Kysymys kaikille jotka käyvät lounaalla jossain.
Kun näette henkilökunnan syömässä niin miksi häiritsette silloin? Tauko on lakisääteinen.
Kommentit (80)
Öö, mikä henkilökunta syö asiakkaiden keskellä? Päiväkoti kyllä.. mutta mikä muu?
Vierailija kirjoitti:
Öö, mikä henkilökunta syö asiakkaiden keskellä? Päiväkoti kyllä.. mutta mikä muu?
Ihan normaali lounas ravintola kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin,mutta kuka työntekijä siellä syö asiakkaiden keskellä? Itse kokki, tarjoilija, poliisi, alepan kassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin,mutta kuka työntekijä siellä syö asiakkaiden keskellä? Itse kokki, tarjoilija, poliisi, alepan kassa?
Kokit ja tarjoilijat syövät. Tauon pitäminen on sallittua.
Käyn päivittäin lounaalla kodin ulkopuolella, kun asun keskustassa ja teen etätöitä kotona. Haluan pienen happihyppelyn ja totaalisen tauon.
En silti ymmärrä miksi minun pitäisi häiritä jotain asiakasta/henksukuntaan kuuluuvaa kesken syömiseni. Ei ole tullut eteen sellaista tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkaravintoloissa joskus henkilökunta syö siellä kun lounasaika on ohi.
Mutta ei kukaan heitä häiritse.
Käyn lounaalla omassa keittiössäni.
- etätyöläinen
Henkilökunnalla pitää olla ruoka rauha. Jotkut ruokailevat ennen asiakkaita, jotkut ehkä sulkemisen jälkeen, jotkut siinä välissä. Ikimaailmassa heitä ei saa häiritä.
On kyllä erikoinen lounaspaikka, jos henkilökunta ruokailee kesken kiireisintä aikaa.
Kerro paikan nimi, niin väistämme sen jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokit ja tarjoilijat syövät. Tauon pitäminen on sallittua.
Tottahan toki. Helpottaisiko asiaa vaikka joku lappu pöydällä, missä lukee : Hetkinen, lounastauko, mee muualle syömään.
Tai sitten kun hiljenee, syöt takahuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Ja syy? Kun henkilökunta pitää lakisääteisen tauon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikkaravintoloissa joskus henkilökunta syö siellä kun lounasaika on ohi.
Mutta ei kukaan heitä häiritse.
Meillä näkyvät syövän ennen lounasta.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökunnalla pitää olla ruoka rauha. Jotkut ruokailevat ennen asiakkaita, jotkut ehkä sulkemisen jälkeen, jotkut siinä välissä. Ikimaailmassa heitä ei saa häiritä.
Kertoisivat sitten. Lupaisin kyllä olla koskaan häiritsemättä heidän yritystään millään tavalla sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No että saatte tosiaan syödä ihan rauhassa keskenänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisivat sitten. Lupaisin kyllä olla koskaan häiritsemättä heidän yritystään millään tavalla sen jälkeen.
Ai sen takia kun pitävät heille kuuluvan lakisääteisen tauon?
Mä käyn välillä paikallisen hotellin ravintolassa lounaalla, lounastarjoiluajan loppupuolella näyttää henkilökunta istuvan syömään, eipä tulis mieleenkään mennä siihen avautumaan. Eikä ne tietenkään kaikki yhtä aikaa pidä ruokataukoansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No että saatte tosiaan syödä ihan rauhassa keskenänne.
Siis mikä ongelma siinä nyt on jos henkilökunta syö ruokaa? Voitko perustella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai sen takia kun pitävät heille kuuluvan lakisääteisen tauon?
Yksityisyrittäjät saavat tehdä mitä haluavat ajaakseen asiakkaat pois kesken työpaikan lounastauon tai pitääkseen asiakkaat ja saadakseen uusia asiakkaita.
Tämä pistää mulla veren kiehumaan heti. Kun lounas aina on ohi ja kokki on ottanut ruoat pois niin porukka tulee kassalle ja sanoo "yksi lounas".