Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tämä maskin suojaavuus nyt menee?

Vierailija
07.04.2022 |

Alunperin sanottiin, että maski ei suojaa käyttäjäänsä, mutta suojaa muita. Sitten maskipaketeissa luki, että ei suojaa viruksilta. Jossain vaiheessa alettiin puhua, että varsinainen syy maskien käyttöön on pandemiasta muistuttaminen ja yleinen kohteliaisuus. Ja nyt Mika Salminen sanoo, että maskien käyttö ei estä epidemian leviämistä, mutta maskilla voi suojata itseään, ei juurikaan muita.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäisee tartuntoja, jos maskia käyttää oikein. Olisitko mieluummin julkisessa kulkuvälineessä koronatestiin matkaavan sairaan henkilön kanssa ilman maskeja vai maskien kanssa?

Tässä juttu aiheesta:

"Kirurgiset maskit vähensivät yhdysvaltalaistutkimuksessa koronatartunnan saamista 66 prosenttia.

FFP2-tason maski vähensi koronatartunnan riskiä 83 prosenttia verrattuna siihen, että maskia ei käytetty. Oleellisen tärkeää oli se, että maski istui kasvoille tiiviisti."

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/725dd84e-7e20-4fa8-99ac-034fd…

Oma vastaukseni esittämääsi kysymykseen: Ilman maskia. Maski on niin ahdistava ja epämukava, ja jatkuva maskinkäyttö heikentää elämänlaatua niin paljon, että otan mieluummin koropnariskin kuin käytän maskia. Minulla on koronarokotteet, joten olen tehnyt sen mitä voin suojatakseni itseäni vakavilta tautimuodoilta. Ja koska kuitenkin todennäköisesti melkein kaikki saavat koronan jossain vaiheessa, en näe järkeväksi yrittää loputtomiin piiloutua koronalta. Nykyiset variantit eivät edes ole yhtä pahoja kuin aiemmat, ja tosiaan rokotettuna riski vakavasta tautimuodoista on erittäin vähäinen. Toki mieluummin olen sairastamatta koronaa kuin että sairastaisin sen, mutta jos se edellyttää jatkuvaa maskinkäyttöä, silloin en katso sitä sen arvoiseksi. En halua elää mitään maskielämää.

Ajattelet tässä vain itseäsi ja omaa tartuntaasi. Entä ne muut henkilöt, joita mahdollisesti tartutat? Korona kun tartuttaa jo ennen oireiden ilmaantumista.

Juurihan Salminen sanoi, että maski ei niinkään suojaa muita. Ja toisaalta eivätkö ne muut voi halutessaan käyttää tehokasta ffp-suojainta, jolloin he voivat ITSE suojata itsensä? Jos maailmassa kerran on ihmisiä, jotka haluavat käyttää maskeja, ja ihmisiä, jotka eivät halua käyttää maskeja, niin eivätkö kaikki voisi tehdä tässä juuri siten kuin itse haluavat? Miksi kaikkien pitäisi joustaa ja alkaa elää maski-ihmisten tavoin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän