Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö aikuisen lapsen juhliin kutsua niitä ketä ei itse halua paikalle?

Vierailija
07.04.2022 |

Minulla siis aikuinen lapsi joka kirjoittaa ylioppilaaksi.
Minä ja isänsä olemme eronneet ja hyvissä väleissä, olemme olleet vuosikymmenen toistemme kanssa tekemisissä eron jälkeen ja järjestäneet kaikki lasten juhlat yhdessä.
Olen kutsunut kaiken miehen suvun paikalle tietenkin ja melkein kaikki sujunut hyvin.
Miehen eräs sukulainen kuitenkin kohtelee minua aina juhlissa huonosti- ei tervehdi, tulee myöhässä, ja puhuu pahaa. On mm sitä mieltä että ei tarvitse minua onnitella tai minulle puhua tai edes kiittää lähtiessään.
Minusta nämä ovat vain käytöstapoja, joista aikuisen ihmisen pitää suoriutua juhlien ajan muiden edun vuoksi.
Viimeisten juhlien jälkeen sain häneltä haukut palkaksi ja päätin etten enää häntä paikalle kutsu kun ei selkeästi minua kunnioita.
Minä en hänestä pidä tai oikeastaan minulla ei ole häntä kohtaan mitään tunteita, mutta olen kyllästynyt ottamaan vastaan moukkamaista käytöstä.

Lapselle hän on suht läheinen- miten pitäisi toimia?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapselle tärkeä, mukaan vaan. Aikuiset nielee sen muutaman tunnin.

Vierailija
2/39 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis no, eikö ne lapsen juhlat ole eli eikö hän saisi kutsua keitä haluaa? tietääkö hän, millainen tuo sukulainen on sua kohtaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietää, ja on toki nähnyt:

Tämä kyseinen henkilö on myös ajoittain kohdellut lastani hieman ala-arvoisesti kommenteillaan. Sillä tavalla vähättele tekemistä ja osaamista ikävin sanoin.

On haukkunut mua lapselle tämän ollessa pieni.

Aikuinen lapseni ihmettelee toimintaa mutta ei oikein osaa sanoa asiasta vanhemmalle sukulaiselle, kuitenkin suree minulle asiaa.

Mietin vaan että onko minun todella pakko jatkaa tätä hänen kutsumista ja kärsiä itse tästä jännitteestä. Vaikka se on toki lapsen juhla, mutta myös minulle tärkeä päivä kun kuopus pääsee ylioppilaaksi. Inhottaa olla jännittynyt.

Vierailija
4/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, sinun pitää kärsiä jännitteestä se tunti tai kaksi. Lapsen tärkeä juhla, lapselle tärkeä ihminen.

Vierailija
5/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyviin käytöstapoihin kuuluu myös se että sietää välillä myös niiden seuraa joita ei oikeasti siedä. Vaikka hän ei osaa käyttäytyä hyvin se ei estä sinulta hyviä käytöstapoja.

Vierailija
6/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua pitäisi onnitella?

Vierailija
7/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties ex anoppi kyseessä?

Vierailija
8/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat pari kuoharilasillista ni eiköhän se jännittyneisyys sillä häviä.

Vierailija
9/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän sinä hauku häntä ihan yhtä lailla... Turha esittää viatonta uhria.

Vierailija
10/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä vetoo "eräs sukulainen" on joko ex anoppi tai käly, tai ainakin joku naispuolinen henkilö.

Vierailija
11/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen juhlat, lapsi päättää ketä tulee paikalle. Eli kyllä se ex-anoppikin on kutsuttava, on lapsen mummo kuitenkin. Tai mitä jos isä pitäisi juhlat?

Vierailija
12/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi pitää kaksia kakkukahveja? Ensin kutsutaan puolet, jossa sinäkin olet paikalla, sitten kun väki lähtee, siistitään hieman ja paikalle puolet, jossa on haukkuja sukulainen ja sinä olet jo lähtenyt kotiin. Ex mies voi siistiä vikat juhlat niiden loputtua.

Vierailija
13/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi päättää, keitä kutsuu. Haukkumista ei tietenkään tarvitse kuunnella, voit asiallisesti sanoa esim. "nämä ovat x:n juhlat, käyttäydytäänkö kuin aikuiset?". Eikä myöhästyjää tarvitse odottaa kakun leikkuuseen vaan teette siinä aikataulussa kuin olette ajatelleet ja myöhästyjä jää sitten paitsi niistä, joista myöhästyy.

Vierailija
14/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen päättää.

Vierailija
15/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö saa tukittua tuon törkimyksen suuta?

Ei mitään takaisin haukkumista, vain suoran kohdistettu julkinen toteamus ettei hän ole vuosienkaan jälkeen oppinut käyttäytymään ihmisiksi.

Vierailija
16/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoitat olevasi sivistynyt aikuinen ihminen ja kutsut tietenkin sen ikävänkin sukulaisen. Joka voi sitten toki halutessaan osoittaa olevansa sivistymätön tollo.

Jos et muutoin kykene, ajattelet aikuisena lapsesi tunteita. Et halua hänen pilaavan juhlatunnelmaansa miettimällä, että miksei mummo ole täällä.

Vierailija
17/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö saa tukittua tuon törkimyksen suuta?

Ei mitään takaisin haukkumista, vain suoran kohdistettu julkinen toteamus ettei hän ole vuosienkaan jälkeen oppinut käyttäytymään ihmisiksi.

Ei toimi narsistin kanssa.

Nimim. Törkyanopin miniä

Vierailija
18/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolo. Miksi vieraan pitäisi onnitella aloittajaa? Eikö ne ole lapsesi ylioppilasjuhlat? Palstahullu taas vauhdissa.

Vierailija
19/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu vaan, hän se nolo on, et sinä. Ota huumorin kannalta hänen puheet. 

Vierailija
20/39 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoitat olevasi sivistynyt aikuinen ihminen ja kutsut tietenkin sen ikävänkin sukulaisen. Joka voi sitten toki halutessaan osoittaa olevansa sivistymätön tollo.

Jos et muutoin kykene, ajattelet aikuisena lapsesi tunteita. Et halua hänen pilaavan juhlatunnelmaansa miettimällä, että miksei mummo ole täällä.

No eiköhän aikuinen ylioppilas ole tietoinen äitinsä ja tämän sukulaisen väleistä, joten tuskin ihmettelisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi