Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko 18-vuotiaan itse päättää, milloin tulee takaisin

Vierailija
28.09.2015 |

poikaystävänsä luota toiselta paikkakunnalta? Meillä oli tyttären kanssa asiasta hirveä riita. Kyseessä siis vielä kotona asuva lukiolainen. 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:20"]

Jos eläisi mun rahoilla, saisi noudattaa mun sääntöjä. Jos taas tienaisi rahansa millä reissaa ja elää ihan itse, minkäpä minä sille voisin

[/quote]

Jaa niin että ihan vaan mielivaltaisesti alkaisit terrorisoida aikuista lastasi? Sä olet aivan sairas.
[/quote]

itse olet :D millä tavalla mä ketään terrorisoisin? Ei lapsesta ja vanhemmasta tule saman vertaisia taloudessa jos ainoa asia mikä muuttuu on lapsen täysi-ikäisyys. Jos asuu kattoni alla ja minä kustannan, (mikä ei ole ongelma, mielelläni autan lasta) niin todellakin oletan että elää silloin muun perheen mukana samalla tavalla. Toinen asia on tosiaan jos tienaa omat rahansa ja lähtee niillä reissuun niin mitenpä minä täysi-ikäisen rahan käyttöä määrään. Ottakaa nyt jumalauta iisisti :D ja vaikka samalla selvää mitä terrorisointi tarkoittaa.

Vierailija
42/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on joku kaveri-vanhempien kokoontuminen käynnissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen matkustanut 16- vuotiaasta asti poikaystäväni luokse 200km päähän. Äiti on antanut aina rahaa junaan tai bussiin ja tullut hakemaan asemalta kotiin palatessa. Koskaan ei olla riidelty asiasta. Nyt vielä 18-vuotiaana äiti antaa vieläkin rahaa ja tulee hakemaan, jos oma autoni ei ole jo asemalla odottamassa.

Vierailija
44/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:43"]

[/quote]Ole hyvä ja kerro, miten estät/kiellät TÄYSI-IKÄISTÄ? 18-vuotiaalla on lain mukaan oikeus päättää omista menoistaan. 

Vierailija
45/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:43"]

[/quote]Ole hyvä ja kerro, miten estät/kiellät TÄYSI-IKÄISTÄ? 18-vuotiaalla on lain mukaan oikeus päättää omista menoistaan. 
[/quote]

On joo, mutta meillä sattuu olemaan niin paska tilanne että vanhempi-lapsi-suhde on sellaisessa jamassa, että kun kerron lapselle että en hyväksy asiaa X, hän hyväksyy sen. Ei todellakaan välttämättä asiasta tykkää mutta ei kiusallansa vastusta minua tai isäänsä. Ja on tietoinen että kotona saa asua niin kauan kuin haluaa kun pelaa samoilla säännöillä mutta jos ne ei miellytä voi lähteä ja tehdä omat säännöt omassa kämpässään. Eikä kukaan katkaisisi välejä tai siitä suuttuisi. Toistaiseksi on kuitenkin valinnut asua kotona. Ollaan me kummallisia.. Joten ei, en voi kertoa sinulle miten estät yhtään ketään. Sekin selvästi olisi jo liian myöhäistä.

Vierailija
46/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton takia meillä muutetaan kotoa 18v. Mä en rupea katsomaan meillä ryyppäämistä ym. Tehköön sitten omassa kotona.

Vierailija
47/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:59"]On joo, mutta meillä sattuu olemaan niin paska tilanne että vanhempi-lapsi-suhde on sellaisessa jamassa, että kun kerron lapselle että en hyväksy asiaa X, hän hyväksyy sen. Ei todellakaan välttämättä asiasta tykkää mutta ei kiusallansa vastusta minua tai isäänsä. Ja on tietoinen että kotona saa asua niin kauan kuin haluaa kun pelaa samoilla säännöillä mutta jos ne ei miellytä voi lähteä ja tehdä omat säännöt omassa kämpässään. Eikä kukaan katkaisisi välejä tai siitä suuttuisi. Toistaiseksi on kuitenkin valinnut asua kotona. Ollaan me kummallisia.. Joten ei, en voi kertoa sinulle miten estät yhtään ketään. Sekin selvästi olisi jo liian myöhäistä.

[/quote]

Miksi suositte tuollaista vallankäyttöä? Eikö 18-vuotiaan jo pitäisi osata hyvin paljolti itse miettiä mitä voi tehdä ja mitä ei? Tuossa iässä se kasvatustyö pitäisi olla jo tehtynä ja nuorella mahdollisuus opetella aikuisen elämää, oppia ymmärtämään vapauden ja vastuun suhde ym. sellaista.

Vierailija
48/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:43"] Täällähän on joku kaveri-vanhempien kokoontuminen käynnissä! [/quote]Ole hyvä ja kerro, miten estät/kiellät TÄYSI-IKÄISTÄ? 18-vuotiaalla on lain mukaan oikeus päättää omista menoistaan.  [/quote] On joo, mutta meillä sattuu olemaan niin paska tilanne että vanhempi-lapsi-suhde on sellaisessa jamassa, että kun kerron lapselle että en hyväksy asiaa X, hän hyväksyy sen. Ei todellakaan välttämättä asiasta tykkää mutta ei kiusallansa vastusta minua tai isäänsä. Ja on tietoinen että kotona saa asua niin kauan kuin haluaa kun pelaa samoilla säännöillä mutta jos ne ei miellytä voi lähteä ja tehdä omat säännöt omassa kämpässään. Eikä kukaan katkaisisi välejä tai siitä suuttuisi. Toistaiseksi on kuitenkin valinnut asua kotona. Ollaan me kummallisia.. Joten ei, en voi kertoa sinulle miten estät yhtään ketään. Sekin selvästi olisi jo liian myöhäistä.

[/quote]

Mä muuttasin sun luota heti pois ja ainia seuraava kohtaaminen on kun kolauttaisin ruumisarkkusi hautakuoppaan. Eikö sinulla ole mitään käsitystä, miten raivostuttavaa ja nöyryyttävää se on nuorelle aikuiselle, jos vanhempi vielä hallitsee? Esim. Robin Williams kärsi tällaisesta ilmeisesti isänsä kuolemaan asti.

Vierailija
49/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:43"] Täällähän on joku kaveri-vanhempien kokoontuminen käynnissä! [/quote]Ole hyvä ja kerro, miten estät/kiellät TÄYSI-IKÄISTÄ? 18-vuotiaalla on lain mukaan oikeus päättää omista menoistaan.  [/quote] On joo, mutta meillä sattuu olemaan niin paska tilanne että vanhempi-lapsi-suhde on sellaisessa jamassa, että kun kerron lapselle että en hyväksy asiaa X, hän hyväksyy sen. Ei todellakaan välttämättä asiasta tykkää mutta ei kiusallansa vastusta minua tai isäänsä. Ja on tietoinen että kotona saa asua niin kauan kuin haluaa kun pelaa samoilla säännöillä mutta jos ne ei miellytä voi lähteä ja tehdä omat säännöt omassa kämpässään. Eikä kukaan katkaisisi välejä tai siitä suuttuisi. Toistaiseksi on kuitenkin valinnut asua kotona. Ollaan me kummallisia.. Joten ei, en voi kertoa sinulle miten estät yhtään ketään. Sekin selvästi olisi jo liian myöhäistä.

[/quote]

Mä muuttasin sun luota heti pois ja ainia seuraava kohtaaminen on kun kolauttaisin ruumisarkkusi hautakuoppaan. Eikö sinulla ole mitään käsitystä, miten raivostuttavaa ja nöyryyttävää se on nuorelle aikuiselle, jos vanhempi vielä hallitsee? Esim. Robin Williams kärsi tällaisesta ilmeisesti isänsä kuolemaan asti.

[/quote]

Älä vaahtoa suotta näille. Tietämättömiä ja sieluttomia metsän pöllöjä.

Vierailija
50/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 17:05"][quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:59"]

[/quote]

[/quote] miksei sitten voi muuttaa kotoa pois?! Vai meinaatko että saat tehdä vanhempiesi kotona mitä lystäät?!

Vierailija
51/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 23v ja asun vielä kotona ja saan mennä miten haluan (tietty maksan bussit yms itse), hoidan tiskit, imuroin, teen omia ruokia, ostan omat huonekalut ja ruoat joskus, maksan pienen osan öljylaskusta (n. 90e kaksi kertaa vuodessa), teen muitakin kotitöitä, kuskaan vanhempiani yms yms EIKÄ OLE MITÄÄN ONGELMAA! käyn vakituisessa työssä ja olen miettinyt että joko ostan kohta oman asunnon poikaystäväni kanssa tai lähden opiskelemaan jos keksin kivan alan. Vanhempani eivät määräile menemisistäni!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi