Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalankulkijat ja pyöräilijät saavat sitten kai tehdä mitä vaan

Vierailija
28.09.2015 |

Auton on oltava aina valmis pysähtymään, vaikka jalankulkija/pyöräilijä tulee iltapimeällä mustissa vaatteissa puskan takaa paikassa, missä ei ole mitään tienylityspaikkaa, pitää vaan päästä pihasta tien toiselle puolelle. En ole ajanut kenenkään päälle,  mutta ottaa päähän kun osaa ei omasta mielestään mitkään säännöt koske. Jouduin jarruttamaan ja huom en ajanut päälle. Näytti keskisormea. Mieli teki avata ikkuna ja huutaa, että siitäkö suutuit, että en ajanut päällesi kun yritys jäädä auton alle on ainakin kova. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennevammaisia ketju täynnä. Ei sinne liikenteeseen tappelemaan lähdetä...

Vierailija
2/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastin tai lamppu*, monesti kun pyöräilen huomaan ettei mustalla sotkijalla ole lamppua tai muuta. Jos joku ajattelee, että "se on minun elämäni, minä päätän ja ihan sama jos joku ajaa päälle" olet väärässä sillä toisenkin ihmisen elämä menee pilalle jos vahingossa ajaa sinun päälle. Kaikki ihmiset eivät ole tunteettomia, senkin lanttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:22"]

Ajat sellaista nopeutta että pystyt reagoimaan yllättäviin tilanteisiin.

[/quote]

Kaikkeen ei tarvitse varautua.

Vierailija
4/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:16"]

Heijastin tai lamppu*, monesti kun pyöräilen huomaan ettei mustalla sotkijalla ole lamppua tai muuta. Jos joku ajattelee, että "se on minun elämäni, minä päätän ja ihan sama jos joku ajaa päälle" olet väärässä sillä toisenkin ihmisen elämä menee pilalle jos vahingossa ajaa sinun päälle. Kaikki ihmiset eivät ole tunteettomia, senkin lanttu.

[/quote]

Ap:n aloitus siis lähti säikähdyksestä. Mutta sekin saa usein hyvälle tuulelle, kun on laitettu itselle ja koiralle liivit ja siten vielä talutushihnassakn on heijastin. Tai kun kerran lastenvaunut oli todella hyvin heijastettu, siitä tuli olo, että lapsi on tärkeä. En minä aggressiivinen liikenteessä ole, mutta koetan netissä valistaa. Valitettavasti vain osa luottaa niihin katuvaloihin. Mutta kun se sade imee ne valot. Katuvalot ei auta autolijaa yhtään ja auton omat valot auttavat juuri siinä parhaiten, että heijastin heijastaa. 

Vierailija
5/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun täytyis taas kaivata heijastimet esiin. Tulipas pimeä äkkiä. Toisaalta ylitän suojatien vasta, kun auto jarruttaa tai jos ei ole liikennettä. Mulla ei ole tarvetta hyppiä autojen eteen. Joten mihin selväjärkinen jalankulkija sitä tarvitsee?

Vierailija
6/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eikä ap ollut mistään pihasta tulossa, vaan tielle tulija tuli pensasaidan takaa pihasta. Suojatielle olisi ollut sata metriä. 

Vierailija
7/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:11"]

Auton on oltava aina valmis pysähtymään, vaikka jalankulkija/pyöräilijä tulee iltapimeällä mustissa vaatteissa puskan takaa paikassa, missä ei ole mitään tienylityspaikkaa, pitää vaan päästä pihasta tien toiselle puolelle. En ole ajanut kenenkään päälle,  mutta ottaa päähän kun osaa ei omasta mielestään mitkään säännöt koske. Jouduin jarruttamaan ja huom en ajanut päälle. Näytti keskisormea. Mieli teki avata ikkuna ja huutaa, että siitäkö suutuit, että en ajanut päällesi kun yritys jäädä auton alle on ainakin kova. 

[/quote]

Yläpeukutin koska olen samaa mieltä. Auton on oltava valmis pysähtymään aina ja varomaan niitä pienempiä ja heikompia joilla ei ole metallista suojaa.

Ehdottomasti. Autoilijoille enemmän vastuuta ja hellempiä hermoja. Minä isänä tulen hakkaamaan paskat ulos jos mun tyttären päälle kolhitaan. Siitä seuraa se että mä tuun ja murjon liikuntakyvyttämäksi jos joku ajaa tyttöni päälle. Liikaa on tapahtunut näitä päälleajoja ja tieuhoja tässä maassa jossa koulutetaan ajamaan ajoneuvolla. Omalta osalta olen päättänyt mitä tulen tekemään jos ette aja vastuullisesti liikenteessä.

T. raivostunut iskä

Vierailija
8/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:36"]

[/quote]

Yläpeukutin koska olen samaa mieltä. Auton on oltava valmis pysähtymään aina ja varomaan niitä pienempiä ja heikompia joilla ei ole metallista suojaa.

Ehdottomasti. Autoilijoille enemmän vastuuta ja hellempiä hermoja. Minä isänä tulen hakkaamaan paskat ulos jos mun tyttären päälle kolhitaan. Siitä seuraa se että mä tuun ja murjon liikuntakyvyttämäksi jos joku ajaa tyttöni päälle. Liikaa on tapahtunut näitä päälleajoja ja tieuhoja tässä maassa jossa koulutetaan ajamaan ajoneuvolla. Omalta osalta olen päättänyt mitä tulen tekemään jos ette aja vastuullisesti liikenteessä.

T. raivostunut iskä

[/quote]

Mitä jos ostaisit tytöllesi heijastimen ja lampun pyörään sekä opettaisit liikennesäännöt? Mieluummin hakkaat muita kuin neuvot järkevää liikennekäyttäytymistä?  Vihaatko lastasi? 

Vierailija
9/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:41"]

[/quote]

T. raivostunut iskä

[/quote]

Mitä jos ostaisit tytöllesi heijastimen ja lampun pyörään sekä opettaisit liikennesäännöt? Mieluummin hakkaat muita kuin neuvot järkevää liikennekäyttäytymistä?  Vihaatko lastasi? 

[/quote]

Kaikki on hankittu ja tyttö opetettu. Mutta jos jotain käy niin olen päättänyt mitä teen. Jos tyttö kuolee niin tapan autoilijan omin käsin. Se on varma. Minulle on ihan sama onko tapahtuma vahinko tai muuta. Tyttö on kuollut ja autoilija on raskaalla kalustollaan asiasta vastuussa.

Tämän asian olen päättänyt. Tiedän kyllä autoilijoiden metkut.

t. Iskä

Vierailija
10/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luonnollisesti ajan vastuullisesti autoa. En aja koskaan ylinopeutta ja stressaantuneena käytän aina julkisia. Auto on tappava väline. Tosi moni ihminen käyttää autoa sellaisissa elämäntilanteissa kun ei pitäisi käyttää. Esimerkiksi stressaantuneena menee huomio liikenteesta ihan kokonaan ja tulee tehtyä todella tyhmiä ratkaisuja. Tuo isä joka uhosi että tappaa jos tappaa niin se pitää myös muistaa että koston mahdollisuus elää.

Jos et aja tarkkaan niin joku tulee ja kostaa. Voi miettiä oliko se kiire todellinen vai tuliko tehtyä stressaantuneena virhearvio.

Vierailija
11/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:45"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:41"]

[/quote]

T. raivostunut iskä

[/quote]

[/quote]

Kaikki on hankittu ja tyttö opetettu. Mutta jos jotain käy niin olen päättänyt mitä teen. Jos tyttö kuolee niin tapan autoilijan omin käsin. Se on varma. Minulle on ihan sama onko tapahtuma vahinko tai muuta. Tyttö on kuollut ja autoilija on raskaalla kalustollaan asiasta vastuussa.

Tämän asian olen päättänyt. Tiedän kyllä autoilijoiden metkut.

t. Iskä

[/quote]

No minä en aja tyttösi päälle, jos asiat on kunnossa. Enkä ole kenenkään päälle ajanut, mutta moni on säikäyttänyt tulemalla tyhjästä eteen paikoissa, missä ei saisi tulla. Yksi paha ryhmä ovat ne, jotka menevät esim. tien poskessa parkissa olevalle autolleen suoraan vaan muiden autojen edestä. 

Vierailija
12/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntöjen mukaan torvi.

Vierailija
13/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö osaa sääntöjä, vai mitä itket?

Vierailija
14/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:14"]

[/quote]

Osaan. Kuten sen, että tietä ei saa ylittää ryntäämällä mistä sattuu. 

Vierailija
15/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:15"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:14"]

[/quote]

Osaan. Kuten sen, että tietä ei saa ylittää ryntäämällä mistä sattuu. 

[/quote]

Mutta et sitä sääntöä, että pihasta tuleva väistää tiellä kulkevia.

Vierailija
16/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastimetta kulkeminen pitäisi olla rangaistava teko, nimikkeellä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Ajan paljon työmatkoja ja suorastaan vituttaa, kun ei oikeasti näe näitä pimeitä kulkijoita ollenkaan. Vasta ihan kohdalla huomaa, että siinä oli taas joku kulkija. Onko se heijastin liian kallis?

Vierailija
18/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ai niinku jos on sallittu ajonopeus 100km/h, niin siinä pitäis hissutella tyhjäkäynnillä eteen päin, että heijastimetta kulkijat saa vapaasti poukkoilla minne lystäävät? Kuse tuubaas!

Vierailija
19/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:25"]

Heijastimetta kulkeminen pitäisi olla rangaistava teko, nimikkeellä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Ajan paljon työmatkoja ja suorastaan vituttaa, kun ei oikeasti näe näitä pimeitä kulkijoita ollenkaan. Vasta ihan kohdalla huomaa, että siinä oli taas joku kulkija. Onko se heijastin liian kallis?

[/quote]Kannattaa miettiä tilannenopeutta, jos ei näe tarpeeksi ajoissa jalankulkijoita. 

Vierailija
20/26 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 20:27"]

[/quote]

Ai niinku jos on sallittu ajonopeus 100km/h, niin siinä pitäis hissutella tyhjäkäynnillä eteen päin, että heijastimetta kulkijat saa vapaasti poukkoilla minne lystäävät? Kuse tuubaas!

[/quote]Se on nopeusrajoitus, ei miniminopeus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi