Lääkäreitä paikalla? Sisältää kuvan
Minulla ollut VUODEN jo kurkku punainen ja kipeä ja kieltä polttaa ja välillä ilmestyy kuvassa näkyviä läiskiä. mitään ei ole löytynyt, testattu hiiva, sp-taudit, koepala otettu, kaikki arvot normaalit. en jaksa enään tätä jatkuvaa kipua
Kommentit (30)
Eikö punajäkälä olis näkynyt kielestä otetusta koepalasta? B12 vitamiinin puutoksestakaan ei ollu kyse.. Menkat on kyllä tosi runsaat. Mikä on parodontologi? Oon käynyt yleislääkäreillä ja knk-lääkäreillä ja kunnan hammaslääkärillä..
Ja hammasharjat, hammastahnat ja suuvedet kaikkea kokeiltu.
En ole lääkäri enkä hammaslääkäri, mutta saman näköistä ja kuvailemasi kaltainen tilanne minulle itselleni tulee, kun sen harvan kerran syön Marianne-karkkeja! Ilmeisesti se piparminttu korventaa suuni ja kielen limakalvoja, varsinkin, kun tykkään pidellä niitä suussa minuuttitolkulla. Mentolipitoiset tuotteet (pastillit, suuvesi yms.) samoin. Joskus suu kielineen ja nielu aristaa ja punoittaa myös tomaattien syönnin jälkeen.
Jotain polttavaa niissä kai sitten on meille herkkälimakalvoisille.
Hammaslääkärini on sanonut, että salmiakki myös ärsyttää suun ja nielun limakalvoja; ilmeisesti myös lakritsi.
Tarkkaile, josko jossain syömässäsi jutussa on jotakin noista.
Kekiakin voi aiheuttaa suuhun epämääräsiä oireita
Et saa täältä lääkäreiltä vastauksia. Mene oikeaan lääkäriin.
Johan tässä ketjussa lääkärit vastailivat.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:28"]
http://aijaa.com/UwE60a Minulla ollut VUODEN jo kurkku punainen ja kipeä ja kieltä polttaa ja välillä ilmestyy kuvassa näkyviä läiskiä. mitään ei ole löytynyt, testattu hiiva, sp-taudit, koepala otettu, kaikki arvot normaalit. en jaksa enään tätä jatkuvaa kipua
[/quote]
Onko refluksitautia epäilty? Mulla samat oireet aiheutti refluksitauti ja kurkkukipu lakkasi heti kun sain siihen lääkkeet :)
Kurkkukipu todella on refluksin yleinen oire ja refluksitauti on melko yleinen sairaus.
Mulla tulee tomaatista ja varsinkin ulkomaisesta samanlainen kieli. Todella kipeä vaiva!
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 22:53"]Ja kunnan hammaslääkärillä käynyt kahdesti. Pitäisiköhän yksityiselle mennä... Lääkäreissä käynyt kunnalla ja yksityisellä.
[/quote]
Parodontologillakin myös? Tavis hammaslääkärit ei juuri mitään tiedä kielen sairauksista. Mut ainakin ohjattiin sen takia varaamaan aika suoraan parodontologin vastaanotolle