Mikä fysioterapian tarkoitus on?
Mä luulin, että sen tarkoitus on saada ihminen liikkumaan tapatuman jäljiltä.
Mutta ei olekaan. Ainakaan tämän päivän käynnin perusteella. Sain vaan nipun jumppaohjeita, joita tehdään paikoillaan. Niitä mulla oli jo ennestään sairaalan fyssarilta.
Eikä se fyssari oikein tiennyt vastausta mihinkään mun kysymyksiin. Vastasi suunnilleen jokaiseen, että on niin yksilöllistä koska pystyy mitäkin tekemään. Luulisi, että niillä on kokemusta, että koska suunnilleen/keskimäärin onnistuu joku asia tietyn vamman jälkeen.
Vai onko niin, että ne on erikoistunu vaan joko polveen tai nilkkaan tai käteen? Että siis kävin väärällä fyssarilla?
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:40"]
No kun se oikeasti ON yksilöllistä mitä ihmiset pystyy tekemään. Ohjeita annetaan sen mukaan mikä on yksilöllinen tilanne, vamman laatu, motivaatio jne.
Ehkäpä sille on jokin selkeä syy miksi sinulle annettiin lähinnä paikallaan tehtäviä harjoituksia toistaiseksi? Kysyitkö asiasta?
[/quote]
Se seurasi lappua, jonka olin saanut sairaalan fyssarilta. Luki siitä, mitä tietyillä viikoilla vamman jälkeen pitäisi tehdä. Ja tää lappu on siis ihan yleisiä jumppaohjeita vamman jälken, ei vaan mun jalkaan tehtyjä.
Antoi vaan siis vinkkejä miten joku juttu toteutetaan.
Jotkut fyssarit non todella surkeita ja laiskoja. Espoossa olen käynyt kahden eri alueen fyssarilla. Toinen, vanhempi rouva oli aivan mahtava. Tutki tarkasti ja laittoi tekemään ja neuvoi tosi hyvin. Toisessa nuori tyttö vaan istui tuolilla ja kävi tulostamassa jumppaohjeita ja se siitä.
Olisko jollakin kokemusta AKILLESJÄNTEEN REPEÄMÄN KUNTOUTUMISESTA?
No kun se oikeasti ON yksilöllistä mitä ihmiset pystyy tekemään. Ohjeita annetaan sen mukaan mikä on yksilöllinen tilanne, vamman laatu, motivaatio jne.
Ehkäpä sille on jokin selkeä syy miksi sinulle annettiin lähinnä paikallaan tehtäviä harjoituksia toistaiseksi? Kysyitkö asiasta?