Näenkö mistään jos kännykkääni..
seurataan? nykyään vissin on näitä sovelluksia että voi seurata toisen menemisiä. Lapsiperheissä varmaan tosi kätevä sovellus, kun näkee missä lapsi menee.
Mutta pitääkö se sovellus olla molempien puhelimessa? Vai miten se toimii?
Mietin vain, kun luulen avomieheni näkevän missä minä kuljen. Mutta en kuitenkaan löydä oman puhelimen kätköistä mitään "seuranta" -sovellusta. Kummasti vaan mies tuntuu olevan joka paikassa sattumalta.. :o
Kommentit (23)
Meidän ekaluokkalaisen kännyssä on seurantaohjelma kännyn katoamisen estämiseksi.
Sijainti voidaan määrittää ilman GPSääkin langattomien verkkojen avulla. Seuranta on tehty Google+ ohjelmalla.
23, juurikin tuota tarkoitin että voiko mies seurata minua ilman että minun kännykässäni on seuranta sovellusta. En ole huomannut mitään sovellusta, minkä mies oisi asentanut.
Huomenna ystävä tulee töiden jälkeen käymään ja kokeillaan ilmestyykö mies paikalle kun hän ottaa kännykkäni ja lähtee pikku ajelulle. Toivon todella että ei ilmesty, muute hällä on hieman asioita kerrottavana. Ap.
Voi pyhä yksinkertaisuus. Onko puhelimessasi joku ohjelma, jota et ole asentanut? Jos on, poista se. Vaihda sitten puhelimesi avauskoodi. Jos sitä ei ole, laita sellainen. SportsTrackereita ja sen tyylisiä ei tarvitse poistaa, nehän pitää erikseen käynnistää ja sinun itse laittaa seuraamaan kulkuasi. Riippuen puhelimesi mallista vaihda sen tunnuksen salasana jolla esimerkiksi maksat sovelluskaupasta tekemäsi ostokset, iPhoneissa apple-tunnus nimeltään. Jos mies tuon salasanan tietäisi niin silloin olisi mahdollista että hän käyttäisi sinun puhelimestasi löytyvää paikannusohjelmaa tietokoneelta käsin, mutta jos vaihdat salasanan niin siihen ei ole mitään mahdollisuutta. Jos hän tietäisi tuon salasanan niin ei hänen olisi pakko käyttää seuraamiseen juuri tietokonettaan vaan millä tahansa (myös älypuhelimen) selaimella pääsee tietoihin käsiksi. Tämä ei siis ole selitys sille, miksi hänen koneessaan on salasana. Salasanan syy on varmaan se, että hän kokee tietokoneen olevan samalla tavalla yksityinen kuin useimmat ajattelevat puhelimensa olevan. Mitään salaista siellä ei tarvitse siis olla, mutta maileja ja muita yksityiseksi koettuja juttuja pääsisi lukemaan. Tai sitten hänellä on siellä tallennettuna kuvia söpöistä blondeista joista ei halua luopua.
Kukaan ei pääse jotenkin maagisesti ulkopuolelta käsiksi puhelimesi gps-sijainteihin, ihan vaan sillä että puhelimesi niitä signaaleja lähettää. Voit lopettaa paranoidit pohdintasi.