Miksi ihmiset ovat niin pinnallisia?
Eikö ihmisen järki ole vielä peitonnut tätä alkeellista ajattelua geenien valinnasta ja siitä, että kauneus tarkoittaisi terveyttä tai parempia jälkeläisiä?
Jotenkin huvittavaa kun ihmiset ovat liikaa kauneuden perään ja minä pidän sitä jotenkin sivistymättömyytenä.
Ihminen on mielestäni enemmän kuin ulkonäkö, jolle ei aina ole voinut mitään ja pieni lihavuuskaan ei ole ongelma, sillä en omaa kauneusihanteita laihuudesta.
Kommentit (58)
21: Ne kaksi miestä eivät vain tuota faktaa sano ääneen...
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö on evoluutiobiologien mukaan 1. valintakriteeri. Sen jälkeen on niiden muiden kriteerien vuoro.
Riippuu mihinkä ulkonäköön niitä rahkeita, varallisuutta riittää. Sitten en ihmettele niiden eroja kun ei jakseta enää kulisseja ja koko yhteiselo paskaa kun ei luonteet sovi yhteen muuta kuin sen ulkonäön mukaan valittu ja se ulkonäkökin alkaa jossain vaiheessa olla mennyttä niin mitä sitten jää jäljelle, ei mitään.
Ulkonäön pitää olla sellainen, että toinen vaikuttaa seksuaalisesti puoleensavetävältä. Ilman seksiä kun kyseessä olisi vain kaverisuhde. Parisuhteeseen vaikuttaa toki muutkin asiat kuin vain seksi ja sen vuoksi kaikista seksisuhteista ei koskaan tulekaan parisuhdetta. Jos parisuhteeseen ei kuuluisi seksi, myös heterot voisivat olla parisuhteessa samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Suomen Bachelorissakin rumimmasta päästä poistutaan ekana.
Kauneimpia jää jäljelle.
Sellaista se reaalielämässä tämä parinvalinta vain on.
Niimpä ja sen takia tämäkin aikamiespoika on sinkkuna lopun ikää. Hakee liian hyvännäköisiä naisia omaan tasoonsa nähden. Eihän hän muuten olisikaan sinkkuna vielä noin vanhana.
No kyllähän se ulkonäkö kertoo aika paljon terveydestä ja suvunjatkamismahdollisuuksista, jos evoluutiobiologian kannalta ajatellaan. Yhtyisitkö ihmiseen, jota et pidä viehättävänä tai jolla ei ole hyvinvoivaa ulkomuotoa? Itsestään hyvin huolta pitävät yleensä pitävät muistakin asioista huolta elämässä, jos nyt ihan överiksi mene ulkonäkönsä huoltaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäkö on evoluutiobiologien mukaan 1. valintakriteeri. Sen jälkeen on niiden muiden kriteerien vuoro.
Riippuu mihinkä ulkonäköön niitä rahkeita, varallisuutta riittää. Sitten en ihmettele niiden eroja kun ei jakseta enää kulisseja ja koko yhteiselo paskaa kun ei luonteet sovi yhteen muuta kuin sen ulkonäön mukaan valittu ja se ulkonäkökin alkaa jossain vaiheessa olla mennyttä niin mitä sitten jää jäljelle, ei mitään.
Romuhan se auto tulee kuitenkin olemaan vuosien päästä niin samapa se ostaa heti valmiiksi romu, mitä niillä uusilla ja hienoilla.
mielestäni rumat ovat itsekkäitä kun hankkivat lapsia
T:ruma
S i k s i
e t t ä
t e
t u e t t e
n a r s i s t e j a
.
Ulkonäkö lienee tärkeää silloin kun halutaan parisuhde nopeasti aluilleen. Mutta jos parisuhteeseen "ajautuu" esim. työsuhteen kautta, niin silloin ulkonäkö on toissijaista. Nykyään kaikki halutaan niin nopeasti ja kavereille halutaan esitellä vain parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtaamani ihmiset jotka pitävät sisintä yms. ulkonäköä tärkeämpänä ovat olleet melko epäseksuaalisia, suorastaan seksiä inhoavia joten se sitten selittänee ettei tartte olla juurikaan fyysistä vetovoimaa heillä. Mutta ei kannata syyllistää niitä joilla asia ei näin ole, kaikki eivät ole samanlaisia.
Seksihän on melko luontaantyöntävää ja sotkuista hommaa, melkein eläimellistäkin liian monilla. Ja jotenkin huvittavaa katsella ihmisiä seksitouhuissaan, on kuin katsoisi avara luonto tv-sarjaa ja eipä se siitä paljoa eroa. Monet ihmiset käyttäytyvät alkeisvoimien mukaan seksi tunteissaan ja muistuttavat elukoita.
Itse harjoittaisin seksiä vain pakon sanelemana esim lasten saannin takia.
Koet siis seksihaluttomana olevasi jotenkin normaalia ihmistä korkeammalla ja kehittyneemmällä tasolla, naureskelet ja katselet alas jostain palatsitornista säälittäviä paneskelevia juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön pitää olla sellainen, että toinen vaikuttaa seksuaalisesti puoleensavetävältä. Ilman seksiä kun kyseessä olisi vain kaverisuhde. Parisuhteeseen vaikuttaa toki muutkin asiat kuin vain seksi ja sen vuoksi kaikista seksisuhteista ei koskaan tulekaan parisuhdetta. Jos parisuhteeseen ei kuuluisi seksi, myös heterot voisivat olla parisuhteessa samaa sukupuolta olevan ihmisen kanssa.
Seksiä on monenlaista ja joillekkin riittää pelkkä läheisyys ilman sisään ja ulos vetoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtaamani ihmiset jotka pitävät sisintä yms. ulkonäköä tärkeämpänä ovat olleet melko epäseksuaalisia, suorastaan seksiä inhoavia joten se sitten selittänee ettei tartte olla juurikaan fyysistä vetovoimaa heillä. Mutta ei kannata syyllistää niitä joilla asia ei näin ole, kaikki eivät ole samanlaisia.
Seksihän on melko luontaantyöntävää ja sotkuista hommaa, melkein eläimellistäkin liian monilla. Ja jotenkin huvittavaa katsella ihmisiä seksitouhuissaan, on kuin katsoisi avara luonto tv-sarjaa ja eipä se siitä paljoa eroa. Monet ihmiset käyttäytyvät alkeisvoimien mukaan seksi tunteissaan ja muistuttavat elukoita.
Koet siis seksihaluttomana olevasi jotenkin normaalia ihmistä korkeammalla ja kehittyneemmällä tasolla, naureskelet ja katselet alas jostain palatsitornista säälittäviä paneskelevia juntteja.
Se on hänen mielipiteensä niin mikä olet sitä tyrmäämään. Meitä ihmisiä on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hänen mielipiteensä niin mikä olet sitä tyrmäämään. Meitä ihmisiä on erilaisia.
Ylimielisyys on universaalisti ärsyttävä ominaisuus. Mitä sisäisesti kaunista on tuollaisessa ihmisessä joka katsoo muita alaspäin minkä tahansa jutun takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksiä on monenlaista ja joillekkin riittää pelkkä läheisyys ilman sisään ja ulos vetoa.
Toki, mutta jos en halua toisen ihmisen kanssa minkäänlaista seksuaalista kosketusta tai läheisyyttä, kyseessä voi olla mulle korkeintaan kaverisuhde. Jos pelkkä läheisyys ilman mitään seksuaalista sävyä riittää, olen parisuhteessa sekä kissani että koirani kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koen olevani jollain tavalla kehittyneempi, sillä pelkkä seksin tarve tai kiima ei ohjaa minun elämääni ja ole ainoa tärkein päämäärä elämässäni. Kuten sanoin niin monet ihmiset "kiimoissaan" ovat liiankin eläimellisiä minun mukaani. Tämä seksuaalisuus näyttäytyy monella tavalla huonona käytöksenä, kun olen nuoriakin tarkkaillut ja liian monilla ei ole mitään muuta mielessä kuin alapää asiat.
Liian seksi viettiset sitten tekevätkin rikoksia seksin takia ja yrittävät päästä panemaan keinolla millä hyvänsä ja tätäkin näkee nuorten puheissa. Voihan se sinun mielestä olla normaalia, minun mielestä liian eläinmaista käyttäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en koe olevani pinnallinen, mutta monet luultavasti ”tuomitsevat” minut pinnalliseksi, koska olen käyttänyt Tinderiä ja löytänyt sieltä miehen. Ulkonäkö edellä lähtenyt tapailu ja sitä tutustumisen kautta parisuhteeseen. Mitä mieltä sinä olet ap, olenko minä sinusta pinnallinen?
Kyllähän sä olet... Olen mies ja tinderissä, en juurikaan katso ulkonäköä ja sen perusteella swaippaile. Kokonaisuus ratkaisee, jos siellä nainen esittelee viinilasia, harrastuksina on yksillä käyminen ja Netflix, niin ei se mulle hyviä terveellisiä elämäntapoja noudattavalle miehelle ole match vaikka kuinka olisi kaunis. Saan matcheja kauniilta naisilta ja niissä nainen saattaa todeta että kiinnostaa tutustua ja jopa panna kun oon kuulemma aika komee. Kun ilmoitan ettei mua kiinnosta panna pelkän ulkonäön perusteella, jos ei löydy oikeasti yhteistä kemiaa, koska huonot säädöt ovat syvältä niin katsotaan. Ketään ei kiinnosta tutustua ja jutella asiallisella tavalla. M37v
Vierailija kirjoitti:
Evoluutiobiologia nyt on melkoista skeidaa...
Vierailija kirjoitti:
En koskaan ole nähnyt naista noin, vaikka olen nainut yli 100 naisen kanssa. Aina on ollut se yhteinen kemia millä mennään. Vaikka nainen näyttäisi kuinka missiltä tahansa, mutta ei osaa käsitellä mua niin en usko että muna kohoaa, mutta saa olla 155cm xxxl nainen jos osaa hommansa niin todellakin haluan lisää ja lisää... M37v
Ikiaikaista ajattelua ja mieltymystä kun ei muuteta tuosta vain, vaikka miten toitotettaisiin "jokainen on arvokas sellaisena kuin on".
Suomen Bachelorissakin rumimmasta päästä poistutaan ekana.
Kauneimpia jää jäljelle.
Sellaista se reaalielämässä tämä parinvalinta vain on.