Onko ” mä hakkaan sut” laiton uhkaus?
Kommentit (24)
Onhan se. Onko kirjallista näyttöä?
En edes tajunnut silloin että olisin voinut soittaa poliisit.
Olisit tirvassu lärviin. Etulyönti on puoli voittoa.
On. Jos on kirjallisena niin heti poliisille.
On, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Siitä tulee syyttämättä jättämispäätös, ellei sitten satu olemaan Neiti Sipilä kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Tai taltioituna digisti tai nauhalla. Tao sulla on todistaja.
Vierailija kirjoitti:
En edes tajunnut silloin että olisin voinut soittaa poliisit.
Ei ne kyllä välttämättä olisi pelkästään sen perusteella tullut paikalle. Pitäisi olla selkeä välittömän väkivallan uhka. Mutta saahan sitä soitella.
Laiton: Vedän sua turpaan jos et anna mulle sun kännykkää.
Laillinen: Soitan poliisit, jos vielä uhkailet mua.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä poliisien resurssit ovat niin pienet, että tällaisiin ei aina ole mahdollisuutta puuttua. 😔 Vaikka todellakin tuollainen on laiton uhkaus ja vakavasti otettava asia. Missä tilanteessa sinua uhattiin noin, AP?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tilanteesta
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä poliisien resurssit ovat niin pienet, että tällaisiin ei aina ole mahdollisuutta puuttua. 😔 Vaikka todellakin tuollainen on laiton uhkaus ja vakavasti otettava asia. Missä tilanteessa sinua uhattiin noin, AP?
Tuo on totta, poliisi ei tee mitään juuri siinä hetkessä mutta rikosilmoitus kirjataan kuitenkin ja voi saada syytteen myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies, jota tapailin uhkasi. Olin hänen luonaan. Paikalla ei ollut muita.
Ap
On laiton. Sen sijaan muoto "toivon että joku hakkaa sinut hengiltä vielä tänään" ei ole laiton, koska se on vain toivomus. Toki sen voi kokea uhkaavana, mutta lain mukaan ei ole uhkaus.
Esim nyrkkeilymatsin alkaessa on laillista sanoa noin.
Sanamuodosta kuulostaa toteamiselta.
Vierailija kirjoitti:
Esim nyrkkeilymatsin alkaessa on laillista sanoa noin.
Tai vaikka ennen tietokonepelimatsia. Kontekstilla on paljon väliä.
Uhkaus vai lupaus? Kas siinä pulma. -Shakespieru-
On