Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alan kokea suomalaisuuden vastenmielisenä

Vierailija
29.09.2015 |

Suomesta on pienessä ajassa muovautunut todella ahdasmielinen ja vastenmielinen maa, joka ei enää vastaa omaa arvomaailmaani. Jatkuvat vihapuheet ja rasistisuus jota tuntuu olevan kaikkialla on lähinnä säälittävää, joka ei hyödytä yhtään kenenkään etua. Jos ilmapiiri muuttuu ahdistavaksi, väkivaltaiseksi tai jopa pelottavaksi, niin kenen etuja se palvelee?

Jopa useat entiset lotat ja sotaveteraanit on osoittaneet myötätuntonsa pakolaisille, he tietävät mistä puhuvat toisin, kun nämä nettivihaa lietsovat velliperseet. Kaikista ihmisistä ei tarvitse välittää ja pitää ylimpinä ystävinä, mutta sananlaskun mukaan: kohtele muita, kuten haluat itseäsi kohdeltavan. Yleinen ilmapiiri vaikuttaa kaikkiin ihmisiin.

Suomi on yksi maailman turvallisimpia maita asua ja elää, mutta nyt pieni joukko äärioikeistolaisia yrittää tuhota Suomen turvallisuuden hinnalla millä hyvänsä. Propagandaa levitellään ja tekaistaan jopa valheellisia tapauksia, kuten Kajaanin pahoinpitely ja ryöstö, johon Poliisi totesi ettei vastaavaa ole koskaan tapahnut. Mutta pahinta on se, että niin monet ihmiset uskoo höpöhöpö-satuihin, monet suomalaiset nuoret, vanhukset, sairaat alkaa pelkäämään ja tämän pelon luo juurikin nämä propagandaa levittävät ihmiset eivätkä pakolaiset.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:56"]

Aloitus oli hyvä ja ajankohtainen, mutta tästä on näköjään mahdoton av:llä keskustella koska tietyt tahot tulevat sylkemään omaa pelkoaan paikalle heti. Propagandan levittämisen sijaan (esim tuohon "miksi vain nuoret miehet tulevat tänne" on vastattu sata kertaa), mitä jos tarjoaisitte ehdotuksia ja ratkaisuja vihan ilmapiirin lievittämiseksi?

[/quote]

On vastattu, mutta ei kaikkia tyydytä ne vastaukset. Ei ole oikein et kaikkein parhaiten seivytyvät (ja mahdollisesti varakkaimmat) tulevat  ja hädänalaisimmat jäävät taaksen. Jotain on pielessä, kun ei auteta sitä mukaa missä suurin tarve on.

Vierailija
42/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:47"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:50"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:32"]

Hyvin käyttäytyvät ja oikeasti hädässä olevat pakolaiset ovat tervetulleita järkevissä mittasuhteissa. Olettaen että mukana on myös naisia ja lapsia eikä pelkästään parikymppisiä miehiä. Elintasosurffarit eivät.

[/quote]

Tämä ei ollut keskustelunavaus sitä, kuka tänne saa tulla ja kuka ei. Ap ilmaisi huolensa vihan ilmapiiristä joka on aivan ilmeinen Suomessa tällähetkellä ja jota pitää yllä pieni, mutta äänekäs joukko. Pelotellaan, jaetaan propagandaa ja ihan suoranaisia valheita. Tämä ei voi olla eduksi kellekään.

[/quote]

Pieni joukko? Mihin tuo perustuu? Ai kun joku viranomainen lehdessä hesarissa laukoo tuon silloin tällöin, tasaisin väliajoin. Luulen, et Suomessa on enemmän kriittisyyttä kuin moni arvaakaan, mutta sitä voi olla vaikea mitata kun se ei oli mikään me/ne-ryhmittymä, niin kuin halutaan uskoa. Maahanmuuttokriittisyys on monimuotoisempaa.

[/quote]

Esimerkiksi minä juttelen lähinnä lähipiirini kanssa asioista. Ja he juttelevat lähipiirinsä kanssa ja työporukoissaan. Meistä kukaan ei ole minkäänlainen julkisuudenhenkilö, joten nuo keskustelut ja ajatukset eivät koskaan tule olemaan lehden sivuilla, kuten esimerkiksi Jari Tervon kommentit ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:51"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:56"]

Aloitus oli hyvä ja ajankohtainen, mutta tästä on näköjään mahdoton av:llä keskustella koska tietyt tahot tulevat sylkemään omaa pelkoaan paikalle heti. Propagandan levittämisen sijaan (esim tuohon "miksi vain nuoret miehet tulevat tänne" on vastattu sata kertaa), mitä jos tarjoaisitte ehdotuksia ja ratkaisuja vihan ilmapiirin lievittämiseksi?

[/quote]

On vastattu, mutta ei kaikkia tyydytä ne vastaukset. Ei ole oikein et kaikkein parhaiten seivytyvät (ja mahdollisesti varakkaimmat) tulevat  ja hädänalaisimmat jäävät taaksen. Jotain on pielessä, kun ei auteta sitä mukaa missä suurin tarve on.

[/quote]

Niinpä. Lopulta rasisti on suvakkia humaanimpi. 

Vierailija
44/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta osaa ei kiinnosta koko aihe. Senkun tulee on suurimman osan mielipide. Mä en huomaa mitään muutosta omaan elämääni tapahtuneen vaikka suomeen tulee ulkomaalaisia. Mulle on aivan sama miltä joku näyttää olis vaikka sininen mun puolesta. 

Vierailija
45/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolaisia ei olisi omassa elämässään suuri osa ihmistä edes huomanneet, joten tämä hysteerinen pelko on uskomatonta. 

Vierailija
46/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 16:57"]

Suurinta osaa ei kiinnosta koko aihe. Senkun tulee on suurimman osan mielipide. Mä en huomaa mitään muutosta omaan elämääni tapahtuneen vaikka suomeen tulee ulkomaalaisia. Mulle on aivan sama miltä joku näyttää olis vaikka sininen mun puolesta. 

[/quote]

Oot noin lapsellinen? Aika nuori vielä? Ei tarvitse kauaa odottaa niin johan alkaa näkyä. Joko ihan todellisena katukuvan muutoksena tai sitten ihan vaan työmarkkinan, sosiaalitukien ja koko maan hyvinvoinnin ja turvallisuustason muutoksena ja lopulta itsenäisyyden menetyksenä. Kohta hallitukset toteavat, että tämä koko soppa olisi ollut erilainen ilman kansallisvaltioita ja rajat poistetaan ja tavoiteltu supervaltio syntyy. 

Vierailija
47/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 15:32"]Hyvin käyttäytyvät ja oikeasti hädässä olevat pakolaiset ovat tervetulleita järkevissä mittasuhteissa. Olettaen että mukana on myös naisia ja lapsia eikä pelkästään parikymppisiä miehiä. Elintasosurffarit eivät. [/quote] Juuri näin, Euroopan läpi bilettäneet geelitukat eivät ole listalla ensimmäisenä, jotka tarvitsisivat Suomesta turvapaikkaa.

[/quote]

Täsmälleen! Ja tämän ovat ylintä päättäjää myöten myöntäneet ja ongelmaksi kertoneet! Viimeksi luin pääministerin lausunnon asiasta. Kuulema iso joukko on jo lähtenyt ostamaan geelinsä muualta, kun ei ollutkaan tarjolla kuninkaalliset hovipalvelut, ja lisää lähtee. Jos ei suomalainen saa omassa kotimaassaan tuntea raivoa tällaista kohtaan, varsinkin kun jokainen joutuu maksumieheksi, niin johan on kumma! Voithan sinäkin lähteä, jos suomalaisuus ahdistaa..

Vierailija
48/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:02"]

Pakolaisia ei olisi omassa elämässään suuri osa ihmistä edes huomanneet, joten tämä hysteerinen pelko on uskomatonta. 

[/quote]

Mehän ei olla päästy vielä edes alkusoiton puoliväliin ja joku jo valittaa, että kappale on huono. 

Vierailija
49/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, luuletko oikeasti, että pieni joukku äärioikeistoa olisi uhka Suomelle? Tämä on vähän sama asia kuin, että Venäjä olisi uhka koska iltalehti niin sanoi.

Bää bää lampaille.

Vierailija
50/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap:lla on vapaus häipyä :D  -39

Vierailija
51/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa tää rasistien retoriikka. Ei olla peloissaan, eikä ainakaan rasisteja, vaan huolissaan. Lopulta kun tätä omaa hyvyyttä hokee tarpeeksi kauan, päästäänkin jo lopputulokseen että "rasisti on suvakkia humaanimpi". Nyt olen kuullut kaiken :D 

Vierailija
52/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oot noin lapsellinen? Aika nuori vielä? Ei tarvitse kauaa odottaa niin johan alkaa näkyä. Joko ihan todellisena katukuvan muutoksena tai sitten ihan vaan työmarkkinan, sosiaalitukien ja koko maan hyvinvoinnin ja turvallisuustason muutoksena ja lopulta itsenäisyyden menetyksenä. Kohta hallitukset toteavat, että tämä koko soppa olisi ollut erilainen ilman kansallisvaltioita ja rajat poistetaan ja tavoiteltu supervaltio syntyy. 

[/quote]

Katukuva saakin muuttua paljon värikkäämmäksi ja mitä erilaisempaa porukkaa niin sen kivempi. Mä en usko noita että mikään muuttuisi ja aina välillä joku muuttuu mutta ei se mun elämääni vaikuta. Tai sitten vaikuttaa niin sitten eletään sen mukaan. Ei se sen ihmeellisempää ole ja eiköhän ruokaa edelleen saa kaupasta ja lämmitys on olemassa ja vettä tulee kraanasta. 

Vierailija
53/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:06"]

Hauskaa tää rasistien retoriikka. Ei olla peloissaan, eikä ainakaan rasisteja, vaan huolissaan. Lopulta kun tätä omaa hyvyyttä hokee tarpeeksi kauan, päästäänkin jo lopputulokseen että "rasisti on suvakkia humaanimpi". Nyt olen kuullut kaiken :D 

[/quote]

Tiesitkö, että täällä keskustelee aika monta ihmistä. Toisaalta jos niputetaan kaikki samaan, niin siinä tapauksessa jokainen "suvakki" haluaa tappaa suomalaiset.

Vierailija
54/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Suuri osa naisista ei koskaan joudu raiskauksen uhriksi. Onko siis naisille raiskauksen pelkääminen ja sen pelon pohjalta tapahtuvat reitinvalinnat ja tietynlaisen käyttäytymisen sekä seuran vältteleminen hysteeristä pelkoa? Minusta ei. Minusta se on ennakointia ja riskien hallintaa.

Ikäviä asioita tapahtuu niille, jotka eivät ennakoi ja yritä hallita riskejä. Suomi ei nyt ennakoi vaikka Optulan raportin perusteella tiedetään tilastojen perusteella juuri tasan tarkkaan millaisen riskin Lähi-Idän ja Pohjois-Afrikan alueelta tulevat nuoret miehet aiheuttavat.

Vierailija
55/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella kolikolla on kaksi puolta. Maahanmuuton ongelmista, pitkäaikaisvaikutuksista ja geelipäiden elintasosurffailusta keskusteltaessa leimaaminen rasismiksi on noloa ja juuri samanlasta valehtelua, mistä aloituksessasi syytät vastapuolta.

Vasemmiston taktiikka on ilmiselvästi saada kaikki maahanmuuttoon vähänkin kohdistuva kritiikki leimattua rasismiksi, oli se sitä tai ei. Näin saadaan aikaan vahva sosiaalinen paine kaiken keskustelun tukahduttamiseksi. Sitten elellään kaikki muutama vuosi unelmahötössä samalla, kun elämisemme kallistuu ja tulovirrat pienenevät hallitsemattoman maahanmuuton kulujen kattamiseksi. Suvakit voivat toimia näin, koska heidän ei tarvitse ottaa henkilökohtaisesti vastuuta fantasioidensa seurauksista. Voidaan piiloutua massan sekaan.

En minä ainakaan voi pitää kaiken Hesarin propagandan nielevää pinkkilasista maailmanhalailijaa kovin älykkäänä. Sen kolikon toinen puoli on Kajaanin kaltaiset leimaamistapaukset, jotka ovat myös naurettavia.

Vierailija
56/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun keskustelu on kääntynyt aloituksen kannalta ikävään suuntaan niin taitaisi olla aika "suvaitsevaisten" nimissä toimivien vasemmistoaktivistien laittaa keskustelusta poistopyyntö menemään. Näinhän teette aina kun jäätte keskusteluissa kakkoseksi mitä viime aikoina on tapahtunut säännöllisesti 8=). Olkaapa hyvä, saitte minulta ilmaisen vihjeen. 

Huomannette, että keskustelu on jo muuttunut nopeatempoisemmaksi chättäilyksi eli poistopyyntöjen tekeminen otetaan huomioon puheenvuoroja kirjoitettaessa. 

Vierailija
57/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan suomalaisista on tullut näin helvetin vainoharhaisia... MAMUT TULEVAT, OLETKO VALMIS? Jos he eivät raiskaa vaimoasi tai puukota mummoasi nakkikiskalla, suunnitelevat he vähintään kolmatta maailmansotaa tai Suomen valloitusta! (ja tämä on muuten fakta!! Joku mamu on joskus ryöstänyt jonkun ihmisen, vittu revi siitä!!)
Miten. Ihmiset. Oikeasti. Jaksaa. . .
Jostain kumman syystä mä en ole vaan koskaan ymmärtänyt maahanmuuttajakriittisiä ihmisiä :/
Mutta eniten mua oikeasti huolettaa tuo suomalaisten sairaalloinen vainoharhaisuus ja kapeakatseisuus.

Vierailija
58/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 17:06"]

[/quote]

[/quote]

Katukuva saakin muuttua paljon värikkäämmäksi ja mitä erilaisempaa porukkaa niin sen kivempi. Mä en usko noita että mikään muuttuisi ja aina välillä joku muuttuu mutta ei se mun elämääni vaikuta. Tai sitten vaikuttaa niin sitten eletään sen mukaan. Ei se sen ihmeellisempää ole ja eiköhän ruokaa edelleen saa kaupasta ja lämmitys on olemassa ja vettä tulee kraanasta. 

[/quote]

Mitä väliä sillä on, minkä värinen on katukuva? Mutta jos tänne syntyisi miljoona tai kaksi suomalaista vuoden tai kahden sisällä niin kusessa oltaisiin siinäkin tapauksessa. Ihmisiä ollaan kaikki, mutta pienessä mittakaavassa jokaisella on koti, isossa mittakaavassa kotimaa jne. Toisia saa ja pitää auttaa, mutta tolkku mukana ja vastuullisesti. Tämä ei ole kumpaakaan. Omien aivojen käyttö on luvallista ja etenkin suotavaa. 

Vierailija
59/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tänne hyvää hyvyyttään pakolaisia oteta vaan ilmaiseksi työvoimaksi. Kuten Saksassa on näitä 1 €/ pv työntekijöitä.

Vierailija
60/74 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä ole kuin "mamukriittisten" (vai millä nimellä teitä saakaan kutsua) keskinäistä onanointia. Suvakit on aikapäiviä ymmärtänet pysyä näistä pois. Mutta jos haluatte sen voitoksi vääntää, niin eipä siinä mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi