Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitko 18-vuotiaan itse päättää, milloin tulee takaisin

Vierailija
28.09.2015 |

poikaystävänsä luota toiselta paikkakunnalta? Meillä oli tyttären kanssa asiasta hirveä riita. Kyseessä siis vielä kotona asuva lukiolainen. 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:20"]

Jos eläisi mun rahoilla, saisi noudattaa mun sääntöjä. Jos taas tienaisi rahansa millä reissaa ja elää ihan itse, minkäpä minä sille voisin

[/quote]

Jaa niin että ihan vaan mielivaltaisesti alkaisit terrorisoida aikuista lastasi? Sä olet aivan sairas.

Vierailija
22/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se sinuun vaikuttaa miten kauan tyttäresi siellä on? Minä en ainakaan puhuisi sinulle enää koskaan, kunhan pääsisin yhteen sen pojan kanssa asumaan. Olisiko jo aika päästää aikuinen himinen irti demonisesta otteestasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:22"]

Minun talo, minun säännöt.

[/quote]

Minä minä minä minä! Omistan omistan omistan omistan!

Vierailija
24/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin palaa? Mitä tarkoitat sillä?
Haluaako olla pidempään poissa?
Kärsiikö koulu sinä aikana?
Vai onko kyse vain sun egosta ja siitä, että sä haluat määrätä aikuista lastasi?

Vierailija
25/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:23"]

Jaa niin että ihan vaan mielivaltaisesti alkaisit terrorisoida aikuista lastasi? Sä olet aivan sairas.

[/quote]

Mikä "aikuinen" se on, jos vanhempiensa rahoilla elää ja lapsuudenkodissaan vielä asuu?

ohis

Vierailija
26/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotias saa pomppia vaikka 90-vuotiaan pippelin päällä kaksi viikkoa putkeen kahleissa, jos siltä tuntuu. Ja veikkei tuntuisikaan.

Vierailija
27/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:22"]Minun talo, minun säännöt.
[/quote]

Luin uudestaan aloituksen ja joo, kyllä saisi itse päättää koska tulee. Kunhan ilmoittaa!

Vierailija
28/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Kuka muu siitä nyt päättäisi ellei tyttö itse?

Vierailija
29/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:22"]

Minun talo, minun säännöt.

[/quote]Miten se sun elämään vaikuttaa, kuinka kauan täysi-ikäinen lapsesi on poissa? Eri asia, jos olisi järjestämässä vaikka bileitä sun kotona. 

Vierailija
30/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jätti lukio velvollisuudet sikseen? Sinuna en ottaisi tyttöä enää takaisin jos kyseessä oli jonkin sortin karkaaminen. Velvollisuudet ennen oikeuksia - aikuinen kun on niin huolehtikoon itse itsestään.

Vierailija
31/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsille tehty selväksi, että "kenen leipää syöt, sen lauluja laulat" 18-vuotiaalta vanhempien luona asuvalta tulen odottamaan omien töiden (koulu, kotityöt+mahdolliset duunit) hoitamista asiallisesti =keskitytään tekemiseen ja ollaan ajoissa paikalla. Mulle olisi sama, vaikka kävisi poikakaverilta käsin koulussa, kunhan kävisi ja olisi välillä kotonakin. Jos ei kelpaisi mun säännöt, niin 18-v on hyvä ja muuttaa omilleen.

Vierailija
32/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi tosiaan valoittaa mikä se ongelma on. Aikuinen päättää itse. Jos minä kuitenkin rahoitan lapsen elämän ja lapsi esim. laiminlöisi opiskelunsa, niin tilanne olisi tietenkin toinen. 

Vierailija
33/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiolaisen ehkä hakisin keskustelemaan ja päättämään ainakin koulunkäynnistä. Pakottamaan en todennäköisesti lähtisi täysi-ikäistä niin asumisen kuin koulunkaan suhteen.

Vierailija
34/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä! Mitä väliä tai merkitystä sillä on, missä asuu tai kenen rahoilla? Sen perusteella aletaan asettamaan täysin järjettömiä ja typeriä sääntöjä jo 18- vuotiaan tytön seksielämälle ja parisuhteelle! Ymmärrän, jos puututtaisiin esimerkiksi päihteidenkäyttöön, mutta rajoitetaan elämän hyviä ja ihania asioita. Hullun hommaa.

Vierailija
35/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta ei lintsata niin kauan kun minä kustannan koulunkäynnin. Muuten saa tietysti itse päättää, kunhan muistaa ilmoittaa jos on yön pois kotoa.

Vierailija
36/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:28"]Meillä on lapsille tehty selväksi, että "kenen leipää syöt, sen lauluja laulat" 18-vuotiaalta vanhempien luona asuvalta tulen odottamaan omien töiden (koulu, kotityöt+mahdolliset duunit) hoitamista asiallisesti =keskitytään tekemiseen ja ollaan ajoissa paikalla. Mulle olisi sama, vaikka kävisi poikakaverilta käsin koulussa, kunhan kävisi ja olisi välillä kotonakin. Jos ei kelpaisi mun säännöt, niin 18-v on hyvä ja muuttaa omilleen.
[/quote]

Aivan sairasta niuhotusta ja kahlitsemista. Tuollaisilla säännöillä ei eväitä tähän elämään saa. Kasvatetaan pelkkiä elämää pelkääviä nössöjä

Vierailija
37/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä päivääkään koulusta pinnaamista "poikaystävän" luona vierailun takia pitäisi noin vain hyväksyä.

Toinen kysymys, mitä ap:n kannatta miettiä on syy, miksi teini on karannut toiselle paikkakunnalle? Onko kotioloissa jotain mitä teini pakenee? Vaikka lasta kuinka ihastuttaa, ei karkaaminen täysin normaalia ole.

Kannattaisi asiat hoitaa kuntoon, enne kuin poissaolot aiheuttavat haittaaa koulunkäynnille.

Vierailija
38/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:31"]Koulusta ei lintsata niin kauan kun minä kustannan koulunkäynnin. Muuten saa tietysti itse päättää, kunhan muistaa ilmoittaa jos on yön pois kotoa.
[/quote]

Miksi ei? Itse ainakin lintsasin mielin määrin. Silti en juuri koskaan saanut alle ysin arvosanoja ja elämässä on muutenkin urautunut todella hienosti. Ei se lähiopetusmalli ja säännöt sovi kaikille.

Vierailija
39/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:31"]Koulusta ei lintsata niin kauan kun minä kustannan koulunkäynnin. Muuten saa tietysti itse päättää, kunhan muistaa ilmoittaa jos on yön pois kotoa. [/quote] Miksi ei? Itse ainakin lintsasin mielin määrin. Silti en juuri koskaan saanut alle ysin arvosanoja ja elämässä on muutenkin urautunut todella hienosti. Ei se lähiopetusmalli ja säännöt sovi kaikille.

[/quote]

Elämässä nyt vaan on pakko tehdä sellaisiakin asioita mistä ei niin tykkäisi, ja koulussa/töissä käyminen on yksi niistä. Jos ei koulu maistu vaan pitää lintsata, saa aikuinen lähteä lintsaamaan omalla kustannuksellaan.

Vierailija
40/51 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 16:35"]

Eipä kyllä päivääkään koulusta pinnaamista "poikaystävän" luona vierailun takia pitäisi noin vain hyväksyä.

Toinen kysymys, mitä ap:n kannatta miettiä on syy, miksi teini on karannut toiselle paikkakunnalle? Onko kotioloissa jotain mitä teini pakenee? Vaikka lasta kuinka ihastuttaa, ei karkaaminen täysin normaalia ole.

Kannattaisi asiat hoitaa kuntoon, enne kuin poissaolot aiheuttavat haittaaa koulunkäynnille.

[/quote]18-vuotiaalla on lain mukaan oikeus vaikka muuttaa omilleen. Ei vanhemmilla ole enää valtaa täysi-ikäiseen. Täysi-ikäinen päättää itse olinpaikkansa, halusit tai et. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän