Feissarimokat: "Kuka maksaa kirsikkatomaatit?"
Voiko tällaisia ihmisiä olla oikeasti olemassa? :D :D :D
http://www.feissarimokat.com/2015/09/kuka-maksaa-kirsikkatomaatit/
Kommentit (23)
Onhan noita. Tiedän pariskunnan jossa mies halusi maksaa vähemmän vessapaperista koska naisilla sitä kuluu enemmän. Ruusta ei kyllä ollut valmis maksamaan yli puolia (iso mies, pieni keijukais-nainen).
Ja mulla ukko, joka ei halua maksaa mistään.
Aivolohkoo vihloo lukea tuota..
Karua kyllä, tuollaisia pariskuntia on oikeasti olemassa..
En usko et voi koskaan pidemmän päälle toimia. Ei vaan voi..
Läppä tai ei, tollaisten ihmisten ei pitäisi ryhtyä parisuhteeseen.
Huumoriahan toi oli, tosin oikea ajatus siellä takana. Hyvähän noita on miettiä, että miten talous ja kulut jaetaan. Eikö?
Joskus aikaa sitten osallistuin av:lla keskusteluun, jossa pohdittiin tasapuolista tapaa jakaa kulut parisuhteessa. Hyvin tuon suuntaisiakin mielipiteitä oli joukossa... Toiset on niin itsenäistä, niin itsenäistä että pakko elää puolison kanssa kuin kämppikset, ei voi olla yhteisiä juttuja. Se oli erittäin rasittava ketju se.
No en tiedä miten esimerkkihenkilöni parisuhteessa menee, kun en sattuneesta syystä ole tämän kanssa enää missään tekemisissä, mutta kaveriporukassa oli aikoinaan tuollainen niin saita ihminen ettei siinä ollut mitään järkeä. Kaikki muut olivat pienituloisia ja arvostettiin ihan muuta kuin että jokainen penni laskettiin tasan, paitsi tämä täti. Bensakulut laskettiin oikein erikseen, ja kaikki muukin missä sattui olemaan jotain yhteisiä kuluja. Muiden kanssa saatettiin tarjota toisillemme juomia eikä kukaan kyylännyt että ollaanko nyt varmasti tasoissa. Tarjosin kerran vapaalippuja konserttiin ja tämä täti otti ne auliisti vastaan, mutta eipä sitten tullutkaan paikalle. V*tutti, kun olisin voinut tarjota niitä jollekin sellaiselle joka olisi vaivautunut tulemaankin eikä vain pantata lippuja itsellään! Onneksi en ole nähnyt tätä kitupiikkiä enää vuosiin.
Ihmettelen kuka näitä uskoo ja kokee tarpeelliseksi vielä keskustelupalstoille linkitellä.
Joillakin ihmisillä raha menee parisuhteen edelle. Parisuhteenkin kai täytyy olla tuottoisa rahallisesti, että siihen ryhdytään. Sitten parutaan, kun ei olla onnellisia
Minä olen mies, enkä maksa mistään mitään. Vaimo maksaa kaiken. Tosin ei minulla ole rahaakaan, koska vaimo hallinnoi taloutta, eli palkkani menee yhteiselle tilille. Taloushallinto myöntää varoja hyvin perusteltujen hakemusten pohjalta, eli rahaa saan jos tarvitsen.
Meillä menee hienosti.
Huumoriahan tuo minusta oli, mutta harvinaisen epäonnistunutta sellaista. En jaksanut edes lukea loppuun tuollaista mukahauskasti ja mukaoivaltavasti kirjoitettua huomiohuorapäivitystä.
On noita nähty. Molemmille omat lukolliset jääkaapit, pesukoneet ja muut mahdolliset laitteet, joita toinen voisi salaa käyttää, salasanan tai jonkun eston taakse ja tietenkin kumpikin maksaa omat ostoksensa. Vessapaperit kumpikin säilyttää omassa lukollisessa laatikossaan.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:07"]Minä olen mies, enkä maksa mistään mitään. Vaimo maksaa kaiken. Tosin ei minulla ole rahaakaan, koska vaimo hallinnoi taloutta, eli palkkani menee yhteiselle tilille. Taloushallinto myöntää varoja hyvin perusteltujen hakemusten pohjalta, eli rahaa saan jos tarvitsen.
Meillä menee hienosti.
[/quote]
toimii ainoastaan, jos vaimosikin ottaa rahaa sieltä ainoastaan, kun tarvitsee.
tä on taas niin kärjistetty, itse kuljen parisuhteessani kultaista keskitietä
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:10"]On noita nähty. Molemmille omat lukolliset jääkaapit, pesukoneet ja muut mahdolliset laitteet, joita toinen voisi salaa käyttää, salasanan tai jonkun eston taakse ja tietenkin kumpikin maksaa omat ostoksensa. Vessapaperit kumpikin säilyttää omassa lukollisessa laatikossaan.
[/quote]
joo, ja sit niillä kuitenkin on se yhteinen omistusasunto, vaikka lainat olisikin eri :D
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 12:07"]Minä olen mies, enkä maksa mistään mitään. Vaimo maksaa kaiken. Tosin ei minulla ole rahaakaan, koska vaimo hallinnoi taloutta, eli palkkani menee yhteiselle tilille. Taloushallinto myöntää varoja hyvin perusteltujen hakemusten pohjalta, eli rahaa saan jos tarvitsen. Meillä menee hienosti. [/quote] toimii ainoastaan, jos vaimosikin ottaa rahaa sieltä ainoastaan, kun tarvitsee. tä on taas niin kärjistetty, itse kuljen parisuhteessani kultaista keskitietä
[/quote]
No sehän on itsestään selvää, että hallituksella on luottamus. Tämä on yksi sovellus kultaisesta keskitiestä.
Tämä talousjärjestelmä tekee minun elämäni hyvin helpoksi. Olen paljon töissä ja aikaa on rajallisesti hoitaa kodin taloutta. Riittää kun "kannan" palkan kotiin, kaikki rahaliikenneasiat on vaimoni kauniissa käsissä.
Tämä toimii meillä hienosti. Ei tarvitse koskaan nillittää kirsikkatomaateista, tai mistään muustakaan.
Ja vittu arabian astiastotkin pisti paskaks, ei mikään pysy ehjänä.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 11:52"]Onhan noita. Tiedän pariskunnan jossa mies halusi maksaa vähemmän vessapaperista koska naisilla sitä kuluu enemmän. Ruusta ei kyllä ollut valmis maksamaan yli puolia (iso mies, pieni keijukais-nainen).
[/quote]
No entäs onko valmis maksamaan kuitenkin Kengusta?
Olen kuvitellut, että hyvin pitkälti tuollaista on niillä av-mammoilla, joilla on miehensä kanssa yhteiset rahat. Täälläkin kertovat miten kaikki tulot menee yhteiselle tilille ja sitten neuvotellaan, pohditaan ja punnitaan jokaikinen kissanpieremä, joka kaupasta tarttuu mukaan.
Tiedän yhden tällaisen ihmistyypin edustajan. Esimerkiksi olimme porukalla hiihtolomalla. Sovimme että käydään porukalla ostamassa ruoat kaupasta. Hän alkoi valittamaan ettei maksa kahvipaketista mitään kun ei juo kahvia yms.
Järkyttävän saita tyyppi. Antoi mm. isälleen joululahjaksi energiansäästölampun jonka löysi kaappiensa kätköistä.
No tuohan oli selvästi läpällä kirjoitettu. Ihan hauskaa pohdintaa kyllä.