Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

|||||||||||| YRITYKSENI EI LUOVU LOMARAHOISTA - MITÄ MIELTÄ? |||||||||||

Vierailija
29.09.2015 |

Yrittäjänä aion tehdä sellaisen tempun, että maksan jatkossakin henkilöstölleni oikeat lomarahat vaikka sitten hyvänmiehen/naisen lisänä.

En näe mitään järkeä siinä, että valtio yrittää vaarantaa menestyvän yrityksen noin työvoimapoliittisesta näkökulmasta. Henkilöstöni on tehnyt taantuman ajan kovasti töitä, puhaltanut yhteen hiileen ja nyt saamme kerätä työmme hedelmiä. Yrityksessä työskentelee korkeapalkkaista insinöörikuntaa ja heidän kohdallaan lomarahan leikkaaminen olisi euromääräisesti huomattava pudotus. Rehellisesti sanottuna yrityksellä menee niin kovaa, etten kehtaisi jättää lomarahoja pois. Itse asiassa tuplaamme tämän vuoden joulurahatkin.

Ihan naurettavaa, että Sipilä luulee että kaikilla firmoilla tässä maassa menee huonosti.

Yrittäjä Espoosta

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin jatkuu lomarahan maksaminen, vaikka se poistuisi työehtosopimuksesta. Palkanlaskentasysteemiä kun ei lähdetä päivittämään ja henkilöstöä ärsyttämään.

Itse asiassa loppuvuodesta tulee kaikkien aikojen tulospalkkiot koko henkilöstölle ja siihen verrattuna koko lomaraha on naurettavan pieni! :)

Vierailija
2/9 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta laki pitäisi muotoilla niin, että lomaraha on vähintään xx osa palkasta. Näin ollen sitä voi maksaa lakia enemmänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tämän yhteiskunnan täysmääräinenjäsen ja se on minulle kunnia-asia omalta osaltani olla mukana tässä asiassa. Kunnioitan myös työnantajaani, joka on työllistänyt minut ja olenkin jo luopunut lomarahoistani ottamalla ne vapaana.

Vierailija
4/9 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon perusteella sinulle mitään yritystä ole, vaikka tekstin pointti oli ihan oikeassa. Ne yritykset, joilla menee hyvin, maksakoot edelleen lomarahoja. Niille yrityksille, joilla menee heikommin, tämä on varmasti ihan hyvä uudistus. 

Vierailija
5/9 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tässä, tuohan on juuri sitä paikallista sopimista. Meidän firma aikoo edelleen maksaa palkan 1. sairauspäivältä. Parempi niin kuin että porukka tulisi sairaana töihin. Tuskin myöskään tullaan palkanlaskentaa kuormittamaan loppiaisen ja helatorstain takia. Palkanlaskentaa hoitavalla henkilöllä on tammi- ja toukokuussa parempaakin tekemistä.

Vierailija
6/9 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen työnantajahan saa tehdä lain puitteissa täysin omat ratkaisunsa.

Vierailija
7/9 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä haetaan säästöjä julkiselle sektorille (ylipitkien lomien lyhennys, lomarahat pienemmäksi) ja myös helpotusta niille firmoille, jotka tarvitsevat pientä kohennusta kilpailukykyyn.

Osa yrityksistä porskuttaa ja ne voivat halutessaan maksaa enemmän. Tämä ei ole ongelma yhtään kenellekään, ei edes valtiolle.

Vierailija
8/9 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat maksaa vaikka bonuksia joka vuosi niin paljon kuin huvittaa ja niin isoa palkkaa kuin huvittaa. Mikä ongelma???

Vierailija
9/9 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman työpaikkani "isopomo" on laittanut meille jo aikoja sitten sähköpostilla tiedotteen, että meiltä ei olla leikkaamassa mitään nykyisiä etuja tai palkkaa eikä kenenkään työaikaa lisätä. Ollaan siis ihan rauhassa tässä katseltu sivussa kun monessa muussa työpaikassa taitaa kuohua. Joissakin firmoissa taidetaan välittää työntekijöistä ja arvostaa heidän panostaan. Esim. meidän firmassa.