Paniikkihäiriö?
Mulla on yhtäkkiä alkanut puhkeamaa usein paniikkikohtauksia, että vaan pelottaa ihan kauheasti. Pienenä n. 5-10 vuotiaana mulla oli tossa ikähaarukassa usein järkyttäviä kohtauksia mitkä kesti koko yön. Mistä vois johtua että nyt taas niitä ilmenee? Ja sit välillä vaa väsyny ja epätodellinen olo. Tarviiko tämmöseen lääkkeet?
Kommentit (10)
Saattaa johtua stressistä. Ei välttämättä tarvii lääkkeitä ellei häiritse jo arkielämää todella paljon. Ite oon tehny paljon rentoutumis harjotuksia ja omaa mieltä treenannu ja tsempannut niin en oo tarvinnu lääkkeitä.
Osaatko itse sanoa, onko elämässäsi tapahtunut jotain uutta tai negatiivista, joka voisi selittää kohtaukset?
Lääkitykseen osaa parhaiten ottaa kantaa lääkäri. Lääkityksestä ja terapiasta moni saa apua. Lääkityksen aloittaminen tarpeeksi ajoissa voi olla hyvä idea, jotta paniikkihäiriö ei kroonistuisi. Jos oireilu on lievää ja sen kanssa pärjää, lääkitystä ei välttämättä tarvitse. En kuitenkaan uskalla sanoa juuri sinun lääketarpeeseesi yhtään mitään.
Kokeile ottaa joka päivä magnesiumia ja kalciumia. Minulla käytössä Emgesan 250 ja Calsorin 500 + D, molemmat ilman reseptiä ostettavia. Kalsium ei imeydy ilman D-vitamiinia. Minulla toimi, enkä lopeta käyttöä.
Ei oo elämässä mitään suurta uutta käyny. Eikä nyt stressiäkää enemmän ku muullonkaa. Välillä tuntuu et pelkästää pelko niistä alottaa koko kohtauksen.. kamalaa. Ja tää epätodellinem tunne on ihan hirvee. Vaikka ois kotona turvassa nii ei lähe pois
Miten kalsium ja magnesium sitte voi auttaa? Syön sinkkiä säännöllisesti ja rautaki pitäs taas varmaan alottaa.
Tervetuloa kerhoon. Mulla on alkujaan peräisin voimakkaasta pitkäkestoisesta stressistä ja pelosta. Oireita tulee nyt pienistäkin pelottavista asioista. Beetasalpaaja auttaa mulla hieman kehon hallintaan. Teen myös jatkuvasti psyykkisiä harjoituksia vaihtelevalla menestyksellä.
Selvitin ihan googlettamalla omaa tilaani. Päädyin vahingossa tietoon, että kalsiumin puutostila voi aiheuttaa paniikkihäiriöksi luultuja oireita. Jos jaksat googlettaa yhtä sitkeästi kuin minä tein, päädyt kyllä samaan tietoon. Magnesium ja D kuuluvat ko. aineen 'kavereihin'. Tilanteeni oli todella hirveä; tiedän tarkalleen, mitä tarkoitat epätodellisella ololla. Et voi hävitä mitään kokeilemalla. Itse otin aluksi isoja annoksia, nyt pärjään yhdellä tabulla/ laji. Itse lisäsin satsiin vahvan D-vitamiin vielä omasta purkistaan.
??