Koira oli sitten ripuloinut matolle :(
Saakohan ne tuota pesulassa puhtaaksi? Kyseessä iso pitkänukkainen matto, ei toivoakaan, että saisin sitä meidän minikylppärissä jynssättyä... Putsasin siis heti huomattuani sitä niin paljon kun pystyin, mutta jäi siihen semmoinen ruskea läntti.
Onko kokemuksia, vienkö pesulaan vai onko matto entinen? Harmittaa, on mun lempparimatto :(
Kommentit (9)
Ihan valkonen vai muutenvaan vaalee? Välttämättä ei ihan valkoseks saa jos ei heti vie, vaikka kunnon myrkyt löytyykin. Jos joku beige tms. niin luulisin että saa varmasti puhtaaksi
No mutta, ajattelepa, onneksi ei käynyt niin päin, että matto olisi ripuloinut koiralle!
Oma moka. Eläintaloudessa ei kannata kovin hienoja tai vaikeapesuisia mattoja (tai muitakaan tekstiilejä) pitää.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:18"]
Saakohan ne tuota pesulassa puhtaaksi? Kyseessä iso pitkänukkainen matto, ei toivoakaan, että saisin sitä meidän minikylppärissä jynssättyä... Putsasin siis heti huomattuani sitä niin paljon kun pystyin, mutta jäi siihen semmoinen ruskea läntti. Onko kokemuksia, vienkö pesulaan vai onko matto entinen? Harmittaa, on mun lempparimatto :(
[/quote]
Ei matto entinen ole, siinä on vain ripulin jälki. Laita siihen vaikka kukkamaljakko päälle, niin kukaan ei huomaa.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:21"]Oma moka. Eläintaloudessa ei kannata kovin hienoja tai vaikeapesuisia mattoja (tai muitakaan tekstiilejä) pitää.
[/quote]
Heh, no joo, en minä nyt koiraa tästä syytäkään :D Matto oli meillä jo ennen koiraa, enkä halunnut sitä mihinkään varastoonkaan tunkea koko lemmikin eliniän ajaksi.
Se matto on sininen, ei tumma muttei kovin vaaleakaan. Ehkä käytän sen siellä pesulassa. Voihan siihen päälle tosiaan laittaa jonkin koristeen niinkuin joku ehdottikin :D
Meidän koira teki samat noin kuukausi sitten myös pitkänukkaiselle, valkoiselle matolle. Vein heti samana päivänä pesulaan, ja sielllä sanottiin että maton ohjeiden mukaan sitä ei saisi vesipestä eikä käyttää tahranpoistotuotteita. Annoin kuitenkin luvan pistää siihen mitä vaan tököttiä kun se muuten olisi pilalla kuitenkin.
Ja matto on nyt kuin uusi! Maksoi 67 euroa SOL pesulapalvelussa.
Minä olen samassa tilanteessa heittänyt mäntysuopaa paskatahraan ja terassille painepesurin kanssa. Puhdasta tullut vaikka matto vaalean beige.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:21"]Oma moka. Eläintaloudessa ei kannata kovin hienoja tai vaikeapesuisia mattoja (tai muitakaan tekstiilejä) pitää. [/quote] Heh, no joo, en minä nyt koiraa tästä syytäkään :D Matto oli meillä jo ennen koiraa, enkä halunnut sitä mihinkään varastoonkaan tunkea koko lemmikin eliniän ajaksi. Se matto on sininen, ei tumma muttei kovin vaaleakaan. Ehkä käytän sen siellä pesulassa. Voihan siihen päälle tosiaan laittaa jonkin koristeen niinkuin joku ehdottikin :D
[/quote]
Son hieno, kun kesksellä mattoa on kukkamaljakko.
Taitaa olla entinen :(