Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla aamuisin minuuttiaikataulu?

Vierailija
29.09.2015 |

Kuvailkaa omanne! Vaihdetaan vinkkejä ja kokemuksia!

Minun aamuni yleensä:

06:00 -06:05 Herätys, vessa ja nopea venyttely
06:10-06:40 Juoksulenkki koirien kanssa metsässä / Jos mies vie koirat ulos teen käsipaino-ohjelman ja valmistelen aamupalan
06:40-06:45 Koirien tassujen nopea suihkutus ja harjaus. Puurokattila pois uunista jossa hautunut yön yli
06:45-07:00 Suihku ja hiusten pesu jonka jälkeen kuivahoitoaine ja nopea fööni kylpytakki päällä. Värillinen kosteusvoide naamaan
07:00-07:15 vaatteet päälle. Tässä vaiheessa hiukset jo niin kuivat että voin viimeistellä kampaukseni, laittaa muotoiluvaahdon ja vähän kiinnettä
07:15-07:25 Lasten kouluvaatetuksen tarkistus. Onko sopivat vaatteet ja yhdistelmät, tarpeeksi päällä Jne. Nuorimmainen saattaa tarvita apua pukemisessa, muut pärjää itse.
07:25-07:45 Syödään yhdessä aamiainen, jutellaan tulevasta päivästä.
07:50 Lähetän lapset kouluun jos koulu alkaa kahdeksalta. Koirat nopeasti pissalle.
08:00 Mies lähtee töihin. Siivoan keittiön, astiat astianpesukoneeseen
08:05-08:15 Arkimeikin teko: luomiväri, värillinen puuteri, ripsari, huulipuna ja rajaus.
08:15-08:30 Töihin lähtö, takki, laukku, työpaperit mukaan, kävely bussille noin 5 min.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydärin saa vähemmästäkin.

Vierailija
2/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

07:30 herätys

07:30-07:50 suihku, meikkaus ja hiusten laitto (hiukset olen pessyt jo ed. iltana)

07:50-08:10 aamulenkki koiran kanssa

08:10-08:25 koiralle aamuruoka, käsilaukku valmiiksi ja tarvittavat tavarat mukaan, työvaatteiden valinta

08:30 autossa valmiina lähtemään töihin, jotta ehdin yhdeksäksi.

Aamulla en syö koskaan mitään joten aamupalaan ei kulu aikaa. Kahvinkin juon vasta töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, olen joskus kokeillut aamiaisen jättämistä väliin. Syötkö sitten todella aikaisin lounaan? Minä syön lounaan vasta yhden jälkeen joten pakko tankata aamulla! Ap

Vierailija
4/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 11:34"]

3, olen joskus kokeillut aamiaisen jättämistä väliin. Syötkö sitten todella aikaisin lounaan? Minä syön lounaan vasta yhden jälkeen joten pakko tankata aamulla! Ap

[/quote]

Syön lounaan klo 13 aikoihin. Olen erittäin aamu-uninen ja jos en syö mitään, vatsani ei jotenkin herää ollenkaan eikä tule mitään näläntunnetta ennen iltapäivää. Itse asiassa syöminen ennen puoltapäivää aiheuttaa minulle helposti huonoa oloa ja oksetusta. Nälättömyyteen aamupäivällä voi vaikuttaa myös se että syön päivän tukevimman aterian illalla klo 21 aikoihin.

Vierailija
5/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään ilman kellonsoittoa n. 6:00-6:45. Suihku, tukan kuivaus ja meikkaus, vaatteet. Työpaikka on vieressä, olen siellä yleensä klo 7:00-7:30. Aamupalan syön töissä.

Vierailija
6/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pahalla mutta sun aamu kuulostaa ihan kamalalta ja omalta painajaiseltani. Natsimeininkiä aikatauluineen minuuteilleen päivineen... Ehkä oon vaan tottunut vähän hitaampiin aamuihin. Saisin päänsäryn tuollaisesta tohottamisesta kun jo pelkkä tekstin lukeminen alkoi ahdistaa.

Vierailija
7/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP saa aamuisin kulumaan yli kaksi tuntia aamuhommiin vaikka minuuttiaikataulu? Eikös aikataulun pitäisi tehdä aamuista sujuvampia.

En jaksaisi tuollaista säätämistä.

Onneksi ei lapsia saati kusetettavia koiria.

Nousen kun herään, yleensä ennen puol kasia.

Kahvit keitän ja juon rauhassa.

Suihku ja tarvittaessa tukan pesu.

Vaatteet päälle, vähän selaan nettiä ja mahdollisesti teen eväät töihin.

En meikkaa, ei tarvitse.

Kävelen töihin 10 minuuttia. Työaika joustava. Joskus tulen kasiksi, joskus puoli kymmeneen.

Ihonhoitoon riittää silmänympärysvoide sekä kosteusvoide naamalle ja kropalle.

Vierailija
8/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen vaatteet ja pakkaan tavarat illalla.
Heräilen viimetingassa, puen, kiskon naamaan jotain aamupalaa, keitän kahvin, pesen hampaat, poistun talosta ja meikkaan bussissa.
Siinä teille minuuttiaikataulua, joskus hoituu 15 minuutissa sen suurempia kiirehtimättä.

Vierailija
9/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5.05 kello soi
5.15 nousen ylös tokkuraisena ja menen pissalle.
5.20 istun sohvalla pimeässä ja yritän saada itseni hereille
5.30 herätän lapsen ja laitetaan vaatteet päälle.
5.45 Lähdemme kävellen hoitoon ja minä töihin.

Vierailija
10/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole enää minuuttiaikataulua. Teen vaan iltavuoroa. Aamut on ihania, siis tää on mun parasta aikaa elämässä, kun vertaa tätä viime vuoteen, jolloin oli paljon aamuvuoroja ja lasten piti olla hoidossa jo kuudelta. 

Meidän aamut on sellaisia, että herätään kun huvittaa ja tehdään mitä huvittaa. Yleensä lapset haluaa kölliä kainalossa rapsutettavina. Se passaa. Sitten lapset jossain välissä hoitoon, itse käyn vielä sen verran kotona että teen kotityöt ja käytän koiraa pitemmällä lenkillä että miehen ei tarvitse siitä enää illalla huolehtia. Vaikka illat on tietenkin miehelle vähän rankkoja kun yksin huolehtii näistä kaikista, niin musta tuntuu kuin olisin koko ajan oikeastaan vähän kuin lomalla. 

Vierailija
11/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:45 Herätyskello soi, nousen joko silloin tai lepäilen vielä 5-10 minuuttia, pikainen suihku ja kasvojenpesu
06:05 Kissalle halit ja aamiaiset, luen uutisia ja juon vettä
6:15 Alan valmistaa aamiaista, pilkkoa omenaa, jauhaa pellavansiemeniä yms...
6:20-6:30 aamupalaa, surffailen netissä/katson sivusilmällä Netflixiä, meikkaan...
07:00 Sovittelen vaatteita, pakkaan päivän tavarat laukkuun ja tarkistan ne tarpeettoman monta kertaa, keräilen roskia viedäkseni ne lähtiessä.
7:20 Valmiina lähtöön vaikka joudunkin odottelemaan junaa yleensä turhan pitkään (etenkin nyt kun ovat lähes joka aamu myöhässä)

Tykkään rauhallisista aamuista ja kiire on mulle vihollinen. Tykkään syödä ja toimia muutenkin rauhassa, siksi herään noin aikaisin vaikka varmaan saisin kaikki aamujutut sullottua lyhyempäänkin aikaan jos haluaisin.

Vierailija
12/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 mihin aikaan iltavuorosi alkaa? Jos olet illat töissä, hoitaako miehesi yksin ruuanlaiton, siivouksen, pyykin, lasten harrastukset ja lasten kanssa leikkimisen? Eikö sinun pitäisi osallistua eikä vaan kölliä sängyssä? Ja miten on omien harrastustesi ja vapaa-aikasi laita?

Vierailija
13/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu siitä, milloin pitää olla määränpäässä, eli työkohteessa. Mutta tällä viikolla esimerkiksi näin:

5.25 ensimmäisen puhelimen herätys, 5.30 toisen puhelimen herätys. 5.35 ensimmäisen puhelimen torkkuhälytys. Sitten ylös ja vessaan. Berocca porisemaan. Vaatteiden pukeminen. Berocca naamariin ja ovelle. Koira ulos, kengät jalkaan, tavaroiden haaliminen kassiin eteisen pöydältä. Koira takaisin sisään. Autolle ja kotipihasta kaarran pois klo 5.45.

Vierailija
14/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn illalla suihkussa ja herään aamulla puoli seiska ja torkuttelen seiskaan. Kissoille ruokaa, pissalle ja haen hesarin eteisestä. Laitan kahvin tippumaan ja leivät paahtimeen ja katson aamuteeveetä tai netistä uutisotsikot sillä aikaa. Herätän koululaiset ja sitten teen kaksi leipää ja juon kahvia ja syön hesaria lukien. Heitän isomman puuron mikroon valmistumaan ja jatkan lukemista ja juttelen nuoremman kanssa joka ehkä pääsee aamiaispöytään puoli kasilta. Katson uutiset telkkarista puolelta, tyhjennän astiksen tai täytän lippulappuja kouluun tai kudon pari kerrosta sukkaa ja sitten petaan, pesen hampaat, puen, laitan hiukset ja minuutin ehostuksen. Kerään kamat ja menen ovesta ulos n. klo 8. Missään kohtaa ei ole kiire, rakastan aamujani.

Vierailija
15/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8:10 Herätys, tuijottelen puoliunessa kattoon sängyssä
8:15 Meikkaan sängyssä
8:25 Nousen ylös, laitan vedenkeittimen päälle ja pesen hampaat sitä odotellessa
8:30 Teen pikakahvin valmiiksi ja menen vaatekaapille, pukeudun kahvia ryystäessäni
8:40 Menen peilin luo tappelemaan hiusteni kanssa
8:50 Katson kelloa, kiroilen ja rupean keräilemään tavaroitani laukkuun sekä etsimään kenkiäni
8:57 Lähden kohti ratikkapysäkkiä

Käyn suihkussa iltaisin, koska tykkään että hiukset kerkeää kuivua luonnollisesti. Ja kuten voitte ehkä päätellä, minulla ei ole lapsia ;) Jos mies on luonani (kaukosuhde), niin aamulla menee lisäksi parikymmentä minuuttia aikaa halailuun ja söpöiluyn sängyssä, joten herään aikaisemmin.

Vierailija
16/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 11:52"]

11 mihin aikaan iltavuorosi alkaa? Jos olet illat töissä, hoitaako miehesi yksin ruuanlaiton, siivouksen, pyykin, lasten harrastukset ja lasten kanssa leikkimisen? Eikö sinun pitäisi osallistua eikä vaan kölliä sängyssä? Ja miten on omien harrastustesi ja vapaa-aikasi laita?

[/quote]

Mitä ihmettä? Etkö lukenut viestiäni? Minähän just teen kotityöt. Ja leikin lasten kanssa. Ja mullahan on vapaa-aikaa, on aivan ruhtinaallista käyttää koiraa keskellä kirkasta päivää lenkillä, varsinkin nyt kun tulee kaamos ja se päivän ainoa valoisa hetki on kovin lyhyt. Sen jälkeen ei haittaa vaikka ois kuinka rankka vuoro edessä, kun on päiväällä saanut olla luonnossa raittiissa ilmassa. 

Vierailija
17/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään ensimmäisen kerran 6.20 ja minä tai poikaystävä laitetaan torkulle, 6.30 soi herätyskello uudestaan ja laitetaan uudestaan torkulle ja se soi taas 6.35. Poikaystävä nousee sängystä, tekee eväät ja pukee, itse käännän kylkeä. Klo 6.45 poikaystävä tulee antamaan pusun ja lähtee töihin. Itse laitan herätyksen klo 7.15 ja nukun siihen asti. 7.15-7.30 makoilen sängyssä. 7.30 nousen ja menen vessaan ja hammaspesulle ja sitten puen. 7.45 lähden polkemaan kouluun ja 8.00 olen koulussa.

Vierailija
18/18 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh en kestäisi. Mulla menee aamukahvin ja uutisten lukemiseen rauhassa jo kaks tuntia. Eläkkellä ei lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä