiireellä tusinakämppää mahdollisimman edullisesti. Ei kai siinä muuta voi kun etsiä uutta asuntoa.

Vierailija
18/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kerrostalossa koko elämäni, myös opiskelijakämpissä. Missään muualla ei ole kuulunut tällaista töminää yläkerrasta. Mietin vain, onko minusta tullut vasta tässä kämpässä ääniyliherkkä vai onko tämä talo jotenkin viallinen vai onko yläkerran naapuri joku 200 kiloinen norsu. Ostaisin kyllä satasen korvaani muotoillut korvatulpat, jos olisi varaa. Ap

Vierailija
19/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko HOAS:n asunnossa? Itse asun ja täällä on sama. Puhetta ei kuulu, mutta kävely ja töminä kyllä.

Vierailija
20/20 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:06"]

Olen asunut kerrostalossa koko elämäni, myös opiskelijakämpissä. Missään muualla ei ole kuulunut tällaista töminää yläkerrasta. Mietin vain, onko minusta tullut vasta tässä kämpässä ääniyliherkkä vai onko tämä talo jotenkin viallinen vai onko yläkerran naapuri joku 200 kiloinen norsu. Ostaisin kyllä satasen korvaani muotoillut korvatulpat, jos olisi varaa. Ap

[/quote]

Ei tarvitse olla edes norsu. Riittää sellainen 50kg siro kanta-astuja. Itse olen itseni opettanut pois kanta-astunnasta kun joskus lapsena isäni kuvasi menoani portaissa norsulaumaksi. Mutta edelleen bootseilla tai korkokengillä pitää astua kantapää edellä ja kyllähän se varovastikkin kulkiessa melkoisen metelin tekee normaaliin askeltamiseeni verrattuna.