Onko teillä ollut työkaveria joka on sabotoinut teitä tai jonka epäilette yrittävän sabotoida työtänne?
Tuntuu vähän vainoharhaiselta mutta välillä parista työkaverista tulee sellainen tunne, että he yrittävät tahallaan saada minua huonoon valoon muun työyhteisön silmissä. Jätetään kutsumatta kokouksiin, pimitetään tietoa.
Onko kellään kokemusta samankaltaisesta?
Kommentit (25)
Onhan noita työpaikat täynnä, laiskoja sosiopaatteja.
Aina täytyy olla syntipukki.
On toki.
Tuohan on ihan inhimillistä eikä mitään vainoharhaisuutta.
Jokainen ajaa omaa etuaan. Osa keinoja kaihtamatta.
...sitten on näitä tiedonpanttaajia ja tyyppejä, jotka vievät omiin nimiini kuitatut keikat itselleen. Huomannut, että on vielä niitäkin, jotka kirjaavat keikkoja, joita ei ole olemassa tai kopioivat näitä vuoden takaisista keikoista uudelleen. En tiedä millainen valvonta firmassa on, kun tämmöistä sallitaan tehtävän. Valitettavasti miespuolisia pää-osin nämä keikkojen säätäjät ja isommilla palkoilla.
Olen ollut tässä työpaikassa muutaman vuoden ja viihtynyt tähän saakka ihan hyvin ja saanut hyvää palautetta. Nyt on ollut organisaatiomuutosta ja tullut osin uusia työkavereita, joista siis pari aiheuttaa huonon fiiliksen. Häiritsee kun en tiedä onko tilanteet olleet vahinkoja vai tahallaan tehtyjä. ap
Jos mahdollista dokumentoi jotenkin. Voi olla että siitä on myöhemmin sinulle hyötyä.
Minulla on kerran ollut tuolainen työkaveri. Hajotti työryhmää ja minä olin viimeisimpänä hänen kohteensa. Minun asiakkaalle dissasi minua puheillaan. Hän oli aiemmin järjestänyt samalla työpaikalle kahdelle potkut koeajalla kertomalla valheita ylimmälle johdolle.
Vein asian esimiehen tietoon ja siitä lähti työsuojelu palaverit ja muut. Puolen vuoden helvetti siitä seurasi, mutta lopulta henkilö pakotettiin lähtemään tai hän lähti itse.
Kokoukseen jos ei kutsuta, niin kysy syytä miksi. Jos tämä jatkuu, niin kerro esimiehelle.
Naisvaltaisten alojen perusongelma.
Esimies vaihtui ja hän otti tiimistä itselleen luottoihmisen, jolla itsekäs luonne.
Sen jälkeen minut järjestelmällisesti pudotettu pois projekteista, joissa minulla talon paras osaaminen. Vasta sitten kun projektit ajautuu ongelmiin (eli aina) tulee yksityiskohtainen "määräys" ratkaista se ongelmakohta, mutta projektista yritetään muuten kertoa mahdollisimman vähän.
Motivaatiota tappaa kyllä tehokkaasti ja tiimin aiempi hyvä henki hajonnut täysin.
On ollut tällaista. Nykyisessäkin on, huomaa heti eron, kun henkilö on lomalla ja joku muu hoitaa hänen hommat. Muutoin jarruttaa /myöhästyttää mun töitä.
On ollut. Haimme samaa vakituista tehtävää. Tyyppi oli kertonut työkavereillemme tekevänsä minua kohtaan niin paljon myyräntyötä kuin ehtii. Onnistui, ja sai paikan. Ei ollut maailman tykätyin työkaveri, ei tullut toimeen myöskään suurimman osan asiakkaista kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On ollut tällaista. Nykyisessäkin on, huomaa heti eron, kun henkilö on lomalla ja joku muu hoitaa hänen hommat. Muutoin jarruttaa /myöhästyttää mun töitä.
Tuo on kyllä yleistä. Monet hakevat töissä ollessaan tuollaisia kiksejä ja työnteko on vähän kuin sivuseikka. Luonnehäiriöisiä.
Minulle myrkyllinen työpari järjesti koeaikapurun. Vuorotellen liioitteli ja vähätteli tekemisiäni, ja kanteli näistä pomolle. Kiivas pomo kun piti puhuttelun, virnuili työpari leveästi taustalla. Lisäksi työpari kyykytti työpaikan siivoojaa, ihanaa lähes eläkeikäistä rouvaa. Koeaikapurku tuli, kun työpari oli tarpeeksi raportoinut virheistäni ja "virheistäni". Toki pomo uskoi häntä ennemmin kuin minua, koska työpari oli ollut talossa koko ikänsä ja minä olin ihan uusi ja ennalta tuntematon.
Vierailija kirjoitti:
Minulle myrkyllinen työpari järjesti koeaikapurun. Vuorotellen liioitteli ja vähätteli tekemisiäni, ja kanteli näistä pomolle. Kiivas pomo kun piti puhuttelun, virnuili työpari leveästi taustalla. Lisäksi työpari kyykytti työpaikan siivoojaa, ihanaa lähes eläkeikäistä rouvaa. Koeaikapurku tuli, kun työpari oli tarpeeksi raportoinut virheistäni ja "virheistäni". Toki pomo uskoi häntä ennemmin kuin minua, koska työpari oli ollut talossa koko ikänsä ja minä olin ihan uusi ja ennalta tuntematon.
Inhottavia kokemuksia. Mutta niille, jotka haluavat olla työttömiä, tuollaiset sontaläjät antavat valinnalle kyllä moraalisen oikeutuksen.
Hae toiseen työpaikkaan. He onnistuvat tuossa ja sinua pidetään heikkona ja huonona sen takia, vaikka olisit pätevä.
Kun olin sinkku vajaa 25 työssä yksi perheellinen nainen, noin 40v, koitti sabotoida työtäni. Varmaan oo kade. Hän oli naimisissa mutta palavasti ihastunut yhteen kollegaamme. Kun mä mieskollega yllättäen erosi, iskin hänet ja mentiin sänkyyn. Siinä oli hyvä pano ja hyvät heipat sille naiselle. Hän kyllä sai tietää. Täs on vuosia ja olen itse siirtynyt toisiin tehtäviin mutta yhä naurattaa.
Kyllä kauan sitten.
Pari naista sabotoi työtäni, kun olin vasta aloittanut ko paikassa.
Jos en olisi itse huomannut sabotointia, olisi seurauksena ollut mahdollisesti henkilön kuolema.
Toinen nainen pyyti kyllä anteeksi myöhemmin, kun alkoi itse tarvita usein apua, jota sai sitten minulta.
Annoin anteeksi, mutta en kyllä unohda.
Vierailija kirjoitti:
On toki.
Tuohan on ihan inhimillistä eikä mitään vainoharhaisuutta.
Jokainen ajaa omaa etuaan. Osa keinoja kaihtamatta.
Jokainen liskoaivo ainakin.
Ainoastaan kerran, kun naisena minulle tarjottiin työpaikkaa naisvaltaiselta alalta. Jo ekalla viikolla homma alkoi siitä et olen nuorempi, paremmin koulutettu ja saan varmaan parempaa palkkaa ku muut. Yhteisvoimin alettiin heti syömään. Totesin, ettei kiinnosta näin mädännäinen työyhteisö ja lopetin heti alkuunsa. No thanks.
Myöhemmin ainoana naisena miesten parissa ilman ainuttakaan ongelmaa. Olin myös täysin tasavertainen palkka ym asioissa.
on sabotoitu, ei annettu ohjeita. valehtelua ym.olin uusi työntekijä nämä vanhat alkoi savustaa pois. vaihdoin pois sieltä inhottavasta paikasta.
Ei onneksi, mutta ihan mahdollista.
Yksi epäluotettava kyllä oli, ja kun en sitä alkuun tajunnut (että hän ei tee mitä on sovittu), niin onnistui saamaan näyttämään minut huonolta. Mutta epäilen vaan niin itsekkääksi, ettei edes tajua.