Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiippari, missä menee laillisuuden raja

Vierailija
29.09.2015 |

Olen nyt muutaman kerran huomannut, että talomme takana olevassa metsässä liikkuu joku pimeän aikana.

Metsä on "kaupungin" puistoa, enkä ole huomannut että hiippari olisi ollu pihalla ja pimeydestä johtuen en tiedä mitä hän siellä tekee, mutta mitään koiraa hänellä ainakaan ei ole ollut mukana tms. järkevää selitystä kulkemiseen.

Missä menee raja, jossa vaikka poliisi voisi puuttua liikkumiseen? Pelkkä metsässä seisoskelu ja pimeän aikaan liikkuminen ei varmaan sinänsä ole rikos. Mutta jos on tarkoituksena kyttäillä talojen asukkaita, vaikkakaan ei ihan lähietäisyydeltä, vaan yli 10m päästä, niin täyttäisikö se kotirauhan rikkomisen?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pihaasi liiketunnistimella syttyvä valo ja riistakamera.

Vierailija
22/27 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 11:25"]

[/quote]

Mulla on lempipaikka yhden omakotitalon metsän takana. En ole tontilla mutta tykkään hengailla siinä lähettyvillä. Jos valot saa niin parempi niin ei kastu kengät lätäköihin ja kompastu oksiin. Ei mua haittaa vaan parempi jos lempipaikalla on valot.

Kuuluu ihan jokamiehen oikeuksiin saada tallustella luonossa ja rauhoittua. Pikkasen häiritsee ikkunoista kajastuva valo ja selvästi sielä perhe touhottaa iltatoimia. Eivätkö tajua laittaa verhoja ikkunan eteen? Näen kaiken mitä sielä tehdään. Etenkin nyt kun puista putoaa lehdet.

T: Luonnossa hengailija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on varastoja ulkona missä on tavaraa niin ne kannattaa varmuuden vuoksi laittaa lukkoon. Meillä on käyny hiippareita pihalla jotka ovat yrittäneet tutkii meijä varaston mutta eivät onnistuneet kun ovi oli lukossa. Ne tuli yöllä meidän pihalle. Aamulla huomattiin jäljet lumessa (oli siis talvi)

Vierailija
24/27 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:55"]

[/quote]

Mulla on lempipaikka yhden omakotitalon metsän takana. En ole tontilla mutta tykkään hengailla siinä lähettyvillä. Jos valot saa niin parempi niin ei kastu kengät lätäköihin ja kompastu oksiin. Ei mua haittaa vaan parempi jos lempipaikalla on valot.

Kuuluu ihan jokamiehen oikeuksiin saada tallustella luonossa ja rauhoittua. Pikkasen häiritsee ikkunoista kajastuva valo ja selvästi sielä perhe touhottaa iltatoimia. Eivätkö tajua laittaa verhoja ikkunan eteen? Näen kaiken mitä sielä tehdään. Etenkin nyt kun puista putoaa lehdet.

[/quote]

Tämä ei voi olla todellista.

[/quote]

En nyt tiedä. Jos sielä on joku kiva kivi sammaleineen ja paikka henkii "hengailua" niin voihan sielä tunnin tai pari hengailla ja näpytellä luonon helmassa kännykäänsä. Mukavempaa se on ulkona kuin tunkkaisessa olkkarissa kerrostalossa.

Vierailija
25/27 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 22:00"]

Jos teillä on varastoja ulkona missä on tavaraa niin ne kannattaa varmuuden vuoksi laittaa lukkoon. Meillä on käyny hiippareita pihalla jotka ovat yrittäneet tutkii meijä varaston mutta eivät onnistuneet kun ovi oli lukossa. Ne tuli yöllä meidän pihalle. Aamulla huomattiin jäljet lumessa (oli siis talvi)

[/quote]

Etenkin liiterit ja ladot joissa voi olla arvokasta materiaalia esimerkiksi kasvatuslamppuja, ravinteita tai keskeneräiset kannabissadot niin kannattaa käyttää tuplalukkoja. Etenkin talvella on hyvä katsella onko liiterin tai saunan ympärillä jalanjälkiä. Ihmiset ovat todella uteliaita ottamaan selvää mitä sielä ladossa on.

Tosi monella on liitereissä ihan perus autohälyyttimet ja itsestään syttyvät pihavalot.

Vierailija
26/27 |
04.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 21:55"]

[/quote]

[/quote]

Tämä ei voi olla todellista.

Vierailija
27/27 |
24.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku rosvo se vaan on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän